Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A7 |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A10 |
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
A2
C6 |
A1 A2 A6 A7 A8 A9 A10 A32
|
B1 B2 B4 B7 B9 B12 B17 B24
|
C3 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- INTRODUCCION A LA NEUROPSICOLOGIA |
Orígenes históricos de la Neuropsicología. Localización de funciones en el sistema nervioso. Perspectiva actual. |
TEMA 2.- ORGANIZACIÓN DEL SISTEMA NERVIOSO |
Divisiones principales del sistema nervioso. Sistema nervioso central: divisiones y estructuras principales. Sistema nervioso somático. Nervios craneales. Sistema nervioso autónomo |
TEMA 3.- MÉTODOS EN NEUROPSICOLOGÍA |
Métodos de registro y neuroimagen: EEG, MEG, PET, fMRI. Métodos de estimulación: estimulación eléctrica cerebral, TMS. Evaluación conductual de los efectos de las lesiones cerebrales: asociaciones y disociaciones. |
TEMA 5.- MEMORIA |
Tipos de memoria y su evaluación. La amnesia. Circuitos cerebrales de la memoria. Otros trastornos de la memoria. Lóbulos frontales y memoria. |
TEMA 4.- PERCEPCIÓN |
Principios generales de organización de los sistemas sensoriales. Procesamiento de la información visual en la retina. Vías visuales aferentes. Procesamiento de la información en corteza visual. Trastornos de la percepción visual. Audición |
TEMA 6.- LENGUAJE |
Características del lenguaje. Las afasias: tipos y características. Componentes principales de la función del lenguaje. Hemisferio derecho y lenguaje. Asimetrías hemisféricas. |
TEMA 7.- LA CORTEZA PREFRONTAL |
Organización anatómica. Efectos de las lesiones en la corteza prefrontal. Teorías de la función prefrontal. |
TEMA 8.- RECUPERACION DE LA FUNCION |
Efectos del daño cerebral. Recuperación funcional. Mecanismos de la recuperación de funciones
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A1 |
2 |
2 |
4 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A6 |
31 |
31 |
62 |
Case study |
A1 A7 |
18 |
18 |
36 |
Objective test |
A8 A9 A10 A32 B1 B2 C6 |
0 |
2 |
2 |
Oral presentation |
A1 B4 B7 B9 B12 B17 B24 C3 C6 |
18 |
18 |
36 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación y justificación del programa. Recomendaciones bibliográficas |
Guest lecture / keynote speech |
Desarrollo de los contenidos teóricos de cada tema |
Case study |
Presentación de casos neurológicos representativos de los principales trastornos |
Objective test |
40 preguntas con tres alternativas de respuesta |
Oral presentation |
Presentación pública de los trabajos realizados en grupo acerca de algunos trastornos neurológicos escogidos |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Asesoramiento en la planificación y desarrollo de las presentaciones orales |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
A1 B4 B7 B9 B12 B17 B24 C3 C6 |
Claridad de la exposición
Competencia en el debate
Calidad del apoyo multimedia |
10 |
Objective test |
A8 A9 A10 A32 B1 B2 C6 |
(Aciertos - (errores/2)) * 7 / Número de preguntas |
90 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Redolar, D. (2014). Neurociencia Cognitiva. Madrid: Panamericana
Rains, G.D (2004). Principios de neuropsicología humana. Madrid: McGraw-Hill
P.L. Rodri?guez-Garci?a a, L. Rodri?guez-Pupo b, D. Rodri?guez-Garci?a c (2004). Te?cnicas cli?nicas para el examen fi?sico neurolo?gico. I. Organizacio?n general, nervios craneales y nervios raqui?deos perife?ricos. REV NEUROL 2004; 39 (8): 757-766 |
|
Complementary
|
(). .
Diéguez-Vide, F. y Peña-Casanova, J. (2012). Cerebro y Lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Sacks, O (1985). El hombre que confundió a su mujer con un sombrero. Barcelona: Muchnik
Ramachandran, V. & Blakeslee, S (1999). Fantasmas en el cerebro. Madrid: Debate
Carlson, N.R (2005). Fisiología de la conducta (8ª edición). Madrid: Pearson
Junqué, C. y Barroso, J. (2009). Manual de Neuropsicología. Barcelona: Síntesis
Cuetos, F. (2012). Neurociencia del Lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Webb, W.G. & Adler, R.K (2010). Neurología para el logopeda. Barcelona: Elsevier Masson
Kolb, B (2005). Neuropsicología humana (5ª edición. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Sacks, O. (2003). Un antropólogo en Marte. Madrid: Anagrama
Sacks, O (1996). Veo una voz: viaje al mundo de los sordos. Madrid: Anaya |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Trastornos da Lecto-Escritura/652911303 | Alteracións Conxénitas da Linguaxe/652911320 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Psicoloxía da Memoria/652911219 | Psicolingüística/652911319 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Anat. e Fisio. dos Organos da Ling. e da Audición/652911101 | Neuroloxía Xeral e da Linguaxe/652911103 | Psicoloxía Xeral/652911105 | Avaliación e Diagnost. da Linguaxe, a Fala e a Voz/652911201 |
|
|