Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A73 |
CE63 - Coñecer o balance termo-eléctrico do buque, o sistema de mantemento da carga, así como a xestión eficiente da enerxía respectando o medio ambiente |
B1 |
CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B8 |
CT8 - Versatilidade. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C2 |
C2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e analizar os procesos termodinámicos que teñen lugar nas máquinas térmicas.
|
A7 A73
|
B1 B11
|
C2 C9 C10 C11
|
Realizar balances enerxéticos de instalaciones térmicas. Tomar decisións dende o punto de vista da optimización e da xestión enerxética.
|
A7 A73
|
B1 B5
|
C2 C13
|
Calcular os compoñentes que interveñen nas instalacións térmicas mariñas.
Xestionar o deseño, calculo e funcionamento dos compoñentes que interveñen nas instalacións térmicas mariñas |
A7 A73
|
B1 B5 B8 B11
|
C3
|
Xestión, planificación e organización enerxética de instalacións térmicas mariñas.
|
A7 A73
|
B1 B8
|
C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. XESTIÓN ENERXÉTICA E EXERGÉTICA DE INSTALACIÓNS TÉRMICAS |
1.1. Introdución.
1.2. Termodinámica. Desenvolvemento do balance de enerxía.
1.3. Fundamentos do concepto de exergía.
1.4. Balances de enerxía e exergía en estado estacionario.
1.5. Aplicación da análise enerxética e exergético a tobeiras, difusores, turbinas, compresores, bombas, intercambiadores de calor e dispositivos de estrangulación.
1.6. Análise das condicións transitorias. |
2. PROCESOS DE TRANSFERENCIA DE MATERIA |
2.1. Introdución.
2.2. Fundamentos da transferencia de materia.
2.3. Principios da difusión.
2.4. Difusión estacionaria nun non difundente.
2.5. Difusión nas mesturas de varios compoñentes. Difusión turbulenta.
2.6. Transferencia de masa por convección.
2.7. Absorción con reacción química. |
3. ESTUDO DOS PROCESOS DE COMBUSTIÓN |
3.1. Introdución.
3.2. O servizo de combustible nos buques.
3.2.1. Propiedades físicas e químicas dos combustibles.
3.3. O proceso de combustión.
3.4. Reaccións de combustión.
3.5. Composición dos gases producidos na combustión.
3.6. Punto de orballo dos gases.
3.7. Optimización do proceso de combustión.
3.8. Diagnose da combustión.
3.9. Aspectos enerxéticos da combustión. |
4. PROCESOS CON TRANSFERENCIA DE CALOR |
4.1. Introdución.
4.2. Termotransmisión.
4.3. Balance de enerxía nunha superficie.
4.4. Análise de problemas de transferencia de calor. Metodoloxía.
4.5. Ebulición e condensación.
4.6. Intercambiadores de calor.
4.7. Transferencia simultánea de calor e masa.
|
5. ANÁLISE ENERXÉTICO DE SISTEMAS DE PROPULSIÓN |
5.1. Introdución.
5.2. Ciclos térmicos
5.3. Rendemento térmico e balance térmico de intalacións mariñas.
5.4. Propulsión con enerxía nuclear
5.5. Balances en instalacións de coxeración mariñas.
5.6. Balances en instalacións de refrixeración e climatización mariñas.
5.7. Análise exerxético das instalacións. |
6. SISTEMAS ALTERNATIVOS DE APROVEITAMENTO ENERXÉTICO |
6.1. Introdución.
6.2. Pilas de combustible.
6.3. Residuos de biomasa.
6.4. Sistemas eólicos de propulsión e aproveitamento enerxético.
6.5. Sistemas de aproveitamento de enerxía solar.
6.6. Aproveitamento de enerxías residuais
6.7. Recuperación de VOCs
6.8. Reforming |
7. AUDITORÍA, PLANIFICACIÓN E ORGANIZACIÓN ENERXÉTICA DE INSTALACIÓNS TÉRMICAS |
7.1. Introdución.
7.2. Utilización da enerxía.
7.3. Medios materiais para a auditoría enerxética.
7.4. A recompilación de datos e Cálculos.
7.5. Mellora do rendemento e mantemento das condicións óptimas de funcionamento dos equipos enerxéticos.
7.6. Inspección e revisión de equipos. |
8. EFICIENCIA ENERXÉTICA EN BUQUES |
8.1. Introducción.
8.2. Plan de Xestión da Eficiencia Enerxética nos buques (SEEMP).
8.3. Índice de Eficiencia Enerxética de diseño.
8.4. Indicador Operacional da Eficiencia Enerxética.
8.5. Normativa de aplicación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A73 C10 C11 C12 |
24 |
36 |
60 |
Estudo de casos |
A7 B1 B5 B8 B11 C2 C3 C9 C13 |
24 |
48 |
72 |
Proba obxectiva |
A7 A73 B1 B5 B8 B11 C2 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
14 |
0 |
14 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia que se distruyen en temas, o alumno contará con material bibliográfico do tema a tratar en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios, que tratan de relacionar os contidos teóricos coa experiencia real. |
Estudo de casos |
Proposta de casos prácticos, resolución e crítica. |
Proba obxectiva |
Realizaranse probas escritas que constarán de cuestións teóricas e prácticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
SESIÓN MAXISTRAL: Atención personalizada na aula ás dudas plantexadas.
