Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
1. Planificar, desenvolver e avaliar o proceso de ensino e aprendizaxe potenciando
procesos educativos que faciliten a adquisición das competencias propias das
respectivas ensinanzas, atendendo ao nivel de formación dos estudantes. |
|
|
CC1
|
2. Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula e adquirir
estratexias para estimular o esforzo do alumnado e promover a súa capacidade
por si mesmo e con outros, e desenvolver habilidades de pensamento e
decisións que promovan a súa capacidade docente.
|
AJ35 AJ35 AJ35
|
|
CC9
|
3. Dominar destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar a aprendizaxe
e a convivencia na aula, e tratar problemas de disciplina e resolución de
conflitos.
|
AJ35 AJ35 AJ35
|
|
CC9
|
4. Deseñar e desenvolver espazos de aprendizaxe, con especial atención á
equidade, á educación emocional e en valores, á igualdade de dereitos e
oportunidades entre homes e mulleres, á formación cidadá e o respecto aos
dereitos humanos.
|
AJ35 AJ35 AJ35
|
|
CC9 CC9
|
5. Coñecer as dinámicas organizativas e de funcionamento dun centro de
secundaria ou formación profesional, así como levar a cabo unha primeira
aproximación tutelada ao funcionamento dunha aula de ensino secundario e
familiarizarse coa cultura organizativa dun centro escolar.
|
AJ35
|
|
CC9
|
6. Vivenciar, contrastar e valorar, nun escenario real, as contribucións dos
diferentes módulos teóricos, e tomar conciencia das funcións da profesión
docente e dos coñecementos, actitudes e destrezas que se requiren para o seu
exercicio.
|
AJ35 AJ35
|
|
CC9 CC9
|
7. Deseñar e desenvolver espazos de aprendizaxe, con especial atención á equidade, á educación emocional e en valores, á igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres, á formación cidadá e o respecto aos dereitos humanos e actuar sostiblemente a favor do medio ambiente |
AJ35
|
|
CC9 CC9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Desenvolvemento da expresión oral e escrita na práctica docente. |
Desenvolvemento da expresión oral e escrita na práctica docente. |
Dominio das destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia dentro do grupo-aula. |
Dominio das destrezas e habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia dentro do grupo-aula. |
Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión baseada na práctica.
|
Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión baseada na práctica.
|
Na Especialidade de Formación Profesional desenvolveranse ademais as dúas seguintes:
Coñecemento da tipoloxía correspondente aos sectores produtivos
Comprensión dos sistemas organizativos máis comúns ás empresas.
|
Na Especialidade de Formación Profesional desenvolveranse ademais as dúas seguintes:
Coñecemento da tipoloxía correspondente aos sectores produtivos
Comprensión dos sistemas organizativos máis comúns ás empresas. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A8 A9 A10 A17 A18 A3 C1 C3 C5 C8 C1 |
38 |
103 |
141 |
Field trip |
A1 A2 A5 C4 C7 C5 C8 C1 |
46 |
104 |
150 |
|
Personalized attention |
|
9 |
0 |
9 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Realización da memoria. Elaboración dun informe por escrito para ser valorado polo titor da Universidade. A extensión é de 40 páxinas máximo e 25 páxinas mínimo en DIN A4, impresas en arial 11 a dobre espazo, e sen considerar os posibles anexos (agás no itinerario de artes). É obrigado entregar un exemplar encadernado e unha copia en soporte informático. |
Field trip |
As sáidas de campo correponden coa estadia do alumnado no centro de Prácticas. Es te período de formación permítelles :
- Achegarse á realidade do ensino para ir configurando unha visión propia, fundamentada e vivida do centro e da aula.
- Observar e levar a cabo actuacións docentes co apoio e supervisión do profesorado titor do centro
- Deseñar e por en práctica unha proposta didáctica.
No itinerario de FOL o período de estadia no centro é o 9,10 e 11 de xaneiro e desde o 11 de febreiro ó 3 de abril.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Field trip |
|
Description |
A titorización será compartida polo profesorado titor da Facultade e dos centros de prácticas. O primeiro supervisará a realización da memoria de prácticas e fara o seguimento a través das sesións establecidas na memoría de prácticas (presentación, seguimento e avaliación). c
Os titores/as da Facultade darán a coñecer os días, as horas e as formas de contacto, tanto para o alumnado como para o profesorado titor dos centros. O profesorado titor, tanto da Universidade como dos centros, pode dirixirse á coordinación do practicum nos momentos e formas de contacto que lles serán comunicados. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A3 A8 A9 A10 A17 A18 A3 C1 C3 C5 C8 C1 |
O/a titor/a da Facultade realizará a avaliación da memoria de prácticas, atendendo ós seguintes criterios:
- Capacidade de relación teoría-práctica
- Dominio conceptual e capacidade analítica
- Capacidade para relacionar ideas e accións
- Capacidade de argumentar e fundamentar
- Expresión escrita propia e claridade expositiva -
- Capacidade de descrición de escenarios, situacións e accións
- Capacidade de autoavaliación e autocrítica
- Deseño da proposta didáctica e avaliación da súa posta en práctica.
-Reflexión sobre as competencias adquiridas e sobre as propias necesidades de formación. |
50 |
Field trip |
A1 A2 A5 C4 C7 C5 C8 C1 |
O/a titor/a da institución colaboradora realizará a avaliación da implicación e actuación do alumnado no centro/aula,conforme ós criterios que se específican na ficha de avaliación que se recolle no documento marco da memoría de prácticas |
50 |
|
Assessment comments |
REQUIRIMENTOS PARA APROBAR A MATERIA Para superar as prácticas hai que conseguir o aprobado nas dúas cualificacións. No caso de non aprobar algunha das partes, a nota final será a da parte non superada. Na segunda oportunidade de avaliación: A memoria pode recuperarse, polo que o alumnado que non supere esta parte na primeira oportunidades terá a ocasión de mellorala para a segunda. As practicas non poden recuperarse, polo que a cualificación obtida nas mesmas na primeira oportunidade, mantense para a segunda. A revisión, que se fará diante do profesorado titor da UDC, servirá para reconsiderar, de ser o caso, a cualificación da memoria. En canto á nota posta polo/a titor/a do centro soamente se poderá coñecer a pormenorización da aplicación dos criterios de avaliación. COMPETENCIA LINGÜÍSTICA EN GALEGO Na cualificación da memoria de prácticas a utilización do galego e a súa calidade lingüística vai pode acadar até 1 punto .
FALTA DE INTEGRIDADE ACADÉMICA a) Ausencia de citación de fontes
As citas e referencias a calquer tipo de texto deben declararse ao longo do texto e no apartado de referencias bibliográficas, utilizando as normas APA 6º edición. b) Plaxio O plaxio será motivo de suspenso, en aplicación do artigo 14.4 da normativa académica de avaliaicón da UDC, que establece: " na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixianl, incljido aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permido do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade" Normativa académica de avaliación, revisión e reclamación da UDC: https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf http://www.educacion.udc.es/?pagina=propiedad-intelectual
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
COMPROMISO COA SUSTENTABILIDADE AMBIENTAL Débese facer un uso sustentábel dos recursos co obxecto de evitar impactos negativos sobre o medio natural. Débese
ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. En coherencia cos principios enunciados, os
traballos impresos que se teñan que entregar non utilizarán plásticos,
estarán impresos a dobre cara e empregarán papel reciclado |
|