Identifying Data 2018/19
Subject (*) Preparing a Research Project II: Development Code 653862202
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Pértega Díaz, Sonia
E-mail
s.pertega@udc.es
Lecturers
Pértega Díaz, Sonia
Seoane Pillado, María Teresa
E-mail
s.pertega@udc.es
maria.teresa.seoane.pillado@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber deseñar un estudio clínico epidemiolóxico. AR1
AR2
AR3
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CC1
CC3
CC6
CC8
Ser capaz de decidir que tipo de estudio é necesario realizar para responder á pregunta de investigación. AR2
BC1
BC3
BC4
BC5
CC3
CC8
Coñecer a estratexia de análise estatístico para realizar o estudio. AR1
AR2
BC1
BC3
BC4
BC5
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1 - ESTRUCTURA GENERAL DE UN PROYECTO DE INVESTIGACIÓN 1.- Introducción (Antecedentes y estado actual del tema)
2.- Justificación Del Estudio
3.- Objetivos
4.- Material y métodos
4.1.- Ámbito de estudio
4.2.- Período de estudio
4.3.- Tipo de estudio
4.4.- Estrategia de búsqueda bibliográfica
4.5.- Criterios de inclusión
4.6.- Criterios de exclusión
4.7.- Mediciones
4.8.- Justificación del tamaño muestral
4.9.- Análisis estadístico
4.10.- Aspectos ético-legales
4.11.- Limitaciones del estudio
5. – Cronograma y plan de trabajo
6. – Experiencia del equipo investigador
7. - Plan de difusión de resultados
8. - Memoria económica
9. - Bibliografía
2 - PERTINENCIA Y VIABILIDAD DE UN PROYECTO 1. Concepto de Pertinencia y Viabilidad de un proyecto
3 - TIPOS DE ESTUDIOS CLÍNICO EPIDEMIOLÓGICOS 1. Estudios observacionales y estudios experimentales
2. Tipos de estudios observacionales:
2.1 Estudios ecológicos
2.2 Estudios de prevalencia
2.3 Estudios de casos y controles
2.4 Estudios de cohortes o de seguimiento
3. Tipos de estudios experimentales:
3.1 Ensayo clínico
3.2 Ensayo de campo
3.3 Ensayo comunitario de intervención
4. Ventajas e inconvenientes de los diferentes tipos de estudios
4 - JUSTIFICACIÓN DEL TAMAÑO MUESTRAL 1. Cálculo del tamaño muestral para estimación de parámetros
2. Cálculo del tamaño de la muestra para contraste de hipótesis
3. Cálculo del tamaño de la muestra para estudios de casos y controles
4. Cálculo del tamaño de la muestra para estudios de seguimiento
5. Cálculo del tamaño de la muestra para estimación del coeficiente de correlación
5 - SIGNIFICACIÓN ESTADÍSTICA Y RELEVANCIA CLÍNICA 1. Concepto de significación estadística
2. Error de tipo I
3. Error de tipo II
2. Concepto y medición de la relevancia clínica
6 - ESTRATEGIA DE ANÁLISIS ESTADÍSTICO 1. Estadística descriptiva de los datos
2. Concepto de inferencia estadística
3. Estudio de la correlación y asociación entre variables
4. Estudio de la concordancia
5. Procedimientos de análisis multivariado
7 - ASPECTOS ÉTICO LEGALES EN LA REALIZACIÓN DE UN ESTUDIO 1. Requisitos legales para los estudios observacionales y los experimentales
2. Elementos del consentimiento informado
8- LIMITACIONES DEL ESTUDIO 1. Sesgos de selección
2. Sesgos de información
3. Sesgos de confusión
4. Precisión y poder estadístico de las estimaciones

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C6 C8 1 2 3
Objective test A1 A2 B1 B2 B4 C1 C6 1 0 1
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 B1 B3 B4 B5 C3 C6 C8 12 36 48
Problem solving A1 A2 A3 B1 B4 C6 2 0 2
Research (Research project) A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C6 C8 4 16 20
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation O alumno debe presentar oralmente o proxecto realizado.
Objective test Proba escrita sobre os contidos do programa con preguntas de resposta múltiple e de cálculo numérico
Guest lecture / keynote speech Exposición dos contidos do programa
Problem solving Tras cada sesión maxistral, solicitarase ao alumno a realización de exercicios que deberá entregar periodicamente
Research (Research project) Cada alumno debe deseñar de forma independente un proxecto de investigación

Personalized attention
Methodologies
Research (Research project)
Oral presentation
Problem solving
Description
Tras a terminación da clase teórica, o alumno poderá comentar co profesor os diferentes apartados da realización do seu proxecto que no seu momento presentará públicamente. Á súa vez, en cada clase se discutirán os exercicios que periódicamente se van realizando

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Research (Research project) A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C6 C8 Valoración do proxecto realizado 40
Oral presentation A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C6 C8 O alumno debe presentar oralmente o proxecto de investigación realizado 5
Objective test A1 A2 B1 B2 B4 C1 C6 O alumno ao finalizar o curso debe realizar un exame de preguntas múltiples e cálculos cuantitativos dos contidos explicados durante o curso 50
Problem solving A1 A2 A3 B1 B4 C6 Realización de todos os exericicios que se solicitan 5
 
Assessment comments

O alumno debe realizar todos os apartados satisfactoriamente (exercicios, proxecto con presentación oral e proba obxectiva) para aprobar a materia


Sources of information
Basic

A bibliografía recomendada encóntrase en :

http://www.fisterra.com/mbe/investiga/index.asp

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase imprimir borradores.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.