Identifying Data 2018/19
Subject (*) Intervention in the Dependence Code 653862219
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Coordinador
Miguens Vázquez, Xoán
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
Lecturers
Miguens Vázquez, Xoán
Santos del Riego, Sergio Eduardo
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
sergio.santos.delriego@udc.es
Web http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
General description INTERVENCIÓN NA DEPENDENCIA

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender a función (dis), a actividade e a participación de calquera persoa integrada na sociedade. AR3
AR5
BC5
BC6
CC1
CC4
CC7
CC8
Coñecer, comprender e facilitar a reflexión sobre como integrar no medio profesional a Clasificación Internacional do Funcionamento (CIF). AR3
AR5
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC4
CC7
Coñecer e comprender a legalidade vixente en materia de promoción de autonomía persoal e intervención na dependencia. AR5
BC2
BC3
CC1
CC6
CC7
CC8
Coñecer e comprender as alteracións da función de diversa orixe do suxeito dependente. AR1
AR2
AR3
AR5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CC1
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer, comprender e facilitar reflexión sobre como integrar a adaptación funcional da persoa no entorno. AR1
AR2
AR3
AR5
BC1
BC2
BC3
BC5
BC6
CC1
CC4
CC6
CC7
CC8
Coñecer e comprender os sistemas RUG. AR3
AR5
BC1
BC5
BC7
CC6
CC8
Aplicar os coñecementos profesionais favorecendo o desenvolvemento da Lei de promoción de autonomía persoal e atención a persoas en situación de dependencia. AR3
AR5
BC1
BC2
BC7
CC1
CC6
CC8
Integrar os coñecementos sobre o Funcionamento e a Dependencia no medio profesional sanitario e socio-sanitario. AR3
AR5
BC1
BC3
CC1
CC6
CC8
Comunicar os coñecementos sobre estas materias ao público, en xeral, e ao público especializado, en particular. AR2
AR3
BC2
BC5
BC6
BC7
CC1
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Fomentar a participación no desenvolvemento desta lei dos profesionais de Saúde, Función e Calidade de Vida, tales como terapeutas ocupacionais, logopedas, fisioterapeutas, enfermeiros e especialistas en Medicina Física e Rehabilitación, entre outros. AR3
AR5
BC3
BC6
BC7
CC1
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
CLASES TEÓRICAS

Horario: Segundo cuadrimestre, VER CRONOGRAMA..

Programa:
Actividades presenciais teórico-prácticas. Temas (T)

Tema 1.- Introdución: bases conceptuais. Perspectiva investigadora.

2 horas teóricas
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Presentación.
- Funcionamento e Dependencia
- Concepto e rol do entorno.
- A dependencia en cifras

Tema 2.- Clasificación Internacional do Funcionamento, da Discapacidade e da Saude.

2 horas: 1 hora teórica e 1 hora práctica
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade dá Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Dende o déficit, a discapacidade e a minusvalía ata a función, actividade e a participación.
- Aplicación da CIF no medio profesional sanitario. Casos clínicos.
- Aplicación da CIF na Valoración da Dependencia.


Tema 3.- Marco Legal da Dependencia: Europa, España. Perspectiva investigadora.

2 horas: 1 hora teórica - 1 hora práctica.
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Jerarquía normativa. Análise da legislación europea e española.
- Análise comparativo da situación da dependencia en España.
- Obxectivos da Lei de Dependencia. Catálogo de Servicios.


Tema 4.- Promociçon da Autonomía Persoal. Diversidade funcional en situación de dependencia.

2 horas teóricas
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Conceptos e desenvolvemento da autonomía persoal e a súas implicacións físicas e psicossociais.
- Prevención da situación de dependencia.
- Adaptación do fosar.
- Modelo comunitario.

Tema 5.- Estabilización e Pronóstico: lineas de investigación.

1 horas teórica
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Pronóstico funcional: modelos predictivos.
- Concepto de estabilización e a súa implicación na valoración de dependencia.


