Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A6 |
Desenvolver proxectos educativos de centro e/ou propostas pedagóxicas innovadoras baseadas na xustiza, a democracia e a diversidade. |
A10 |
Ser capaz de impulsar e desenvolver estratexias que impulsen a cultura de traballo en rede. |
A12 |
Ser capaz de detectar necesidades de formación continua e da súa institucionalización como requisito asociado á mellora educativa. |
B3 |
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
B4 |
Aprender a aprender |
B8 |
Traballo colaborativo |
B9 |
Capacidade de innovar |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
G3, G4, G5:
- Ser capaz de utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
- Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
- Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
AJ6 AJ10 AJ12
|
BC3 BC4 BC9 BC12 BC13 BC14 BC15 BC16
|
|
T3. T4, T9:
- Adquirir habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
- Ser capaz de aprender a aprender
- Ser capaz de innovar |
|
BC8
|
CC3 CC4 CC5
|
GB6, GB7, GB8, GB9, GB10:
- Adquiri capacidade de crítica e autocrítica
- Ser capaz de elaborar e defender un discurso ante diferentes audiencias
- Ser capaz de traballar de xeito colaborativo
- Adquiri a capacidade de innovar
- Ser capaz de traballar de xeito autónomo |
AJ10
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I.- Sociedade do Conocimiento e as TIC
II.- Análise Proxectos TIC
III.- Proxectos TIC innovadores |
Competencias e estándares de formación en TIC para directivos. Innovación educativa e TIC.
Proopostas e proyectos innovadores en TIC para materias, ciclos, áreas e departamentos dos centros educativos
Tecnoloxías emerxentes e entornos virtuais para o desenvolvemento de proyectos educativos innovadores.
Colaboración e dinamización de proyectos TIC innovadores e emprendedores. Cooperación e participación en diferentes sectores sociais e educativos.
Financiaciación e planificación das TIC nun centro educativo
Formación en rede de participación do profesorado, diseño de programas, entornos e recursos de formación on line. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
A10 A6 B4 |
1 |
7 |
8 |
Document analysis |
A10 |
5 |
8 |
13 |
Workshop |
A12 B3 B8 |
4 |
8 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
A10 |
3 |
5 |
8 |
Supervised projects |
A10 B9 B12 B13 C3 C4 C5 |
5 |
5 |
10 |
Oral presentation |
A10 C3 |
2 |
4 |
6 |
Online forum |
B14 B15 B16 C3 |
4 |
2 |
6 |
|
Personalized attention |
|
12 |
0 |
12 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
lecturas propostas nas fontes documentais.
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Document analysis |
análise de materias audividual e TIC.
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Workshop |
seminario de traballo activo por parte de todos os membros da aula.
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Guest lecture / keynote speech |
algúns temas por as súas características se corresponderan cunha exposición maxistral por parte do profesor.
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Supervised projects |
Todos los trabajos de las materias serán tutelados directamente por el profesor.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Oral presentation |
Algunos de los temas serán presentados oralmente por el alumnado.
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
|
Online forum |
analise de algúns temas referentes aos contidos de maneira virtual.
Espazo de discusión informal destinado aos estudantes para o tratamento dun tema ou problema, que se desenvolve a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asíncrona (foro). |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workbook |
Document analysis |
Workshop |
Supervised projects |
|
Description |
Horarios de tutorias
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212). Este alumando desenvolverá a súa actividade coa asistencia e participación nas dinámicas que se recollen no Paso 4 e na “Atención personalizada”, a través dos grupos de traballo que se conformen na materia. A actividade farase atendendo ás observacións da avaliación sobre a flexibilidade de asistencia-participación e os requisitos para superar a materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Document analysis |
A10 |
Presentación de análisis de algunas fuentes documentales propuestas en la bibliografía y otros documentos.
Supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
|
10 |
Oral presentation |
A10 C3 |
presentación ecplícita para el grupo clase de alguna de las temáticas propuestas durante el curso.
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
45 |
Supervised projects |
A10 B9 B12 B13 C3 C4 C5 |
Presentación y valoración de un trabajo sobre las temáticas del módulo con una propuesta educativa perfectamento organizada y estructurada.
Promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
45 |
|
Assessment comments |
Grupo ECTS:
1.- Traballo tutelado: 45%
2.- Proba 45%
3.- Traballos complementarios non obrigatorios 10%. El alumnado deberá tener aprobados tanto el Trabajo Tutelado como la Prueba de Examen (obtener al menos el 50% de la nota) para poder hacer nota media. "Students with official recognition of part-time position and academic waiver assistance, you must attend the tutorials to fix the interactive and exhibition sessions that may be present in order to determine the substitutional work, if applicable."
|
Sources of information |
Basic
|
Area Moreira, Manuel (2008). Alfabetizaciones y tecnologías de la información y comunicación.. Síntesis
Sacristan Ana (Comp.) (2013). Sociedad del conocimiento, Tecnología y Educacion. Morata |
Bibliografia Básica Area Moreira, Manuel , Futuro imperfecto: novas
tecnoloxías e igualdade de oportunidades, Revista Galega de Educación,
nº32, pp.13-19, 1999, Revista, Area Moreira, M.(2008): Alfabetizaciones y tecnologías de la información y comunicación. Editorial Síntesis. Area, M. (2008): Introducción a la tecnología educativa. Manual electrónico.Universidad de La Laguna. Area, M. (2007): Algunos principios para el desarrollo de
buenas prácticas con TIC en el aula.Revista de Comunicación y Pedagogía.
Nuevas tecnologías y recursos didácticos.ISSN 1136-7733, nº222, 42-47. Area, M. (200): Las redes sociales en Internet como espacios para la formación del profesorado. Razón y Palabra,21, México. Area Moreira, Manuel, Las tecnologías de la información y
comunicación en la educación. De la enseñanza asistida por ordenador al
e-learning., Pirámide, 2004, Libro, AAVV , Contenidos multimedia interactivos al servicio de la educación, CNICE. Revista Red Digital, nº6, 2006, Revista,
AAVV, Las tic en el ámbito educativo, Revista cuadernos de Pedagogía, nº363, Diciembre, 2006, Revista,
AAVV.,
Educamadrid. Integración curricular. Las tecnologías de la información y
comunicación en la educación Infantil y Primer Ciclo de Educación
Primaria. Reflexiones y propuestas. ,
http://www3.comadrid.é/edupubli/pdf/1474, 2006, Web,
Albarellos
Codesido, X.C., Competencias dixitais para una nova escola galega 2.0.,
Revista Galega de Educación, nº38., 2007, Revista,
Cabero
Almenara, J. y Román Graván, P. , E-actividades: un referente básico
para la formación en Internet. , Alcalá e Guadaira, Sevilla. MAD., 2006,
Libro, Cabero,J (Coord).(2007): Diseño y producción de TIC para la
formación. Nuevas tecnologías de la información y comunicación.
Editorial UOC
Casado Ortiz, R., Las claves de la alfabetización digital, Fundación telefónica. Editorial Ariel, 2006, Libro, -Casamayor, G. (Coord.) (2008): La formación on line. Una mirada integral sobre el e-learning, b-learning... Editorial Grao. -Cebrian de la Serna, M. y Gallego Arrufat, D. (Coord.)(2011): Procesos educativos con TIC en la sociedad del conocimiento. Editorial Pirámide
Cid
Fernández. J.M. y Rodríguez Rodríguez, X., A fenda dixital e as súas
implicacions educativas, Nova Escola Galega., 2007, Libro,
-Monereo,
C., Internet y competencias básicas: aprender a colaborar, a
comunicarse a participar, a aprender, Barcelona, Grao., 2005, Libro,
-Ortega Carrillo, J.A. y Chacón Medina, A. , Nuevas tecnologías para la educación en la era digital, Pirámide., 2007, Libro,
-Palomo López, R. y otros, Las Tic como agentes de innovación educativa., Consejería de Educación de la Junta de Andalucía, 2006, Libro, -Palomo López, R.(2008): Enseñanza con TIC en el siglo XXI. Eduforma, Editorial MAD S.L.
Segovia García, N., Aplicación de las tic a la docencia.
Usos prácticos de las nuevas tecnologías en el proceso de
enseñanza-aprendizaje. , Editorial Ideaspropias., 2006, Libro,
Instituto de Tecnologías Eductivas: http://plataforma.cep-marbellacoin.org/moodle/mod/resource/view.php?id=1892 Internet en el Aula: http://ares.cnice.mec.es/mcs/web/secciones.php?seccion=1 Portal para profesores: http://www.profes.net TIC para enseñanza básica y media: http://www.eduteka.org/ Portal de recursos educativos: http://www.educaguia.com/ Portal educativo: http://www.portaldidactico.net Comunidades virtuales de aprendizaje colectivo: http://www.educar.org Portal educativo general: http://www.aldeaeducativa.com/ Revistas educativas sobre TIC http://cent.uji.es/canals/octeto http://www.cica.es/aliens/revfuentes/indice.htm http://www.quipus.com.mx/artant.htm http://www.quadernsdigitals.net/ |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|