Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta. |
A2 |
Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados. |
A3 |
Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria. |
A5 |
Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
B6 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ao rematar con éxito a materia, os alumnos serán capaces de analizar a medida da saúde a través de indicadores de saúde e calidade de vida. |
AI2 AI5
|
BM1 BM2 BM4 BM5 BM6
|
CM5
|
Ao rematar con éxito a materia, os alumnos serán capaces de comprender o papel que xogan os factores sociais, políticos, económicos y culturais nos procesos de saúde e de enfermidade. |
AI5
|
|
|
Ao rematar con éxito a materia, os alumnos serán capaces de analizar criticamente a saúde e a enfermidade no ámbito social dende a perspectiva da Socioloxía da Saúde. |
|
BM4
|
CM4 CM6
|
Ao rematar con éxito a materia, los alumnos serán capaces de comprender os procesos de saúde e calidade de vida, así como as novas formas de enfermar. |
AI5
|
BM4
|
CM6
|
Ao rematar con éxito a materia, os alumnos serán capaces de enfocar o estudo da realidade da discapacidade e da dependencia dende unha óptica social e non tanto como un atributo individual. |
|
BM4
|
CM6
|
Ao rematar con éxito a materia, os alumnos serán capaces de identificar en que medida determinado tipo de actitudes e crenzas poden afectar os puntos de vista que os individuos e mesmo a sociedade tén sobre a discapacidade. |
AI3
|
BM4
|
CM6
|
Ao rematar con éxito a materia, os alumnos serán capaces de entender os cambios que deberían producirse no ámbito da discapacidade e a dependencia para no entendela como exclusión social. |
|
BM4
|
CM6 CM7
|
Ao rematar con éxito a materia, os alumnos serán capaces de aprender a descubrir los "sesgos" subyacentes ás propias metodoloxías de análise, técnicas de aproximación e resultados da investigación sobre a discapacidade e a dependencia. |
AI1 AI2 AI5
|
BM1 BM3 BM4
|
CM6 CM8
|
Ao rematar con éxito a materia, os alumnos serán capaces de entender o papel do linguaxe social cara a definición da discapacidade e a dependencia. |
|
BM4
|
CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. INTRODUCCION A SOCIOLOXIA DA SAUDE, A DISCAPACIDADE E A DEPENDENCIA |
A conducta de adoecer. O papel do enfermo. A resposta a enfermidade. Etiquetas sociais. |
TEMA 2. PROFESIONS E INSTITUCIONS SANITARIAS |
Profesións e institucións sanitarias. Saúde e valores humanos. Ética e problemas de saúde: eutanasia, células nai, bioética. |
TEMA 3. SAUDE E CALIDADE DE VIDA |
Saúde e calidade de vida. Saúde e novas formas de enfermidade: anorexia, bulimia e vigorexia. Dependencia de drogas e as suas formas. |
TEMA 4. METODOS DE INVESTIGACION SOCIAL DA SAUDE |
Revisión crítica dos métodos e técnicas de investigación social da saúde, a discapacidade e a dependencia. Indicadores de saúde. Opinión pública e saúde.
|
TEMA 5. A MEDICION DA SAUDE, A DISPACACIDADE E A DEPENDENCIA |
A saúde, discapacidade e a dependencia en cifras: perfís autonómicos, nacionais, europeos e internacionais. Percepción social da saúde discapacidade e a dependencia (actitudes, opinións, xuízos e prejuicios). |
TEMA 6. O ENTORNO FAMILIAR DA DISCAPACIDADE E A DEPENDENCIA |
O entorno familiar. Integración social escolar e laboral. Xénero, discapacidade e dependencia. |
TEMA 7. O ENTORNO SOCIAL DA DISCAPACIDADE E A DEPENDENCIA |
O entorno social e institucional con especial referencia as redes de apoio. Dependencia e exclusión social. |
TEMA 8. POLITICAS DE DISCAPACIDADE E DEPENDENCIA |
Políticas e política (galega, española e da UE) en torno á discapacidade e a dependencia. Problemática de grupos especificos: mulleres e nenos maltratados, parados de longa duración, xubilados e maiores. |
TEMA 9. POLITICAS PUBLICAS |
Perspectiva sociolóxica da Ley de Dependencia, con especial referencia a Galicia. Sociedade da información, discapacidade e dependencia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A1 A2 A4 A5 B1 B2 B3 B4 |
2 |
14 |
16 |
Seminario |
A4 B1 B3 B4 C4 C6 C7 C8 |
5 |
0 |
5 |
Sesión maxistral |
A4 A5 C4 C6 C8 |
5 |
0 |
5 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A5 B1 B3 B4 B5 B6 |
0 |
30 |
30 |
Discusión dirixida |
A3 A4 B2 B4 C4 C5 C6 C8 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Presentacion na clase, ante os compañeiros e o profesor, do traballo tutelado realizado polos alumnos. |
Seminario |
Discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Sesión maxistral |
Explicación é orientación teórica básica polo profesor. |
Traballos tutelados |
Contando coa guía do profesor-titor, o estudante millora a súa aprendizaxe autónoma mediante a realización de traballos individuais ou en pequenos grupos sobre aspectos concretos da materia. Deste xeito desenvolve habilidades na argumentación escrita e oral, destrezas metodolóxicas e reflicte o alcance dos seus coñecementos. |
Discusión dirixida |
Debates sobre temas actuais relevantes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas e orientación ao estudo. Seguimento e supervisión dos traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A3 A4 B2 B4 C4 C5 C6 C8 |
Debates coordinados polo profesor. |
15 |
Presentación oral |
A1 A2 A4 A5 B1 B2 B3 B4 |
Presentación oral polo alumno dos resultados do traballo tutelado |
35 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A5 B1 B3 B4 B5 B6 |
Contando coa guía do profesor-titor, o estudante millora a súa aprendizaxe autónoma mediante a realización de traballos individuais ou en pequenos grupos sobre aspectos concretos da materia. Deste xeito desenvolve habilidades na argumentación escrita e oral, destrezas metodolóxicas e reflicte o alcance dos seus coñecementos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CERMI (2003). Discapacidad y exclusión social en la Unión Europea. Madrid: CERMI
Fundación Paideia (1998). Discapacidad y sociedad. Madrid: Morata
Martínez, L. et al. (2005). Exclusión social y discapacidad. Madrid? Universidad Pontificia de Comillas*Fundación Promi
Goffman, E. (1994). Internados: ensayos sobre la situación social de los enfermos mentales. Buenos Aires: Amorrortu
Bowling, A. (1994). La medida de la salud: revisión de las escalas de medida en la calidad de vida. Barcelona: Masson
Garcés Ferrer, J. (2002). La nueva sostenibilidad social. Bases teóricas del modelo sociosanitario. Barcelona: Ariel
Ruiz Ortega, M. et al. (2003). Las múltiples dimensiones de la discapacidad. Madrid: Escuela Libre Editorial
Rodríguez Cebrero, G. y Codorniú, G. (2002). Modelos de atención sociosanitaria. Una aproximación a los costes de la dependencia. Madrid: Inserso
Colectivo IOE (2004). Salud y estilos de vida en España. Madrid: Funcas
Andreu, J. et al. (2003). Sociología de la discapacidad. Madrid: Revista del Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales 45, pp. 77-107.
Cokerman, W.C. (2002). Sociología de la medicina. Madrid: Prentice-Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e
cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental
Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia
serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de
imprimilos. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase imprimir borradores. |
|