Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A6 |
Organización y gestión de empresas. |
A35 |
Conocimiento de la influencia de las infraestructuras en la ordenación del territorio y para participar en la urbanización del espacio público urbano, tales como distribución de agua, saneamiento, gestión de residuos, sistema se transporte, tráfico, iluminación, etc. |
A36 |
Conocimiento del diseño y funcionamiento de las infraestructuras para el intercambio modal, tales como puertos, aeropuertos, estaciones ferroviarias y centros logísticos de transporte. |
B1 |
Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B8 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B9 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B14 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
B15 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida. |
B16 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
B18 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse. |
B19 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
B20 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
C1 |
Reciclaje continuo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil. |
C2 |
Comprender la importancia de la innovación en la profesión. |
C3 |
Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías |
C4 |
Entender y aplicar el marco legal de la disciplina. |
C5 |
Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible. |
C6 |
Compresión de la necesidad de analizar la historia para entender el presente |
C8 |
Facilidad para la integración en equipos multidisciplinares. |
C10 |
Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas. |
C13 |
Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado. |
C18 |
Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica |
C19 |
Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Permite identificar a problemática particular da mobilidade no ámbito
urbano e metropolitano, con capacidade para aplicar as solucións tecnolóxicas
específicas en infraestrutura, vehículos e sistemas de explotación; e para
xestionar o tráfico e o transporte urbano e metropolitano. |
A6 A35 A36
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B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B18 B19 B20
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C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C10 C13 C18 C19
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Permite coñecer o funcionamento e as ferramentas para o deseño das
infraestruturas para o intercambio entre modos de transporte. |
A35 A36
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B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B18 B19 B20
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C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C10 C13 C18 C19
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
MOBILIDADE METROPOLITANA E AS SÚAS TERMINAIS |
1. Mobilidade sustentable. Plans de mobilidade urbana sustentable (PMUS).
2. Operacións de transporte público.
3. Xestión de servizos públicos de transporte.
4. Plataforma reservada.
5. Planificación do transporte.
Planificación. Plans de transporte. Redes e *zonificación. Inventarios. Estudos de mobilidade. Introdución aos modelos de demanda.
6. Avaliación de investimentos.
7. Paradas e estacións. |
INTERMODALIDADE E TERMINAIS INTERURBANAS |
8. Transporte combinado.
9. Estacións. Terminais ferroviarias de mercadorías.
10. Terminais de colectores. Centros loxísticos de transportes.
11. Outras terminais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A6 A35 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 |
18 |
27 |
45 |
Proba de ensaio |
A6 A35 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C19 |
6 |
36 |
42 |
Traballos tutelados |
A6 A35 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 |
2 |
6 |
8 |
Actividades iniciais |
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2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A6 A35 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C18 C2 C19 |
50 |
75 |
125 |
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Atención personalizada |
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3 |
0 |
3 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Durante o curso realízanse periodicamente sesións durante as que se expoñen exercicios que permiten afianzar os coñecementos teóricos explicados nas sesións maxistrais. Nestas sesións soluciónanse os exercicios expostos e resólvense as dúbidas xurdidas durante a súa realización. Estas sesións serven como base para o correcto desenvolvemento dos traballos tutelados que se realizan na materia. |
Proba de ensaio |
Realízase unha proba obxectiva para comprobar os coñecementos adquiridos polos estudantes sobre a materia explicada nas sesións maxistrais e nas sesións de solución de problemas. |
Traballos tutelados |
Presentación de diferentes exercicios e traballos relacionados cos diferentes temas da materia, que se exporán en clase e deberanse entregar aos profesores nas datas indicadas. |
Actividades iniciais |
Realízase unha sesión inicial para expor o programa do curso e a organización do mesmo, presentando a bibliografía básica, a forma de avaliación e resolvendo as dúbidas que poidan ter os estudantes antes de enfrontarse á materia. |
Sesión maxistral |
Sesións teóricas nas que se transmiten os contidos principais da materia. Durante estas sesións foméntase a participación dos alumnos mediante a xeración de cuestións curtas así como a proposta de exemplos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Solución de problemas |
Traballos tutelados |
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Descrición |
Ademais da solución de problemas nas sesións específicas dedicadas a esta actividade, exponse a atención personalizada para resolver as dúbidas individuais que calquera dos estudantes poida ter sobre os problemas resoltos ou calquera das cuestións teóricas expostas na materia. Por outra banda, a atención personalizada constitúe unha ferramenta para o apoio dos estudantes durante a realización dos traballos tutelados que se expoñan durante o curso. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Proba de ensaio |
A6 A35 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C19 |
Probas de avaliación de contidos teóricos e prácticos realizadas ao final da materia. O peso deste tipo de proba sobre a cualificación global poderá variar en función do número de estudantes da materia. |
70 |
Traballos tutelados |
A6 A35 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C6 C10 C13 C18 C2 C8 C19 |
Resolución dos traballos ou prácticas propostos aos estudantes ao longo do curso. O peso deste tipo de proba sobre a cualificación global poderá variar en función do número de estudantes da materia. |
30 |
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Observacións avaliación |
A avaliación consta de: - Exames: Un exame parcial liberatorio ao final do primeiro cuadrimestre e un exame final ao terminar o curso.
