Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
CE5. Ser capaz de utilizar eficientemente os recursos tecnolóxicos na comprensión e investigación da discapacidade e a dependencia? |
A14 |
CERF9. Coñecer e comprender os recursos sociosanitarios dispoñibles para as persoas con discapacidade e dependencia. |
A15 |
CERF10. Ser capaz de deseñar e executar proxectos de investigación que valoren as necesidades, o uso, a eficacia ou eficiencia dos recursos sociosanitarios para as persoas con discapacidade e dependencia.? |
B1 |
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B6 |
CG1 Ser capaz de seleccionar e desenvolver as estratexias investigadoras para estudar a problemática relacionada coa discapacidade e a dependencia |
B7 |
CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia |
B8 |
CG3 Capacidade para a toma de decisións na resolución de problemas. |
B9 |
CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia |
C1 |
CT1. Ser capaz de relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar, intradisciplinar e transdisciplinar. |
C2 |
CT2. Coñecer os recursos sociosanitarios e aprender a utilizalos para elaborar programas de intervención no ámbito da discapacidade e a dependencia |
C4 |
CT4. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
CT5. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, nun contexto de investigación. |
AR14
|
BR1
|
CR2 CR4 CR5
|
Ser capaz de xestionar recursos materiais e humanos orientados ao manexo do fenómeno da discapacidade e a dependencia.
|
AR5 AR15
|
BR2 BR6 BR7 BR9
|
CR5
|
Identificar e avaliar os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia. |
AR15
|
BR2 BR7 BR8
|
CR1
|
Adquirir as habilidades para a toma de decisións na resolución de problemas. |
AR5 AR15
|
BR1 BR2 BR6 BR8 BR9
|
|
Ser capaz de avaliar os resultados derivados do proceso de xestión. |
AR15
|
BR7
|
|
Coñecer os recursos sociosanitarios para a atención á discapacidade e a dependencia. |
AR14
|
BR1
|
CR4 CR5
|
Desenvolver as habilidades para desenvolver proxectos de investigación sobre a realidade social das familias con membros con discapacidade e/ou dependentes. |
AR5 AR14 AR15
|
BR2 BR6 BR7 BR9
|
CR1 CR2
|
Ser capaz de detectar e analizar a realidade social da discapacidade e a dependencia, de xeito tanto cuantitativo coma cualitativo. |
AR15
|
BR9
|
CR2 CR4 CR5
|
Elaborar e deseñar proxectos de investigación relacionados coa xestión de recursos no ámbito da discapacidade e a dependencia. |
AR15
|
BR2 BR6
|
CR1 CR5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Análise e diagnóstico de necesidades sociosanitarias en relación á discapacidade e a dependencia. |
|
Metodoloxía de intervención sociosanitaria, orientada á discapacidade e a dependencia, baseada na resolución de problemas. |
|
Aplicación dos principios da práctica baseada na evidencia no ámbito sociosanitario. |
|
Constitución e funcionamento dos equipos multidisciplinares. Situacións de estrés e burnout no ámbito sociosanitario. |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A14 A15 B9 B1 C2 C4 C5 |
17.5 |
0 |
17.5 |
Seminar |
A15 B2 B6 B7 B9 C5 |
17.5 |
0 |
17.5 |
Mixed objective/subjective test |
A5 A14 A15 B2 C2 |
2 |
0 |
2 |
Case study |
A5 A14 A15 B1 B2 B8 |
9 |
21 |
30 |
Critical bibliographical |
A14 B1 B7 C1 |
0 |
20 |
20 |
Supervised projects |
A5 A14 A15 B2 B7 B8 B9 C1 |
4 |
53 |
57 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Seminar |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Critical bibliographical |
Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración súa en relación coa literatura existente sobre o tema. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Case study |
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
A través dos seminarios, estudo de casos e realización de traballos tutelados, o profesor proporcionará atención personalizada ao estudante.
Os alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica poderán solicitar titorias específicas para traballar nos contidos do programa. Tamén poderan levar a cabo traballos complementarios que lles permitan compensar a non asistencia a clase adquirindo de esta maneira as competencias da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A5 A14 A15 B2 B7 B8 B9 C1 |
O estudante deberá elaborar e entregar en tempo e forma os traballos solicitados polo profesor, que poderán ser de elaboración individual ou grupal. |
40 |
Case study |
A5 A14 A15 B1 B2 B8 |
O estudante deberá participar no estudo e resolución dos casos, entregando un informe do mesmo na forma e data indicada polo profesor. |
10 |
Mixed objective/subjective test |
A5 A14 A15 B2 C2 |
Consiste na realización dunha proba que combinará diferentes modalidades de preguntas, dende preguntas abertas de resposta breve a preguntas de resposta múltiple. |
30 |
Critical bibliographical |
A14 B1 B7 C1 |
O estudante deberá entregar en tempo e forma resumos, esquemas ou recensións das lecturas facilitadas polo profesor |
20 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Pedro R. Gil-Monte, Bernardo Moreno-Jiménez (2007). El síndrome de quemarse por el trabajo ("burnout") : grupos profesionales de riesgo. Madrid: Pirámide
Villalobos J (2007). Gestión sanitaria para los profesionales de la salud. Barcelona: McGraw-Hill Interamericana
Samprón D (2010). Hacia nuevos modelos de asistencia y gestión sanitaria : asistencia sociosanitaria y hospitalización a domicilio. Madrid : Edisofer
Campos MI (2005). Relaciones interpersonales, trabajo en equipo. Alcalá: Formación Alcalá
Ballenato G (2005). Trabajo en equipo dinámica y participación en los grupos. Madrid : Pirámide |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar tanto en formato papel como virtual ou soporte informático. De realizarse en papel, seguiranse na medida do posible as seguintes recomendacións xerais: - Non se utilizarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|