Tema 6.- Lei de Dependencia e Decretos relacionados:

3 horas: 2 horas teóricas e 1 hora práctica
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade dá Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde

- Lei de Dependencia
- Evolucion dos Baremos
- Lexislación en Galicia

Tema 7.- Valoración funcional en dependencia: evolución e aplicabilidade dos Baremos normativos.

2 horas: 1 hora teórica - 1hora práctica.
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- BVD: Baremo para Valoración de Dependencia. Casos prácticos-
- EVE: Escala de Valoración Específica. Casos prácticos.

Tema 8.- Sistemas RUG.

2 horas teóricas
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Grupos de Utilización de Recursos: ferramenta de clasificación dos pacientes en función de características clínico- funcionáis.

- Implicación do Sistema RUG na planificación e gestión de recursos. Perspectiva Investigadora.


Tema 9.- Valoración funcional específica do neno.

1 hora: 1 hora teórica - práctica.
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Correlación entre os Baremos e o Desenrolo psicomotor.
- Aplicabilidade práctica dos Baremos por francas de idade.


Tema 10.- Valoración funcional do adulto novo.

2 horas: 1 hora teórica - 1 hora práctica
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Análise etimológico da situación de dependencia. Cronicidade, evolutividade vs estabilización.
- Situación de dependencia na enfermidade mental e na deficiencia intelectual.

Tema 11.- Valoración funcional no ancián.

2 horas: 1 hora teórica - 1 hora práctica.
Lugar de Impartición: A Corula, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Ancianidade biolóxica e ancianidade patolóxica.
- Correlación entre idade e situación de dependencia.
- Valoración da dependencia no ancian.

Tema 12.- Análise da carga asistencial e necesidade de coidados da persoa en situación de dependencia. Perspectiva investigadora.

2 horas teóricas
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Carga asistencial do paciente crónico no medio hospitalario.
- Carga asistencial do paciente crónico no medio extrahospitalario.
- Coidador informal.
- Papel da rehabilitación extrahospitalaria.

Tema 13.- Consecuencias individuais e colectivas da implantación e aplicación do Sistema:

2 horas teóricas
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Diferencias intere intraterritoriales
- Participación da inicitativa privada
- Perspectiva de xénero
- Coidando do coidador

Tema 14.- Investigación en dependencia: papel dos profesionais implicados.

3 horas: 1 horas teórica e 2 horas de prácticas
Lugar de Impartición: A Coruña, Campus de Oza da Universidade da Coruña, Facultade de Ciencias da Saúde.

- Papel dos profesionais de función e calidade de vida na atención á persoa suxeito-dependente desde unja perspectiva investigadora.
- Lineas de investigación lexislativas
- Lineas de investigación en xestión
- Lineas de investigación clinicas
- Lineas de investigación en valoración
Outras actividades presenciais: Titorías.
Faranse titorías para supervisar o traballo tutelado.
Titorías optativas: A demanda e previa solicitude vía email.
Titorías obrigatorias: O profesorado establecerá unha titoría obrigatoria como mínimo, individual ou en grupos.
Titorías virtuais.
THEORETICAL CLASSES

Hours: Second quarter, SEE SCHEDULE ..

Program:
Teaching methods Themes (T)

Topic 1.- Introduction: conceptual bases. Research Perspective.

2 theoretical hours
Place of Impartición: A Coruña, Campus of Oza of the University of Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- Presentation.
- Functioning and Dependency
- Concept and role of the environment.
- Dependence in numbers

Topic 2 .- International Classification of Functioning, Disability and Health.

4 hours: 2 theoretical hours and 2 practical hours
Place of Impartición: A Coruña, Campus of Oza of the University gives Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- From deficit, disability and disability to function, activity and participation.
- Application of the ICF in the professional medical environment. Clinical cases.
- Application of the ICF in the Evaluation of the Unit.


Topic 3.- Legal Framework of the Unit: Europe, Spain. Research Perspective.

2 hours: 1 theoretical hour - 1 hour practical.
Place of Impartición: A Coruña, Campus of Oza of the University of Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- Normative hierarchy. Analysis of European and Spanish legislation.
- Comparative analysis of the situation of dependency in Spain.
- Objectives of the Dependency Law. Catalog of Services.