- Prácticas: Prácticas e traballos obrigatorios que se exporán en clase e deberán entregarse aos profesores nas datas indicadas. A realización correcta destas prácticas nos prazos establecidos é requisito indispensable para superar a materia. Establecerase unha cualificación mínima en cada unha das prácticas ou
traballos a realizar polo estudante para poder superar a materia. Os estudantes que non asistan regularmente a clase deberán contactar co profesorado ao comezo do cuadrimestre para que se lles indiquen os traballos e prazos.
A nota da materia será 0,7 * (Nota media de exame) + 0,3 * (Nota de prácticas), a condición de que en cada parcial se teña obtido unha nota de exame igual ou superior a 4,0. Será necesaria unha nota final de 5,0 para superar a materia. Se nalgún exame parcial non se alcanza a nota mínima de 4,0 o estudante deberá volver presentarse na seguinte oportunidade do mesmo curso. Non se gardan notas para o curso seguinte. Poderanse establecer cualificacións mínimas en certas (ou todas as) partes dos exames para poder superalos. Se a cualificación final non alcanza o 5,0, tendo nalgún parcial unha cualificación superior a 5,0 (incluíndo as prácticas, por tanto, tendo máis dun 4,0 en exame), o estudante poderá conservar a nota dese parcial na seguinte oportunidade do mesmo curso. As probas de avaliación estarán por defecto en castelán. Os estudantes que desexen o enunciado en galego deberán comunicalo aos profesores da materia cun mínimo dunha semana de antelación. Os estudantes con matrícula a tempo parcial que non poidan asistir ás clases deberán porse en contacto cos profesores ao comezo do curso para establecer unha metodoloxía de avaliación alternativa, cunhas prácticas específicas de entrega obrigatoria adicionais aos exames.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Colomer, J. (Valencia, 1995). Centros Integrados de Mercancías. Instituto Valenciano de Estudios de Transporte
Watanabe, I. (Ashtead (Gran Bretaña), 2001). Container terminal planning – A theoretical approach. WorldCargo News.
UITP, Comisión General Transporte y Ciudad (2001). Desplazarse mejor en la ciudad. UITP (Union Internationale des Transports Publics)
(2009). Gestión eficiente del transporte colectivo. ATUC (Asociación de Empresas Gestoras del Transporte Urbano Colectivo) e IDAE (Instituto para la Div
IHOBE (Sociedad Pública de Gestión Ambiental) (). Guía práctica para la elaboración de Planes de Movilidad Urbana Sostenible. IHOBE (Sociedad Pública de Gestión Ambiental)
IDAE (Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía) (2006). Guía práctica para la elaboración e implantación de Planes de Movilidad Urbana Sostenible (PMUS). IDAE (Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía)
TRB (Transportation Research Board) (2012). Guidelines for Providing Acces to Public Transportation Stations. TRB (Transportation Research Board)
UITP (Union Internationale des Transports Publics) (2004). Guidelines for selecting and planning a new light rail system. Level 1, 2 & 3. UITP (Union Internationale des Transports Publics)
(Pergamon, 2001). Handbook of logistics and supply-chain management. Brewer, A.M., Button, K.J. y Hensher, D.A.
Kutz, Myer (Ed.) (2004). Handbook of Transportation Engineering. McGraw-Hill
Robusté, F. (Barcelona, 2005). Logística del transporte. Edicions UPC.
Ballou, R. H. (México, 2004). Logística: administración de la cadena de suministros. Pearson-Educación
Zamorano, C., Bigas, J.M., Sastre, J. (2006). Manual de tranvías, metros ligeros y sistemas en plataforma reservada. Diseño, proyecto, financiación e implantación. Consorcio Regional de Transportes de Madrid
Zamorano, C., Bigas, J.M., Sastre, J. (2004). Manual para la planificación, financiación e implantación de sistemas de transporte urbano. Consorcio Regional de Transportes de Madrid
Ministerio de Obras Públicas, Transportes y Medio Ambiente (1995). Metro ligero. Nuevos tranvías en la ciudad. Ministerio de Obras Públicas, Transportes y Medio Ambiente
IDAE (Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía) (2010). PROBICI. Guía de la movilidad ciclista. Métodos y técnicas para el fomento de la bicicleta en áreas urbanas. IDAE (Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía)
Aguiló, M, et al. (). Salidas, llegadas y transbordos. Una reflexión sobre las terminales de transporte. INECO-TIFSA
Herce Vallejo, M. (Barcelona, 2009). Sobre la movilidad en la ciudad : propuestas para recuperar un derecho ciudadano. Reverté
TRB (Transportation Research Board) (2003). Transit Capacity and Quality of Service Manual. TRB (Transportation Research Board)
(). Transparencias de la asignatura.
Vuchic, V.R. (New Jersey, 2007). Urban Transit. Systems and technology. John Wiley & Sons, Inc.
Grava, S. (2003). Urban Transportation Systems. Choices for communities. McGraw-Hill |
En cada tema da materia indicarase detalladamente a bibliografía que se pode consultar para ampliar coñecementos |
Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Álxebra/632G01001 | Cálculo/632G01002 | Introdución á economía e á empresa/632G01006 | Estatística/632G01017 | Infraestruturas do transporte/632G01018 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Lexislación e Proxectos/632G01021 |
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Materias que continúan o temario |
Xestión do Transporte Urbano/632G01065 |
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