Identifying Data 2018/19
Subject (*) Methodogical for the Galician and Spanish education of the languages and the literatures in Secondar Code 652608822
Study programme
6 Mestrado Universitario en profesorado de Educación Secundaria: Lingua e Literatura Galega e Lingua e Literatura Castelá
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 4
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Letras
Coordinador
Pardo de Neyra Fernández-Couso, Xulio
E-mail
xulio.pardodeneyra@udc.es
Lecturers
Enríquez Martínez, Iván
Pardo de Neyra Fernández-Couso, Xulio
E-mail
ivan.enriquez@udc.es
xulio.pardodeneyra@udc.es
Web
General description Materia que ten por obxectivo mostrar ao alumnado os diversos enfoques metodolóxicos existentes para o ensino de linguas e literaturas e reflexionar sobre a súa idoneidade no marco da didáctica das linguas e literaturas galega e castelá na Educación Secundaria.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A19 Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
A21 Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos.
A22 Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes.
A23 Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
A25 Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender a capacidade formativa e cultural das materias de lingua e literatura galegas AJ22
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer os contidos das materias de lingua e literatura galega e as focaxes metodolóxicas máis relevantes para a súa aprendizaxe, amais de procurar na medida do posíbel a súa adaptación aos e ás estudantes AJ19
AJ21
AJ25
Aprender a seleccionar e elaborar materiais educativos atendendo a todos os recursos e focaxes que posibiliten as TICs AJ21
AJ23
AJ25
CC3
CC6
Asumir as boas prácticas na docencia e aprender a expresarse correctamente tanto oralmente como por escrito en lingua galega AJ19
AJ21
AJ22
AJ25
CC1

Contents
Topic Sub-topic
1. A metodoloxía na didáctica da lingua e da literatura galegas na Educación Secundaria
1. 1. Perspectivas e contexto
2. Métodos para o ensino da lingua galega na ESO e no Bacharelato 2. 1. Competencias, estratexias e conceptos afíns
3. Métodos para o ensino da literatura galega na ESO e no Bacharelato 2. 1. Competencias, estratexias e conceptos afíns
4. Análise de experiencias de innovación metodolóxica en didáctica da lingua e da literatura galegas 4. 1. Recursos e análise


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A21 A19 C4 C5 C6 C7 C8 12 20 32
Workbook A21 A25 A19 0 10 10
Supervised projects A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C13 C12 C11 C10 C9 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 1 12 13
Long answer / essay questions A19 C1 1 13 14
Workshop A21 A22 A23 A25 A19 C1 C3 14 14 28
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech A modo de introducións ou visións sintéticas dirixidas a todo o grupo, ofreceranse algunhas sesións en que o profesor se valerá do método expositivo
Workbook Proporcionaráselle ao alumnado materiais de lectura que servirán de base tanto para traballar nos obradoiros como para fomentar a súa participación nas sesións maxistrais.
Supervised projects Realización dun traballo tutelado, relacionado con calquera aspecto dos tratados no programa docente. Este será fundamental no momento de o alumnado superar con existo a materia, na medida en que da índice da súa madurez científica.
Long answer / essay questions Con esta proba preténdese determinar tanto os coñecementos adquiridos polo alumnado durante o curso como a súa competencia en expresión escrita, a súa capacidade de relación e a súa madurez crítica.
Workshop Coa finalidade de aprofundar no estudo de distintas cuestións relacionadas co ámbito da materia, combinaranse diversas metodoloxías e probas (exercicios de resumo, solución de problemas, prácticas guiadas, discusións, etc.), nalgúns casos facendo previamente as lecturas que o profesor/a establezca.


Personalized attention
Methodologies
Workbook
Workshop
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Long answer / essay questions
Description
Calquera dúbida de carácter individual e/ou grupal será atendida tanto nas aulas como no horario de titoría, ora se ten a ver coas actividades no obradoiro ora co traballo titorizado, as lecturas ou a proba de ensaio. O alumnado con dispensa académica poderá compensar a súa ausencia cunha maior atención personalizada a través do horario de titoría e do correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workbook A21 A25 A19 Valoración da comprensión da(s) obra(s) lida(s) e das capacidades de análise, razoamento, relación e organización das súas posibilidades na didáctica da lingua 10
Workshop A21 A22 A23 A25 A19 C1 C3 Valorarase a particpación do/ a estudante nas diferentes actividades levadas a cabo na aula, tanto escritas como orais. É necesaria a asistencia ás aulas 10
Guest lecture / keynote speech A21 A19 C4 C5 C6 C7 C8 Atención e colaboración, participación nas aulas maxistrais 10
Supervised projects A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C13 C12 C11 C10 C9 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 Realización dun traballo tutelado que poderá ser realizado individualmente ou en grupo. 60
Long answer / essay questions A19 C1 Através dunha actividade teórica ou práctica o alumnado deberá mostrar o seu grao de asimilación das nocións e dos recursos que se lles presentaron, así como do seu aproveitamento didáctico 10
 
Assessment comments

Para aprobar a materia será necesario superar todas as partes, en calquera das dúas oportunidades, polo que será necesario obter no mínimo o 50% da puntuación en cada unha delas. Na segunda oportunidade o alumnado só repetirá as partes suspensas e manterá a nota daquelas que fosen superadas.

O sistema de avaliación (en ambas as oportunidades) será o mesmo tamén para aquel alumnado que teña dispensa académica


Sources of information
Basic

O aparato bibliográfico entregarase puntualmente nas aulas e, loxicamente, atenderá principalmente aos traballos de investigación do profesor

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

 



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.