Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A5 |
Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. |
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A16 |
Coñecer as características diferenciais da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A30 |
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B18 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B19 |
Ter compromiso ético. |
B22 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B23 |
Traballar de forma colaborativa. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A1
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A2
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. |
A5
|
|
|
Conocer la clasificación, la terminología y la descripción de los trastornos de la comunicación, el lenguaje, el habla, la voz y la audición y las funciones orales no verbales. |
A6
|
|
|
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A8
|
|
|
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A9
|
|
|
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A11
|
|
|
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A14
|
|
|
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A21
|
|
|
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
A30
|
|
|
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
A16 A32
|
B1
|
|
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
A32
|
B13
|
|
Ter compromiso ético. |
|
B19
|
|
Ser creativo no exercicio da profesión. |
|
B18
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B22
|
|
Traballar de forma colaborativa. |
|
B23
|
|
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
|
B24
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Audioloxía |
Audioloxía.
A función auditiva e as sus alteracions.
Audición normal e audición perfecta.
Trastornos da audición.
Umbral auditivo |
Hipoacusia |
Concepto de hipoacusia ou sordeira.
Clasificación cuantitativa das hipoacusias.
Clasificación topográfica das hipoacusias
Clasificación cronológica das hipoacusias.
|
Conceptos básicos de acústica aplicados a función auditiva. |
El sonido e as sus propiedades.
A escala de decibelios.
Transmisión do son: reflexión, difracción, interferencia, resonancia, impedancia.
Acústica da fala.
A consulta de audioloxía: ambiente, equipamento, calibración.
|
Exploración clínica do oido |
Otoscopia.
Inspección.
Palpación
Exploración da trompa de Eustaquio: Proba de Valsalva e Toymbee. |
Técnicas de exploración funcional da audición no neno. |
Audiometría por observación da conducta
Audiometría por reforzo visual
Audiometría lúdica
Probas de percepción da fala no neno
Cuestionarios para pais e educadores |
Técnicas de exploración funcional da audición en xóvenes e adultos. |
Acumetría
Audiometría tonal liminar
Enmascaramento
Probas supraliminares
Reclutamiento
Audiometría verbal
|
Técnicas de evaluación obxetiva da audición. |
Impedanciometría.
Otoemisions acústicas.
Potenciais evocados auditivos do tronco cerebral.
Potenciais evocados auditivos de estado estable. |
Adaptación protésico-auditiva |
Prótesis no implantables.
Prótesis implantables.
Ayudas técnicas para el niño y el joven hipoacúsico. |
Detección e intervención temprana da hipoacusia infantil. |
Programas de cribado auditivo neonatal.
Concepto de intervención temprana da hipoacusia infantil.
A intervención centrada na familia. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A1 A8 |
2 |
0 |
2 |
Case study |
A6 A9 A11 A21 A30 |
30 |
30 |
60 |
Multiple-choice questions |
A30 A21 A16 A14 A11 A9 A8 A6 A5 A2 A1 A32 B1 B13 B18 B19 B22 B23 B24 C3 C4 C7 C8 |
2 |
15 |
17 |
Guest lecture / keynote speech |
A8 A11 A21 A30 A32 B1 B13 C8 |
20 |
40 |
60 |
|
Personalized attention |
|
11 |
0 |
11 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentanse os obxetivos, as competencias da materia e a evaluación das aprendizaxes |
Case study |
Sesions de traballo nas que o profesor presenta diferentes casos clínicos co obxeto de discutir as probas necesarias para chegar a un diagnóstico |
Multiple-choice questions |
Un examen tipo test con catro posibles respostas das que só unha e verdadeira |
Guest lecture / keynote speech |
sesions de traballo nas que o profesor presenta os contidos fundamentais dos temas e informa/discute as suas principais fontes documentais |
Personalized attention |
|
Description |
Cada estudiante terá que realizar unha titoría planificada obrigatoria na que presentará as dudas sobre a materia, o estado dos traballos e lecturas previstos e as dificultades xerais que está tendo no seguimento da materia. Esta titoría individual obrigatoria e complementada coas titorias a demanda que se poidan producir ao longo do curso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A6 A9 A11 A21 A30 |
1 examen de casos
Elaboración de informe escrito para cada un dos casos obxeto de estudio |
30 |
Multiple-choice questions |
A30 A21 A16 A14 A11 A9 A8 A6 A5 A2 A1 A32 B1 B13 B18 B19 B22 B23 B24 C3 C4 C7 C8 |
1 Examen final
Examen tipo test de 40 preguntas, con 4 respostas posibles (soamente unha delas e válida).
|
70 |
|
Assessment comments |
Ambos exámenes son complementarios e o alumno non precisa superar ambos por separado para superar a materia A asistencia a clases é obrigatoria
|
Sources of information |
Basic
|
Manrique M; Marco J (2014). Audiología. Madrid , Cyan
BESS FH, HUMES LE. (2005). Fundamentos de Audiología.. México, Manual Moderno.
DOYLE J. (1998). Practical Audiology for Speech-Language Therapists.. Londres, Whurr Publishers Ltd.
SALESA E, PERELLÓ E, BONAVIDA A. (2005). Tratado de Audiología.. Barcelona, Masson. |
|
Complementary
|
(). .
(). .
JUÁREZ A, MONFORT M. (2001). Algo que decir.. Madrid, Entha Ediciones.
BARLET X, GRAS R. (1995 ). Atención temprana del bebé sordo.. Barcelona, Masson - Fundació "la Caixa"
PASIK Y, y cols. (2004). Audioprótesis: enfoque médico, fonoaudiológico y electroacústico. 2º ed.. Buenos Aires, Mutualidad Argentina de Hipoacúsicos.
MORENO-TORRES SÁNCHEZ I (2004). Fonética y fonología. En: Lingüística para logopedas.. Málaga, Aljibe.
HERRÁN MARTÍN B (2005). Guía técnica de intervención logópédica en implantes cocleares.. Madrid, Síntesis.
MANRIQUE M, HUARTE A. (2002). Implantes cocleares.. Barcelona, Masson.
PARENTE ARIAS P (2002). Programa galego para a detección da xordeira en período neonatal. Xunta de Galicia, Consellería de Sanidade, Dirección Xeral de Saúde Pública. |
Recursos en línea: "acuaudio" |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Anatomy of the Organs of Hearing and Speech/652G04001 | Physiology of the Organs of Hearing and Speech/652G04006 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Hearing, Voice and Swallowing Disorders/652G04015 | Rehabilitation of Hearing Disabilities/652G04020 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Foundations of Speech Therapy Intervention/652G04005 | Foundations of Assessment and Diagnosis/652G04010 | Early Intervention Strategies/652G04025 | Speech Therapy Intervention in Language Disorders/652G04034 | Assessment of Speech Therapy Intervention Programmes/652G04038 | Final Dissertation/652G04046 |
|
|