Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A4 |
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A23 |
Coñecer, aplicar e valorar criticamente as técnicas pedagóxicas, así como os recursos metodolóxicos e didácticos para o ensino da linguaxe. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A31 |
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B4 |
Aprender a aprender. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B18 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B22 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A2
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. |
A4
|
|
|
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A9
|
|
|
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A14
|
|
|
Coñecer, aplicar e valorar criticamente as técnicas pedagóxicas, así como os recursos metodolóxicos e didácticos para o ensino da linguaxe. |
A23
|
|
|
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A28
|
|
|
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
A31
|
|
|
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
|
B3
|
|
Aprender a aprender. |
|
B4
|
|
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
|
B5
|
|
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
|
B8
|
|
Saber expresarse en público. |
|
B17
|
|
Ser creativo no exercicio da profesión. |
|
B18
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B22
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Definición de Psicoloxía Básica (Procesos Psicolóxicos Básicos) |
Definición de Psicoloxía Básica. Filosofía e Psicoloxía. Paradigmas científicos da Psicoloxía: Conductismo e Psicoloxía Cognitiva |
Tema 2. Condicionamento Clásico |
Elementos do Condicionamento clásico.
Fenómenos básicos. Condicionamento semántico. Procedementos de intervención baseados no condicionamento clásico |
Tema 3 Condicionamento Instrumental |
Experimento e modelo de condicionamento instrumental. A resposta operante. O reforzo. Parámetros do condicionamento instrumental de recompensa. |
Tema 4. Memoria e procesamento |
O procesamento da información. Rexistro Sensorial. Memoria a Curto Prazo. Memoria a Longo Prazo. |
Tema 5. Atención |
Definición. Modelos de capacidade. Modelos de filtro. Atención selectiva |
Item 6. Percepción |
Ilusións perceptivas. A organización perceptiva. A interpretación perceptiva |
Tema 7.- Motivación e Emoción. |
Os conceptos motivacionais. Fame, motivación sexual, necesidade de pertenza. As teorías da emoción. A emoción no corpo. A expresión das emocións. A experiencia emocional. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A9 A14 A28 A31 B5 B17 |
9 |
27 |
36 |
Prácticas de laboratorio |
A4 C2 C3 C6 C8 |
15 |
22.5 |
37.5 |
Proba obxectiva |
B4 B18 B22 |
2 |
4 |
6 |
Sesión maxistral |
A2 A23 B3 B8 C1 C7 |
22 |
44 |
66 |
|
Atención personalizada |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Analizar e resolver casos sobre problemas relacionados cos procesos psicolóxicos que foron expostos durante as sesións maxistrais |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas realizadas, tanto en laboratorio coma en clase, para reforzar o coñocemento e comprensión de diversos temas de especial interese |
Proba obxectiva |
Exame de entre 30 e 40 preguntas de tipo test sobre os contidos expostos e estudo de casos |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos de cada tema empregando recursos multimedia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Indicarase ao alumno os pasos para efectuar a análise dos casos, ofrecéndolle un seguimento e corrección final.
Antes de comezar a práctica informarase o alumno sobre cada unha das fases e especificaráselle a súa tarefa sobre esta. Ao final mostraránselle e explicarán os resultados obtidos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B4 B18 B22 |
Formularanse unhas 30 preguntas de tipo test, das que 4 ou 5 delas corresponderán a un caso práctico, co fin de avaliar o apartado (ou metodoloxía) referido a "estudo de casos" |
75 |
Prácticas de laboratorio |
A4 C2 C3 C6 C8 |
Asistencia ás clases de docencia interactiva e/ou prácticas de laboratorio |
10 |
Estudo de casos |
A9 A14 A28 A31 B5 B17 |
Presentarase un caso e formularanse 4 ou 5 preguntas de tipo test (incluídas na proba obxectiva) sobre a análise e resolución deste |
15 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia, actitude e participación en clase (clases teóricas e de docencia interactiva), así como a asistencia a prácticas de laboratorio, poderán ter un efecto modulador de ata un 10% sobre a cualificación final.
Para aprobar a materia, os estudantes deberán obter una puntuación global mínima de 5 puntos, sobre 10 (equivalente a un 50% do global). A puntuación global é o resultado de sumar as puntuacións obtidas na prueba obxectiva (na que se inclúen preguntas para avaliar o estudo de casos), a asistencia ás clases interactivas, e o posible efecto modulador da asistencia, actitude e participación en clase e prácticas.
Se un alumno non asiste ás clases interactivas e ten concedida a correspondente dispensa de asistenca a clase, en tal caso, a proba obxectiva terá un peso do 85% sobre a cualificación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Leahey, T. H. y Harris, R. J. (2000). Aprendizaje y cognición. Madrid. Prentice Hall
Caparrós, A. (1979). Introducción histórica a la psicología contemporánea. La psicología, ciencia multiparadigmática. Barcelona. Ediciones Rol
Nilsson, L. G. y Rönnberg, J. (2006). Learning and memory. Hove, England. Psychology Press/Taylor & Francis (UK)
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica . Barcelona. Grupo Editor Universitario
Domjan, M. y Bukhard, B. (2003, 5ª Ed.). Principios de aprendizaje y de conducta. Madrid. Thomson
Smith, E. E. y Kossylin, S. M. (2008). Procesos cognitivos. Madrid. Prentice Hall
Myers, D. G. (2005). Psicología. Madrid. Editorial Médica Panamericana
Ruiz-Vargas, J. M. (1998). Psicología de la memoria. Madrid. Alianza
Marcos, J. L. (1997). Técnicas de condicionamiento humano. Madrid. Universitas |
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Aprendizaxe e percepción da fala/652G04030 |
|
|