Topic 4.- Promotion of Persoal Autonomy. Functional diversity in situation of dependence.

2 theoretical hours
Place of Impartición: A Coruña, Campus of Oza of the University of Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- Concepts of development of personal autonomy and its physical and psychosocial implications.
- Prevention of dependency.
- Adaptation of the home.
- Community model.

Topic 5.- Stabilization and Forecasting: lines of research.

1 theoretical hours
Place of Impartición: A Coruña, Campus of Oza of the University of Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- Functional prediction: predictive models.
- Concept of stabilization and its implication in the valuation of dependence.


Unit 6.- Functional evaluation in dependence: evolution and applicability of the normative Baremos.

2 hours: 1 hour theoretical - 1 hour practice.
Place of Impartición: A Coruña, Campus of Oza of the University of Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- BVD: Scale for Dependency Assessment. Practical cases-
- EVE: Specific Rating Scale. Practical cases.

Unit 7.- Specific functional evaluation of the child.

2 hours: 1 theoretical hour - 1 hour practical.
Place of Impartición: A Coruña, Campus of Oza of the University of Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- Correlation between Baremos and Psychomotor Development.
- Practical applicability of Baremos by age groups.


Unit 8.- Functional evaluation of the young adult.

2 hours: 1 theoretical hour - 1 hour practical
Place of Impartición: A Coruña, Campus of Oza of the University of Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- Etymological analysis of the dependency situation. Chronicity, evolution vs. stabilization.
- Situation of dependence on mental illness and intellectual disability.

Unit 9.- Functional evaluation in the elderly.

3 hours: 2 hours theoretical - 1 hour practical.
Place of Impartition: The Corula, Campus of Oza of the University of Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- Biological age and pathological old age.
- Correlation between age and dependency situation.
- Valuation of dependency not old.

Topic 10.- RUG systems.

2 theoretical hours
Place of Impartición: A Coruña, Campus of Oza of the University of Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- Resource Utilization Groups: a tool to classify patients according to clinical-functional characteristics.

- Involvement of the RUG System in the planning and management of resources. Research Perspective.


Unit 11.- Analysis of the burden of care and need for care of the person in a situation of dependency. Research Perspective.

2 theoretical hours
Place of Impartición: A Coruña, Campus of Oza of the University of Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- Charge of care of the chronic patient in the hospital environment.
- Charge of the chronic patient in the outpatient setting.
- Informal caregiver.
- Role of out-of-hospital rehabilitation.

Unit 12. Research in dependence: role of the professionals involved.

4 hours: 1 hour theoretical and 3 hours practical
Place of Impartición: A Coruña, Campus of Oza of the University of Coruña, Faculty of Sciences of the Health.

