Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A19 |
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A26 |
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral |
A14
|
|
|
Dirixir grupos de persoas |
A15
|
|
|
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A19
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral |
A26
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica |
A31
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Toma de decisións |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Habilidades nas relacións interpersoais |
|
B7
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Traballo en equipo |
|
B9
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
|
B17
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Introducción á Estatística Descriptiva |
- Concepto e contido da Estatística Descriptiva. Estatística
Descriptiva e Estatística Inductiva.
- Poboación e Mostra
- Elementos e Carácteres: Variables e Atributos
- Censos e Enquisas
- A observación da poboación |
2.- Distribucións de Frecuencias Unidimensionais |
- A reducción estatística
- Distribucións de Frecuencias
- Frecuencias: clases
- Tipos de distribucións de frecuencias
- Representacións gráficas |
3.- Medidas de posición. |
- Concepto e propiedades dos promedios
- Media Aritmética.
- Mediana e Moda
- Outras Medias
- Cuantiles: cuartiles, deciles e centiles
|
4.- Medidas de Dispersión, Forma e Concentración |
- Conceptos
- Desviación Típica
- Varianza
- Coeficiente de Variación
- Indice de Gini e Curva de Lorenz
- Asimetría e Apuntamento
|
5.- Distribucións de Frecuencias Bidimensionais |
- Concepto e tipos. Tabulación
- Distribucións Marginais
- Distribucións e Condicionais |
6.-Regresión e Correlacción. |
- Criterio dos Mínimos Cadrados
- Covarianza
- Recta de Regresión
- Varianza Residual
- Coeficiente de Determinación
- Coeficiente de Correlación
- Predicción
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8 |
67 |
0 |
67 |
Solución de problemas |
A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 |
25 |
0 |
25 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B4 C1 C6 C7 |
28 |
0 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
30 |
0 |
30 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes , coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos ás sesións presenciales. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Proba obxectiva |
Examen da materia vista na clase. A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Darase atención personalizada para a resolución dos problemas plantexados na clase, tanto na propia aula coma a través das tutorias. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B1 B2 B4 C1 C6 C7 |
O exame escrito realizarase nas datas fixadas polo centro á finalización do primer cuadrimestre e no mes de xullo, respectivamente.
Esta proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas : resolución de problemas, resposta múltiple, resposta breve, e/ou de completar Tamén se pode construír cun só tipo destas preguntas. Supondrá ata un 80% da nota.
Todos os alumnos que se acollan ao sistema de avaliación contínua serán valorados nesta proba sobre oito puntos.
En caso de non presentarse ao exame final, tanto na oportunidade de Xaneiro como na de Xullo, e obter ao longo do cuatrimestre nota de avaliación continua, a nota final será a obtida nesta última.
A nota obtida durante o curso coa realización das prácticas , manterase para a convocatoria de Xullo . En devandita convocatoria aqueles alumnos que se acolleron ao sistema de avaliación continua e non realicen prácticas durante o cuatrimestre cualificaráselles sobre 8 puntos
Aqueles alumnos con dispensa académica, e que non poidan acollerse ao sistema de avaliación continúa, realizaran esta proba sobre dez puntos. A estos alumnos en ningún caso valoraráselles as anteriores metodoloxías.
Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou oalmacenamento de información, agás os expresamente autorizados polo profesor. |
80 |
Sesión maxistral |
A18 A19 A26 B3 B12 B13 B17 C3 C4 C5 C8 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valorase a asistencia e participación na resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente nas sesións.Supora ata un 5% da nota e será necesario superar a proba obxectiva para sumar esta puntuación.
|
5 |
Solución de problemas |
A13 A14 A15 A31 B5 B6 B7 B8 B9 B14 B15 |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. A resolución de exercicios, prácticas e test entregadas polo profesor supondrá ata un 15% da nota sempre e cando sexan entregadas na fecha fixada polo profesor,non se valorarán aquelas prácticas entregadas fóra de prazo
Algunha das prácticas poderanse realizar e subir ao espazo habilitado para ese efecto en Moodle durante a clase. Si o alumno non asistiu a clase o día que se realice a práctica correspondente, non poderá entregar a práctica, a non ser que se xustifique convenientemente. |
15 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Isabel Castillo. Marta Guijarro (). Estadística Descriptiva y cálculo de probabilidades. Pearson
Ernesto Casa Aruta (). 200 problemas de Estadística Descriptiva. VICENS VIVES
David S. Rubin. Richard I. Levin. (). Estadísticas para administración y Economía. Pearson
José Mª Montero Lorenzo (). Problemas resueltos de Estadística Descriptiva para Ciencias Sociales. THOMSON |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|