Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros |
A16 |
Coñecementos de Xeoloxía e Xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, construción, mantemento e explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa Enxeñería Civil. Aplicación dos coñecementos fundamentais da Mecánica de Solos e das Rochas para o desenvolvemento do estudo, proxecto, construción e explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través do terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste, e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate. |
B1 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B2 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B3 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B5 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades. |
B6 |
Resolver problemas de forma efectiva |
B7 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
B8 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
B18 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C1 |
Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil |
C2 |
Comprender a importancia da innovación na profesión |
C3 |
Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías |
C5 |
Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible |
C15 |
Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado |
C21 |
Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
O obxectivo principal da materia é proporcionar coñecementos avanzados dentro do campo da geotecnia, tratanto temáticas de importante relevancia na actualidade como a modelización numérica. A materia está baseada na introdución ao manexo de modelos computacionais de cálculo. Ademais, introdúcese tamén o alumno na dinámica de chans e nos túneles. |
AC1 AC16
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC18
|
CC1 CC2 CC3 CC5 CC15 CC21
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. MODELOS DE COMPORTAMENTO DO SOLO |
- Introdución ao comportamento tensión-deformación do solo
- Modelo elástico lineal
- Teorías sobre o inicio de deformacións non elásticas: teoría de Von Mises, criterio Tresca e criterio de Mohr.
- Teoría do estado crítico
- Teoría de dilatancia de Rowe
- Modelo Cam-Clay Modificado
- Modelo de Mohr-Coulomb
- Modelo Hardening soil
- Modelo Hardening soil con rixidez en pequenas deformacións
|
2. MODELAXE NUMÉRICA EN XEOTÉCNICA |
- Introdución: métodos e métodos de equilibrio límite de tensión-deformación
- O método dos elementos finitos
- Descrición xeral
- Particularidades para xeotecnia
- Introdución ao software de elementos finitos PLAXIS
|
3. AMPLIACIÓN DO ESTUDO DA CONSOLIDACIÓN |
- Estudo analítico de medidas para acelerar a consolidación primaria: drenes verticais
- Método Skempton-Bjerrum para o cálculo asentos de consolidación
- Modelaxe numérica de problemas de consolidación
|
4. AMPLIACIÓN DE ESTRUTURAS DE CONTENCIÓN FLEXIBLES |
- Métodos baseados no coeficiente de balastro
- Método baseados en elementos finitos
|
5. INTRODUCCIÓN A LA DINÁMICA DE SOLOS |
- Introdución y aplicación de la dinámica de solos
- Propagación de ondas no terreo
- Amortecemento
- Propiedades dinámicas del solo
o Modelo equivalente lineal
o Modelos no lineales. Regras de Masing
- Modelaxe numérica de fenómenos dinámicos. Velocidade de propagación de ondas Rayleigh nun semi-espacio homoxéneo e elástico: comparación con modelos aproximados e solucións analíticas
|
6. INTRODUCCIÓN AO ESTUDO DOS TÚNELES |
- Introducción
- Tensiones y deformaciones en el contorno del túnel
o Túnel en un terreno infinito: soluciones analíticas y modelización numérica
o Túnel en un terreno semi-infinito: soluciones analíticas y modelización numérica
- Cálculo de subsidencias: solucións de Peck y Sagaseta
- O novo método austríaco (NATM). Descripción e exemplo de modelaxe numérica en modelos 2D. Coeficiente de relaxación
- Métodos de análisis da estabilidade do fronte: solucións analíticas y modelaxe numérica |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C15 |
0 |
6 |
6 |
Problem solving |
A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C15 C21 |
36 |
36 |
72 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A16 B1 B2 B4 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C5 C21 |
36 |
36 |
72 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
Realización de exame pola parte do alumno con cuestións teóricas e exercicios prácticos |
Problem solving |
Resolución de problemas e exercicios prácticos e aplicación de conceptos teóricos ministrados polo profesor |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos da materia na súa base teórica por parte do profesor en clases maxistrales |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
Satisfacer as necesidades dos alumnos e enquisas relativos ao estudo e / ou temas relacionados ao asunto, ofrecendo orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade se pode facer persoalmente (directamente na aula e nos momentos que o profesor atribuíu a titoría de oficina) ou non-contacto (a través de correo electrónico ou campus virtual). |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A16 B1 B2 B4 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C5 C21 |
A asistencia a clases computa para a nota final de curso. Será necesario asistir polo menos ao 80% destas. |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C15 |
Realización de exame pola parte do alumno con cuestións teóricas e exercicios prácticos en examen final da materia |
50 |
Problem solving |
A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C15 C21 |
Entrega pola parte do alumno de exercicios de cada uns dos temas impartidos. |
40 |
|
Assessment comments |
A avaliación da materia realízase mediante tres metodoloxías:
- Proba mixta: é un exame final con cuestións teóricas e prácticas cun valor total de 5/10 puntos. Será requisito indispensable para superar a materia alcanzar polo menos unha nota de 2/5 p. nesta proba.
- Solución de problemas: os alumnos deberán entregar un traballo de curso sobre algunhas temáticas impartidas. O profesor marcará o tipo de traballo e a data límite para a súa entrega. A máxima puntuación para esta metodoloxía de avaliación será de 4/10 p. Estas prácticas son obrigatorias e serán avaliadas durante a duración das clases.
- A asistencia a clase será avaliada para a nota final de curso. Os alumnos que asistan polo menos ao 80% das clases terán 1 p. Os alumnos que asistan a unha porcentaxe menor do 80% obterán 0 puntos. Neste último caso a proba mixta valerá 6/10 p. e a puntuación mínima requirida será de 2,4/6 p. na devandita proba.
Estes criterios son iguais tanto para a convocatoria de xaneiro (1ª oportunidade) como a de xullo (2ª oportunidade).
|
Sources of information |
Basic
|
Braja M. Das (). Advanced soil Mechanics. Tayloy&Francis
Abraham Díaz Rodríguez (). Dinámica de suelos. Limusa
Luis Ortiz Berrocal (). Elasticidad. Mc Graw Hill
Klaus-Jürgen Bathe (). Finite element procedures in engineering analysis. Prentice Hall
Steven L. Kramer (). Geotechnical earthquake engineering. Prentice Hall
J.A. Jiménez Salas (). Geotecnia y cimientos II. Rueda
PLAXIS (). Material models manual.
Braja M. Das (). Principles of soil dynamics. Wadsworth Publishing Co Inc
Manuel Melis Maynar (). Proyecto y Construcción de Túneles y Metros.
PLAXIS (). Reference manual.
PLAXIS (). Scientific manual.
David Muir Wood (). Soil behaviour and critical state soil mechanics. Cambridge University |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Es necesario ter claro os conceptos mais importantes impartidos nas asignaturas de xeotecnia tanto do grado TECIC como do grado IOP. |
|