Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A19 |
Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A21 |
Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A22 |
Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. |
A23 |
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A25 |
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender a capacidade formativa e cultural das materias de lingua e literatura galegas |
AP22
|
|
CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer os contidos das materias de lingua e literatura galega e as focaxes metodolóxicas máis relevantes para a súa aprendizaxe, amais de procurar na medida do posíbel a súa adaptación aos e ás estudantes |
AP19 AP21 AP25
|
|
|
Aprender a seleccionar e elaborar materiais educativos atendendo a todos os recursos e focaxes que posibiliten as TICs |
AP21 AP23 AP25
|
|
CM3 CM6
|
Asumir as boas prácticas na docencia e aprender a expresarse correctamente tanto oralmente como por escrito en lingua galega |
AP19 AP21 AP22 AP25
|
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A metodoloxía na didáctica da lingua e da literatura galegas na Educación Secundaria
|
1. 1. Perspectivas e contexto
|
2. Métodos para o ensino da lingua galega na ESO e no Bacharelato |
2. 1. Competencias, estratexias e conceptos afíns
|
3. Métodos para o ensino da literatura galega na ESO e no Bacharelato |
2. 1. Competencias, estratexias e conceptos afíns |
4. Análise de experiencias de innovación metodolóxica en didáctica da lingua e da literatura galegas |
4. 1. Recursos e análise
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A21 A19 C4 C5 C6 C7 C8 |
12 |
20 |
32 |
Lecturas |
A21 A25 A19 |
0 |
10 |
10 |
Traballos tutelados |
A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C13 C12 C11 C10 C9 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 |
1 |
12 |
13 |
Proba de ensaio |
A19 C1 |
1 |
13 |
14 |
Obradoiro |
A21 A22 A23 A25 A19 C1 C3 |
14 |
14 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A modo de introducións ou visións sintéticas dirixidas a todo o grupo, ofreceranse algunhas sesións en que o profesor se valerá do método expositivo |
Lecturas |
Proporcionaráselle ao alumnado materiais de lectura que servirán de base tanto para traballar nos obradoiros como para fomentar a súa participación nas sesións maxistrais. |
Traballos tutelados |
Realización dun traballo tutelado, relacionado con calquera aspecto dos tratados no programa docente. Este será fundamental no momento de o alumnado superar con existo a materia, na medida en que da índice da súa madurez científica. |
Proba de ensaio |
Con esta proba preténdese determinar tanto os coñecementos adquiridos polo alumnado durante o curso como a súa competencia en expresión escrita, a súa capacidade de relación e a súa madurez crítica. |
Obradoiro |
Coa finalidade de aprofundar no estudo de distintas cuestións relacionadas co ámbito da materia, combinaranse diversas metodoloxías e probas (exercicios de resumo, solución de problemas, prácticas guiadas, discusións, etc.), nalgúns casos facendo previamente as lecturas que o profesor/a establezca.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Obradoiro |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Proba de ensaio |
|
Descrición |
Calquera dúbida de carácter individual e/ou grupal será atendida tanto nas aulas como no horario de titoría, ora se ten a ver coas actividades no obradoiro ora co traballo titorizado, as lecturas ou a proba de ensaio. O alumnado con dispensa académica poderá compensar a súa ausencia cunha maior atención personalizada a través do horario de titoría e do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A21 A25 A19 |
Valoración da comprensión da(s) obra(s) lida(s) e das capacidades de análise, razoamento, relación e organización das súas posibilidades na didáctica da lingua |
10 |
Obradoiro |
A21 A22 A23 A25 A19 C1 C3 |
Valorarase a particpación do/ a estudante nas diferentes actividades levadas a cabo na aula, tanto escritas como orais. É necesaria a asistencia ás aulas |
10 |
Sesión maxistral |
A21 A19 C4 C5 C6 C7 C8 |
Atención e colaboración, participación nas aulas maxistrais |
10 |
Traballos tutelados |
A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C13 C12 C11 C10 C9 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 |
Realización dun traballo tutelado que poderá ser realizado individualmente ou en grupo. |
60 |
Proba de ensaio |
A19 C1 |
Através dunha actividade teórica ou práctica o alumnado deberá mostrar o seu grao de asimilación das nocións e dos recursos que se lles presentaron, así como do seu aproveitamento didáctico |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia será necesario superar todas as partes, en calquera das dúas oportunidades, polo que será necesario obter no mínimo o 50% da puntuación en cada unha delas. Na segunda oportunidade o alumnado só repetirá as partes suspensas e manterá a nota daquelas que fosen superadas. O sistema de avaliación (en ambas as oportunidades) será o mesmo tamén para aquel alumnado que teña dispensa académica
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
O aparato bibliográfico entregarase puntualmente nas aulas e, loxicamente, atenderá principalmente aos traballos de investigación do profesor |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|