Competencias del título |
Código
|
Competencias del título
|
A16 |
(CE-E2) Conocer los contenidos que se cursan en las respectivas enseñanzas |
A18 |
(CE-E4) Conocer contextos y situaciones en que se usan o aplican los diversos contenidos curriculares. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
|
AP16
|
|
|
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos.
|
AP16
|
|
|
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares.
|
AP18
|
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CM1
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CM7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Análisis de los bloques temáticos del curriculum de ciencias de la Naturaleza |
Interrelaciones. |
Los contenidos de las ciencias experimentales en la educación secundaria |
El BOE: los distintos niveles educativos |
Adquisición y/o revisión de conceptos fundamentales y experimentales del área de ciencias de la naturaleza |
Biología: Biomoléculas y metabolismo. La célula. Niveles de organización. Evolución
Física: Mecánica, termodinámica, electricidad y magnetismo.
Geología: tectónica de placas, procesos internos, procesos externos y riesgos geológicos.
Química: materia, enlace químico y fuerzas intermoleculares, reacciones acido-base y redox. |
Contexto y situaciones de actualidad científica como recurso educativo |
El agua. La energía. El cambio climático . La evolución. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
A16 A18 C1 C4 C6 C7 C8 |
18 |
45 |
63 |
Análisis de fuentes documentales |
A16 A18 C1 C6 C7 C8 |
5 |
20 |
25 |
Prueba objetiva |
A16 A18 C1 C4 C6 C7 C8 |
2 |
2 |
4 |
Aprendizaje colaborativo |
A16 A18 C1 C4 C6 |
10 |
22 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuias e a introducción de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a sua aprendizaxe |
Análisis de fuentes documentales |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Prueba objetiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Aprendizaje colaborativo |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Aprendizaje colaborativo |
Análisis de fuentes documentales |
|
Descripción |
El trabajo del alumno en cada una de las metodologías propuestas será atendido por el profesor de forma individual y personalizada |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competéncias |
Descripción
|
Calificación
|
Prueba objetiva |
A16 A18 C1 C4 C6 C7 C8 |
Examen final sobre los contenidos de la materia
Se valorara:
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
60 |
Análisis de fuentes documentales |
A16 A18 C1 C6 C7 C8 |
Elaboración del un trabajo original sobre contenidos y metodologías aplicadas al ámbito científico
Se valorara:
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares.
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
|
40 |
|
Observaciones evaluación |
La asistencia a las sesiones presenciales es obligatoria. En
la primera oportunidad la calificación final será la media ponderada de
las notas de los trabajos y de la prueba objetiva. Si el alumno no alcanza el 80% de
asistencia no se evaluará el trabajo realizado a lo largo del curso y la
calificación será de no presentado. El
alumnado que en la primera oportunidad haya obtenido una nota inferior a
5 debera repetir la prueba objetiva en la segunda. Si no alcanzó el
porcentaje de asistencia exigido deberá realizar un examen práctico. La
calificación final será la media ponderada de las notas obtenidas. Na primeira oportunidade - Avaliaranse as actividades e traballos realizados durante o curso e proba escrita. A Cualificación será a media ponderada das notas obtidas en cada parte, debendo obter en cada unha delas un aprobado (5 sobre 10). - É requisito imprescindible unha asistencia mínima do 80% de asistencia ás sesións presenciais. No caso de non alcanzarse dito porcentaxe as actividades/traballos non serán avaliados e a cualificación será de non presentado. Na segunda oportunidade - O alumnado que asistíu a lo menos ó 80% das sesiones deberá repetir as partes nón superadas (actividades/traballos e/ou proba escrita). - Os estudantes que non alcanzaran o porcentaxe de asistencia esixida ás sesións presenciais deberán presentar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ó longo do curso- - En calquera caso casos, a cualificación será a media ponderada das notas obtidas en cada parte, debendo obter en cada unha delas un aprobado (5 sobre 10). Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: - Deberán poñelo en coñecemento do profesor a primeira semana de clase - Na primeira oportunidad, ademáis da proba escrita, terán que realizar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ó longo do curso e entregálos nas datas que estableza o profesorado. A cualificación final será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados durante o curso e da nota da proba escrita, debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10). - Na segunda oportunidad, deberán repetir ás partes non superadas (actividades/traballos e/ou proba escrita).
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
DOGA Nº 136 de viernes 13 de xullo de 2007 y 23 de xuño de 2008: http://www.xunta.es/Dog/Dog2007.nsf/FichaSeccion/25E8E?OpenDocument http://www.xunta.es/Dog/Dog2008.nsf/FichaContenido/29EFE?OpenDocument http://docentes.leer.es/2010/10/04/leer-para-aprender-ciencias/ Libros de distintas editoriales correspondientes a ESO y Bachillerato Obras de interés para Geología: Gutiérrez Elorza, M. (2008). Geomorfología. Ed. Pearson-Prentice Hall. Madrid, 898 pp.
Anguita-Virella, F. & Moreno-Serrano, F. (1991) Procesos Geológicos Internos. Editorial Rueda, Madrid, 232 pp.
Anguita-Virella, F. (2002) Biografía de la Tierra. Editorial Aguilar, Madrid, 350 pp.
Enlaces de interés para Geología:
http://www.ucm.es/info/diciex/programas/las-rocas/cicloderocas/CiclorocasCUARTO.swf
http://www.windows.ucar.edu/tour/link=/earth/geology/rocks_intro.sp.html&br=gra&edu=elem
http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2000/tectonica/index_1.htm
http://www.palaeos.com/
http://tolweb.org/tree/
http://alerce.pntic.mec.es/~mnavar6/index.htm
http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem/claves_evolucion/claves.htm
http://www.uned.es/cristamine/inicio.htm
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/biologia_y_geologia/
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/ciencias_naturales/
http://recursos.cnice.mec.es/biosfera/profesor/index.htm
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/~41009858/departamentos/ciencias.htm
Obras de interés para Biología: Curtis, H.; Barnes, S.; Schnek, A. y Flores, G. (2006). Invitación a la Biología. Editorial Médica Panamericana.
Audesirk, T.; Audesirk, G. y Byers, B. E. (2008). Biología. La vida en la Tierra. Ed. Prentice-Hall . 8.a ed.,
Anguita-Virella, F. (2002) Biografía de la Tierra. Editorial Aguilar, Madrid, 350 pp.
Enlaces de interés en Biología:
http://www.biologia.arizona.edu/DEFAULT.HTML
http://www.maph49.galeon.com/entrada.html
http://www.encuentros.uma.es/
http://www.faunaiberica.org/
http://www.areaciencias.com/
http://alerce.pntic.mec.es/~mnavar6/index.htm
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/ciencias_naturales/
http://www.isftic.mepsyd.es/jovenes/biologia_y_geologia/
http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2001/biologia/index.html
http://web.educastur.princast.es/proyectos/biogeo_ov/index.htm
|
Complementária
|
|
ttp://teachers.web.cern.ch
www.igp.gob.pe/mag.htm
www.contenidos.com/fisica
www.cec.uchile.cl/ cutreras/apuntes/nuevo.html
WWW.CTV.ES
www.sc.ehu.es
www.educared.net
www.cofis.es
www.rsef.es
www.omega.ilce.edu
www.geocities.com
www.educar.sc.usp.br/ciencias/fisica/fisicaespanhol
http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica
http://home.cvc.org/science/kepler.htm
http://sasx01.sc.ehu.es/sbweb/fisica/electromagnet/induccion/variable/variable.htm#actividades
www.educared.net/aprende/sofwareducativo/index.htm
http://microcosm.web.cern.ch/microcosm/engl/prevesp.html
http://webcast.cern.ch/proyects/weblecturearchive/index.html
www.idae.es
http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica/default.htm http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica/estadistica/gasIdeal/gasIdeal.html http://lectura.ilce.edu.mx:3000/sites/ciencia/volumen1/ciencia2/36/htm/ysin.html |
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Otros comentarios |
Se recomienda los envíos de los trabajos telemáticamente
y si no es posible, no utilizar plásticos, elegir la impresión a
doble cara, emplear papel reciclado y evitar imprimir borradores. Se debe hacer un uso sostenible de los
recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio natural.
Se
debe tener en cuenta la importancia de los principios éticos relacionados con
los valores de la sostenibilidad en los comportamientos personales y
profesionales |
|