ESTUDO DE CASOS: Atención no despacho ou aula para a resolución de traballos de análise.
Resolución das dificultades na realización de traballo.
PROBA OBXETIVA: Supervisión da realización.
ATENCIÓN PERSOALIZADA: Realizaranse en horarios de tutorias establecido a comenzo de curso e exposto no taboleiro de anuncios do despacho. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A73 C10 C11 C12 |
Con la asistencia participativa a las clases expositivas |
5 |
Estudo de casos |
A7 B1 B5 B8 B11 C2 C3 C9 C13 |
Realización e discusión dos casos propostos |
10 |
Proba obxectiva |
A7 A73 B1 B5 B8 B11 C2 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
Realización de proba individual.
A proba obxetiva consistirá nun exame dividido en dúas partes.
1- Parte teórica: 50% da nota final.
2- Parte práctica: 40% da nota final.
Para superar a materia, haberá que superar as dúas partes. |
85 |
|
Observacións avaliación |
<p>Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recollidos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta a hora de deseñar e realizar a avaliación. </p>
<p>Sesión maxistral: A32, A50, A53, A54, A55, C4, C5</p>
<p>Estudo de casos: A1, A3, A7, A14, A17, A18, A24, A29, A30, A31, A50, B9, B10, B11, C3, A2, A4, A5, A6, A20, A21, A58, B3, B5, B7, B8, C8</p>
<p>Proba obxetiva: B2, B4, C6, C7</p>
<p>O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):</p>
<p>- Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 30% </p>
<p>- Cualificación:</p>
<p>a) Elaboración traballos: ata o 80%</p>
<p>c) Solución de problemas: ata o 80%</p>
<p>b) Exame escrito sobre os contidos da materia:ata o 100 %</p>
<p>d) Outras metodoloxías que se consideren: ata o 100%</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J. Carbia; J.A. Orosa (2010). Apuntes de la materia.
Santiago Sabulal García (2006). Centrales térmicas de ciclo combinado . España. Ed. Díaz de Santos
Haywood (2000). Ciclos termodinámicos de potencia y refrigeración . Méjico. Limusa
José Mª. Sala Lizarraga (1999). Cogeneración . Bilbao. Servicio Editorial UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO
F. J. Barclay (1995). Combinned Power and Process-an Exergy Approach .
José Mª. De Juana (2003). Energías Renovables para el desarrollo . Méjico. Thomson-Paraninfo. S.A.
M. J. M., and H. N. S. (1995). Fundamentals of Enginnering Thermodynamics . Wiley
M.J. Morán; H.N. Shapiro (2003). Fundamentos de Termodinámica Técnica . Barcelona. Edit. Reverté
J. R. Welty (1999). Fundamentos de Tranferencia de Momento, Calor y Masa . Méjico. Limusa
Frank P. Incropera (1999). Fundamentos de transferencia de calor . Méjico. Prentice Hall
Marta Muñoz Domínguez; Antonio José Rovira de Antonio (2006). Ingeniería Térmica . Madrid. UNED
Juan A. López Sastre (2004). La pila de combustible . Valladolid. Secretariado de Publicaciones e Intercambio. Universidad de Valladolid
Robert E. Treybal (1988). Operaciones de transferencia de masa . Méjico. Macgraw-Hill
Çengel-Boles (2003). Termodinámica. Méjico. McGraw-Hill
Orosa García, José A. (2008). Termodinámica aplicada con EES . España. Tórculo Edicións
J.L. Gómez Ribelles (2002). Termodinámica Técnica . Valencia. Edit. de la UPV
P. Hambling (1991). Turbines, Generators and Associated Plant . Pergamon Press
Claudio Mataix (2000). Turbomáquinas Térmicas . Madrid. Editirial DOSSAT, S.A |
|
Bibliografía complementaria
|
S. Kabac (1995). Boilers, Evaporators and Condensers . J. Wiley & Sons
Ernest J. Henley (2002). Cálculo de Balances de Materia y Energía . Barcelona. Edit. Reverté. S.A.
Manuel Marquez (2005). Combustión y Quemadores . España. Marcombo
Antonio Creus Solé (2004). Energías Renovables . Barcelona. Edic. Ceysa
Mario Ortega Rodrígez (1999). Energías Renovables . Madrid. Thomson-Paraninfo
H. A. Sorensen (1983). Energy Conversion Systems . Wiley
Román Monasterio Larrinaga (1993). La Bomba de Calor. Fundamentos, Técnicas y Aplicaciones . Madrid. McGraw-Hill
K. W. Li (1985). Power Plant System Desing . Wiley
Kreit/Bohn (2002). Principios de Transferencia de Calor . Madrid. Thomson
M. Meckler (1994). Retrofitting Buildings for Energy Conservation . The Fairmont Press
Merle C. Potter y Craig W. Somerton (2004). Termodinámica para Ingenieros . Madrid. McGraw-Hill
A. Bejan (1998). Thermodinamics Optimization of Complex Energy Systems . NATO Sciences |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Instalaciones Marítimas e Propulsores/631G02354 | Termodinámica e Termotecnia/631G02254 | Mecánica de Fluidos/631G02258 | Máquinas Térmicas Mariñas/631G02361 | Equipos Auxiliares do Buque/631G02362 | Máquinas Eléctricas do Buque/631G02365 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Oficina Técnica e Proxectos/631G02456 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|