Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
E5 - Adquirir unha formación metodolóxica para realizar investigacións educativas. |
A6 |
E6 - Establecer os descritores xerais que caracterizan unha investigación: seleccionar, elaborar, tratar e interpretar os datos, e presentar os resultados de acordo cos propósitos da investigación. |
A8 |
E8 - Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando no seu caso recursos audiovisuais de apoio. |
A11 |
E11 - Coñecer, comprender e utilizar a linguaxe científica e aplicalo correctamente nas distintas formas de expresión e comunicación. |
A14 |
E14 - Coñecer diferentes tipos de metodoloxía que se empregan na investigación educativa considerando a súa pertinencia para a resolución de problemas concretos. |
A15 |
E15 - Identificar criterios de calidade e control tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
A18 |
E18 - Recoñecer a investigación e a innovación aplicada ás ciencias da educación como ferramenta continua de innovación e mellora educativa e social. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B6 |
G1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
B11 |
G6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B13 |
G8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
T1 - Capacidade de análise e síntese. |
C3 |
T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
C8 |
T8 - Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
C9 |
T9 - Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados. |
C10 |
T10 - Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica docente. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dominio das ferramentas básicas da investigación científica. |
AM5 AM6 AM11 AM14
|
BM11 BM13
|
CM9 CM10
|
Capacidade para xestionar as bases de documentación técnico-científica, para seleccionar documentos de interese, revisalos e sintetizar os traballos doutros autores. |
AM8 AM11
|
BM4 BM6 BM13
|
CM1 CM3 CM8 CM9
|
Capacidade de identificar as necesidades de investigación en relación con problemas reais e para propoñer obxectivos innovadores de investigación en forma de proxectos de investigación |
AM15 AM18
|
BM1 BM2 BM11 BM13
|
CM10
|
Capacidade para sintetizar e expoñer correctamente en forma escrita e oral os resultados da propia investigación |
AM6 AM8 AM11
|
BM4 BM6
|
CM1 CM3 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Fundamentos epistemolóxicos e metodolóxicos do saber e as prácticas educativas |
- Paradigmas en educación: cuantitativo e cualitativo. |
2. Métodos de investigación. |
- En función da finalidade: básica e aplicada.
- En función do paradigma: cuantitativa e cualitativa.
- En función do nivel de investigación: exploratorio, descritivo, experimental.
- En función da dimensión espacial e temporal: históricos. comparativos, lonxitudinais e transversais.
- Metodoloxías cualitativas e mixtas. |
3. Procedementos e estratexias de recollida de información cuantitativa e cualitativa. |
- Enquisa, entrevista, escalas, observación. |
4. Análise e interpretación de datos cuantitativos e de información cualitativo. |
-Estatística descritiva.
- Codificación e categorización da información |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A18 |
4.8 |
0 |
4.8 |
Análise de fontes documentais |
B6 C1 C3 C8 C10 |
3.8 |
11 |
14.8 |
Obradoiro |
A6 A8 B11 C9 |
3.8 |
15 |
18.8 |
Sesión maxistral |
A5 A14 A15 B13 |
4.8 |
8 |
12.8 |
Solución de problemas |
A11 B1 B2 B4 |
3.8 |
20 |
23.8 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Realizarase unha avaliación inicial dos contidos relacionados coa materia. |
Análise de fontes documentais |
Analizaranse diferentes fontes bibliográficas e bases de datos e levará a cabo unha sesión de procura das mesmas que será impartida polo persoal da biblioteca do centro.
Seleccionaranse artigos para coñecer a súa estrutura e analizar cada un dos seus apartados. |
Obradoiro |
Para hacer más práctico el proceso de enseñanza aprendizaje en lo concerniente al análisis de datos cuantitativo y de la información cualitativa, se realizarán talleres con los recursos informáticos necesarios. |
Sesión maxistral |
Nestas sesións explicaranse os contidos dos temas da materia de modo que permitan a participación activa do alumnado. Aclararanse as dúbidas que vaian xurdindo e comentarase a bibliografía que lles permitirá ampliar os coñecementos vistos en clase. |
Solución de problemas |
Para fomentar a participación activa dos estudantes, exporanse diferentes problemas que leven a implementación do aprendido en clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Obradoiro |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Debido ao carácter práctico destas tres metodoloxías, farase unha atención personalizada para guiar a aprendizaxe do alumnado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A6 A8 B11 C9 |
Mediante unha proba mixta avaliaranse os coñecementos adquiridos nos diferentes talleres. |
20 |
Solución de problemas |
A11 B1 B2 B4 |
A partir da formulación dun problema de investigación, terase que continuar con todas as fases que hai que seguir no proceso de investigación científica. |
80 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martínez González, R.A. (2007). La investigación en la práctica educativa: guía metodológica de investigación para el diagnóstico y evaluación en los Centros. Madrid: Ministerio de educación, Centro de Investigación y Documentación Educativa
Rodriguez, G., Gil, J. y García, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe
Bisquerra Alzina, R. (2005). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla
Buendía, L.; Colás, M.P. y Hernández, F. (1998). Métodos de investigación en psicopedagogía. Madrid: McGraw-Hill
Walker, R. (2002). Métodos de investigación para el profesorado. Técnicas de evaluación (3ª. edic.). Madrid: Morata
Padilla Carmona, M.T. (2002). Técnicas e instrumentos para el diagnóstico y la evaluación educativa. Madrid: CCS |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|