Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Proxectos de innovación e investigación educativa en formación profesional y orientación laboral Código 652606E3I6
Titulación
5 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Formación e Orientación Laboral
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial Anual
Primero Obligatoria 2
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador/a
Arza Arza, Neves
Correo electrónico
neves.arza@udc.es
Profesorado
Arza Arza, Neves
Correo electrónico
neves.arza@udc.es
Web
Descripción general Esta materia converxe coas materias do itinerario de FOL. Ten como finalidade a busca, selección e análise de experiencias innovadoras e de investigación na Formación Profesional, especialmente, na orientación profesional e nos módulos da especialidade de FOL.




Competencias del título
Código Competencias del título
A25 (CE-E11) Conocer y aplicar propuestas docentes innovadoras en el ámbito de la especialización cursada.
A26 (CE-E12) Analizar críticamente el desempeño de la docencia, de las buenas prácticas y de la orientación utilizando indicadores de calidad.
A28 (CE-E14) Conocer y aplicar metodologías y técnicas básicas de investigación y evaluación educativas y ser capaz de diseñar y desarrollar proyectos de investigación, innovación y evaluación.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Buscar, seleccionar e analizar propostas docentes innovadoras nos módulos da especialidade de FOL AP25
AP26
CM3
CM6
CM7
Comprender e valorar a importancia da innovación e da investigación como ferramentas para a mellroa dos procesos de ensino e aprendizaxe e para a propia aprendizaxe profesional. AP28
CM3
CM6
CM7
Analizar e valorar ámbitos de innovación e investigación no centro de prácticas AP25
AP26
CM7

Contenidos
Tema Subtema
Tema 1. A innovación nos módulos e materias da especialidade.

Ambitos de innovación
Experiencias innovadoras.



Tema 2. A investigación no ámbito docente e orientador Ámbitos e temáticas
Estudos de inserción laboral
estudos sobre orientación profesional
orientación profesional como temática de investigación




Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Análisis de fuentes documentales A25 A26 C3 C6 C7 4 22 26
Presentación oral A25 C3 C6 4 2 6
Prácticas a través de TIC C3 C6 C7 3 8 11
Sesión magistral A25 A28 3 0 3
 
Atención personalizada 4 0 4
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Análisis de fuentes documentales Busca e análise de experiencias anovadoras e de pesquisas de investigación aplicables a función docente e orientadora do profesorado de FOL
Presentación oral Das experiencias innovadoras analizadas
Prácticas a través de TIC As prácticas a través de TIC son compartidas coas materias de Aprendizaxe e Inserción e orientación laboral. Na materia de Proxectos de innovación e investigación, amplíase o marcador social cos recursos dixitais localizados e seleccionados a través da análise de fontes documentais e da utilización das redes sociais e incorporánse novas fontes e recursos á contorna persoal de aprendizaxe.



Sesión magistral Coa lección maxistral preséntanse os principais ámbitos de innovación e investigación nos módulos e materias da especialidade

Atención personalizada
Metodologías
Análisis de fuentes documentales
Descripción
A atención personalizada está vencellada principalmente a análise das fontes documentais. O seu obxectivo é proporcionar a axuda e as orientacións necesarias para a selección e análise das experiencias innovadoras. Está ligada a unha avaliación formativa.

O alumnado con matrícula a tempo parcial con dispensa académica terá unha atención personalizada ao serizo do seguimento e supervisión das actividades que computan na avaliación.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Análisis de fuentes documentales A25 A26 C3 C6 C7 O produto da análise das fontes documentais é a elaboración dun informe no que se describen, analizan e valoran experiencias innovadoras e os recursos dixitiais e ferramentas incorporadas ó marcador social é a contorna persoal de aprendizaxe. O informe é de elaboración grupal e cada alumna/o ha de seleccionar e analizar dúas ou tres experiencias. A contribución individual será cualificada co 35% a través de procesos de autoavaliación e coavaliación. 70
Prácticas a través de TIC C3 C6 C7 A creación do marcador social é grupal. Os criterios de avaliación son o número de recursos incorporados, as etiquetas utilizadas para a súa clasificación e o nivel de descrición e valoración dos recursos incorporados. O peso na cualificación é de 5 puntos.
A construción da contorna persoal de aprendizaxe é individual, o peso na cualificación é de 5 puntos.
10
Presentación oral A25 C3 C6 Todas as persoas do grupo expoñen as experiencias analizadas. A cualificación das presentacións vai ser outorgada polo alumnado a partir dunha rúbrica, previamente consensuada co alumnado. Esta rúbrica vai ser utilizada, coas adaptacións correspondentes, ás presentacións noutras materias do módulo específico.


20
 
Observaciones evaluación

ASISTENCIA ÁS AULAS 

  • A asistencia  ás aulas é obrigatoria.
  • O alumnado con asistencia regular que ocasionalmente non acuda a unha sesión deberá de facer  individualmente as actividades realizadas na aula.   
  • En caso de non acadar  a asistencia ó   80% das aulas,  a cualificación   na primeira oportundiade será a de non presentado/a.  Na oportunidade de xullo realizará  un exame (teórico e práctico) e   as actividades que se determinen. O exame ten un peso do  40% e as actividades do  60%. Para aprobar hai que superar  as dúas  partes. 
  • A cualificación  final será  o resultado das puntuacións obtidas nas tres actividades que computan para a cualificación. Para superar a materia é  indispensábel  realizar as tres actividades e obter a metade da cualificación (35)  na actividade de análise de fontes documentais.  
  • Aquelas persoas con matrícula a tempo parcial  e dispensa académica poden acollerse a unha modalidade de avaliación específica. Para isto, antes do inicio da materia, debe de solicitarse unha titoría para establecermos as actividades de avaliación e o proceso de seguimento e supervisión.

INTEGRIDADE ACADÉMICA

A) Ausencia  de citación de fontes

As citas e referencias a calquer tipo de documento deben declararse ao longo do texto e no apartado de referencias bibliográficas, utilizando as normas APA 6º edición. 

b) Plaxio

O plaxio nas actividades de avaliación será motivo de suspeonso, en aplicación do artigo 14.4 danormativa académica de avaliación da UDC que establece:  “na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade"

Normativa académica de avaliación, revisión e reclamación da UDC

https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf


Fuentes de información
Básica Instituto de Tecnologías Educativas (). . http://www.ite.educacion.es/
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (). Insituto de Tecnologías Educativas y de Formación del profesorado . http:77www.ite.educacion.es/
Navas Baena, R. (2010). Investigación e innovación en el aula.. Granada: Ada.
Castañeda, L y Adell, J. (2013). La anotamía de los PLEs . Alcoy: Marfíl
EDUCAweb (). Premios Educaweb Orientación Acacémica y Profesional. http//www.eudcaweb.com/premios/ediciones/
INTEF: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (). Red de buenas prácticas 2.0. http://recursostic.educacion.es/buenaspracticas20/web/es/formacion-prefional/608-buenas-practicas

Para a busca de experiencias innovadoras  proporcionase unha listaxe comentada de fontes,  na súa maioría electrónicas. 

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario
Inserción y orientación laboral/652606612
Aprendizaje y enseñanza de los módulos de formación y orientación laboral/652606621
Iniciación a la investigación educativa/652606E32
Innovación docente/652606E42

Otros comentarios

Débese facer un uso sustentábel  dos recursos co obxecto de evitar  impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

En coherencia cos principios enunciados,  os   traballos impresos que se teñan que entregar non utilizarán plásticos, estarán  impresos a dobre cara e  empregarán  papel reciclado 



(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías