Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Determinar, a partir das necesidades do alumnado, familia ou resto da comunidade educativa, propostas de actuación. |
A22 A32
|
|
|
Enumerar as funcións do titor e do orientador en relación co alumnado, familias e resto do profesorado e explicar o que isto leva. |
A10 A11 A12 A22
|
|
|
Transferir información a especialistas que colaboren co centro para a identificación e atención do alumnado con NEAE |
A8
|
|
|
Poñer en práctica as competencias sociais para traballar en equipo e salvar os obstáculos que vaian xurdindo. |
|
B2 B4 B5 B11 B12 B22
|
C3
|
Defender a necesidade da formación continua como profesional e cidadán. |
|
B14 B15
|
C3 C5 C7
|
Aplicar os principios éticos á práctica profesional e persoal. |
|
B6
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptualización da orientación e a titoría. |
Carácter polisémico do concepto de orientación.
A orientación na aula: concepto de titoría.
O Plan de Acción Tutorial. |
Principios legais e psicopedagógicos que rexen a orientación e a acción tutorial. |
Normativa legal vixente.
Os principios da orientación.
Aplicación dos principios na acción orientadora. |
Funcións do profesorado titor: coas familias, cos alumnos, co resto do profesorado e coa comunidade en xeral. |
O titor en relación aos alumnos.
O titor e as familias.
O titor e a súa relación coa comunidade educativa.
O titor e a súa relación coa comunidade en xeral.
|
Líneas prioritarias de la acción tutorial en la Educación Infantil |
Liñas prioritarias da acción tutorial na Educación Infantil. |
Recursos para a acción tutorial |
A observación.
Enquisa.
Análise de documentos.
O caderno de ida e volta e a axenda escolar. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B12 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A11 B4 B5 B11 C7 |
21 |
0 |
21 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B14 B22 C5 C6 |
0 |
10 |
10 |
Lecturas |
C3 |
0 |
20 |
20 |
Simulación |
A10 A32 B6 |
4 |
14 |
18 |
Proba de ensaio |
A8 A11 A12 A32 B2 B22 C6 |
2 |
17 |
19 |
Presentación oral |
A10 A11 A12 A22 A32 B2 B5 B6 B11 B12 B15 B22 C3 C6 |
3 |
15.5 |
18.5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A12 B4 B5 B6 B11 B12 B22 C3 C6 |
9 |
21.5 |
30.5 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Coas actividades iniciais identificaranse os coñecementos previos que os estudantes posúen da materia e presentarase a mesma. |
Sesión maxistral |
A través das sesións expositivas, a profesora explicará os diferentes temas e conceptos incluídos neles para a súa mellor comprensión. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Tentarase que os estudantes asistan e participen en xornadas ou seminarios que aborden algunha temática tratada na materia. Pediráselles un informe do que aprendesen. |
Lecturas |
Os estudantes realizarán unha serie de lecturas sobre diferentes temáticas para profundar sobre determinados aspectos. |
Simulación |
Os alumnos deberán actuar como titores ante diversas situacións nas que se traballarán as relacións interpersoais, o comprotamiento, as actitudes e os valores. |
Proba de ensaio |
Realizarase unha proba que permitirá demostrar as aprendizaxes adquiridas. |
Presentación oral |
Os estudantes deberán facer unha presentación oral dalgunha temática traballada. |
Aprendizaxe colaborativa |
Organizaranse, en clase, pequenos grupos de estudantes nos que se traballará conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Simulación |
Aprendizaxe colaborativa |
Presentación oral |
|
Descrición |
Orientarase aos estudantes, tanto dentro como fose da aula, a encamiñar ben o traballo e a aclarar aqueles aspectos que resultan máis complicados de comprender de modo que se asegure unha aprendizaxe significativa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de ensaio |
A8 A11 A12 A32 B2 B22 C6 |
Realizarase un exame no que o estudante demostrará os coñecementos adquiridos. Para aprobar a materia hai que obter, polo menos, 3 puntos sobre 6. |
60 |
Simulación |
A10 A32 B6 |
Valorarase a representación preparada en grupo e tutorizada pola profesora da materia. |
15 |
Presentación oral |
A10 A11 A12 A22 A32 B2 B5 B6 B11 B12 B15 B22 C3 C6 |
Valoraranse os coñecementos adquiridos, as habilidades para expoñelos publicamente e o uso das novas tecnoloxías. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Para que poidan ser avaliados segundo a planificación anterior, deben ter unha asistencia do 80% ás clases interactivas. Para aprobar a materia deberán ter un mínimo de 3 puntos na proba de ensaio e 2 puntos no resto de actividades. No caso de aprobar as prácticas e non superar o exame a calificación final da materia será como máximo 4 (correspondendo cun 10 nas prácticas).
O alumnado que non cumpra o anterior criterio (80% de asistencia ás interactivas), deberá realizar o exame que será o 100% da cualificación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carrera, C., López, T., Matías, P. e Santamaría, C. (2016). Agenda de trabajo del orientador en centros educativos de Educación Infantil y Primaria. Madrid: Narcea
Sola Martínez, T. y López Sánchez, M. (2008). El Plan de Orientación y acción tutorial en Educación Infantil y Primaria: Recursos prácticos para su programación y ejecución. Madrid. Ed. Universitas S.A.
MEC (1992). La orientación educativa y la intervención psicopedagógica. Madrid. Servicio de Publicaciones del MEC
Rodicio García, M.L. (2001). La Orientación en Galicia. Murcia. RIE
Méndez Zaballos, L., Ruiz Llorente,J.M.,Rodríguez Fernández, E. e Rebaque, E.M. de la O (2007). La tutoría en Educación Infantil. Madrid: Wolters Kluwer
Bisquerra Alzina, R. (1998). Modelos de Orientación e Intervención Psicopedagógica. Barcelona. Praxis
Sobrado Fernández, L.M., Fernández Rey, E. y Rodicio García, M.L. (Coords.) (2012). Orientación educativa. Nuevas perspectivas.. Madrid: Biblioteca Nueva. |
|
Bibliografía complementaria
|
Vallet, M. (2010). Educar a niños y niñas de 0 a 6 años. . Madrid: Wolters Kluwer
Álvarez Rojo, V. (1994). Orientación Educativa y acción orientadora. Relaciones entre la teoría y la práctica. Madrid. EOS
López Urquízar, N. y Sola, T. (2007). Orientación escolar y tutoría para las diferentes etapas de la educación. grupo editorial universitario
Salvador, X. y Rodicio, M.L. (1998). ¿Para onde camiña a orientación?. A Coruña. Universidade da Coruña |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, no utilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais.
|
|