- Role of professionals of function and quality of life in the attention to the subject-dependent person from a research perspective.
- Legislative research lines
- Management research lines
- Clinical research lines
- Valuation research lines
Other physical activities: Tutorials.
Tutorials will be given to supervise the supervised work.
Optional tutorials: On request upon request via email.
Compulsory tutoring: The teaching staff will establish compulsory tutoring at least, individually or in groups.
Virtual tutorials.
Other face-to-face activities: cycle of brief conferences with profesorado directly related professionally with the world of the assessment of the dependency in Galicia and other autonomic communities.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A5 B3 14 28 42
Student portfolio B1 C4 C5 C8 2 28 30
Introductory activities B2 B6 B7 C7 1 0 1
Supervised projects A1 A2 B4 B5 C1 C2 C6 24 50 74
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Oral presentation complemented by the use of audiovisual media and the introduction of some questions addressed to students, with the purpose of transmitting knowledge and facilitating learning.
The master class is also known as "lecture", "expository method" or "master lesson". This last modality is usually reserved for a special kind of lesson given by a teacher on special occasions, with content that is an original elaboration and based on the almost exclusive use of the word as a way of transmitting information to the audience.
Student portfolio It is a folder or filing cabinet ordered by sections, duly identified or labeled, containing the records or materials product of the learning activities carried out by the student in a period of time, with some comments and grades assigned by the teacher, which allows Visualize the progress of the student. The portfolio includes everything the student does, such as: notes or class notes, research papers, work and development guides, notes comments, summaries, written tests, self-assessments, tasks developed, progress comments Of the student made by the teacher, etc.
Introductory activities Activities that are carried out before starting any teaching-learning process in order to know the competencies, interests and / or motivations that students and students have in order to achieve the objectives that they want to achieve, linked to a training program. It seeks to obtain relevant information that allows articulation of teaching to foster effective and meaningful learning, based on the students' previous knowledge.
Supervised projects Methodology designed to promote the autonomous learning of students, under the tutelage of the teacher and in varied scenarios (academic and professional). It is referred primarily to the learning of "how to do things". It is an option based on the assumption by the students of the responsibility for their own learning.
This teaching system is based on two basic elements: the independent learning of students and the monitoring of this learning by the teacher-tutor.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Supervised projects
Description
Attention and individualized monitoring, through tutorials, the student's portfolio and supervised work.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio B1 C4 C5 C8 É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. 30
Guest lecture / keynote speech A3 A5 B3 Valorarase a participación activa do alumnado. 50
Supervised projects A1 A2 B4 B5 C1 C2 C6 Valorarase a realización dun traballo sobre un tema proposto polo profesorado. 20
 
Assessment comments

1.- Test type test single answer that represents 50% of the grade. 2.- Preparation of a report of the subject whose content is valued based on: adequacy of the content to the subject taught and critical capacity of the students. It represents 20%; 3.- The remaining 30% through continuous evaluation in the form of attendance control and evaluation of acquired concepts, thanks to the execution of written exercises in the classes given.


Sources of information
Basic

· Libro Blanco de la dependencia. Página web del Portal de Mayores del IMSERSO. Centros Superior de Investigaciones Científicas. [en línea] 2006 [fecha de acceso: 12 de Mayo de 2006]; Descarga de archivos (documentos): 12 capítulos, bibliografía y documentación complementaria. URL disponible en: http://www.imsersomayores.csic.es/documentacion/documentos/libro-blanco-dependencia.html

  • Proyecto de Ley de promoción de la autonomía personal y atención a las personas en situación de dependencia. Página web del Portal de Mayores del IMSERSO. Centros Superior de Investigaciones Científicas. Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales [en línea] 2006 [fecha de acceso: 12 de Mayo de 2006]; Descarga de archivos (documentos): 20. URL disponible en: http://www.seg-social.es/imserso/dependencia/pytodependencia.html
  • Bilbao-Bilbao A, Vázquez-Barquero JL. Organización Mundial de la Salud (OMS). Nueva Clasificación Internacional del Funcionamiento de la Discapacidad y de la Salud (CIF), publicación de la OMS. Instituto de Migraciones y Servicios Sociales: Madrid; 2001.
  • De Lisa J, Gans B, Currie D. Rehabilitation Medicine. Principles and Practice. Lippincott: Filadelfia, 1993
  • Miranda Mayordomo JL. Rehabilitación Médica. Aula Médica: Madrid, 2004.
  • Romero Ayuso D, Moruno Miralles P. Terapia Ocupacional: Teoría y Técnicas. Masson: Barcelona, 2003.
  • Turner A, Foster M, Johnson S E. Terapia Ocupacional y Disfunción Física: Principios, Técnicas y Práctica. Elsevier España: Madrid, 2003
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1.- To help to achieve an entorno immediate sustainable and cumplir  the strategic objective 9 of the I Plan of Sostenibilidade Means-environmental Green Campus FCS, the documentary works that realize  in this asignatura:

a.- Mostly solicitaránse in virtual format and bear informático.

b.- To realize  in paper:

- No they will use  plastic.

- They Will realize impresions the double expensive.

- Emopregarase Paper recycled.

- It Will avoid the realization of drafts. 

2.- The responsible professor reserved the posibilidad to realize any change in the evaluation or other aspects that will be notified to the students with the sufficient advance.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.