Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A37 |
Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. |
A61 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo e con avaliación final de competencias. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Describir o obxectivo, material e pasos necesarios para a realización das tecnicas e procedementos. |
A37 A61
|
B1
|
C1
|
Identificar os factores de risco e aplicar as normas de prevención e seguridade |
A37 A61
|
B6 B20
|
C4 C10 C12
|
Desenvolver habilidades na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. |
A37 A61
|
B8 B9 B19 B20
|
C3
|
Desenvolver habilidades de comunicación terapéutica . |
A61
|
B7 B9 B11 B14 B15 B16 B24
|
C1 C4
|
Identificar as actividades apropiadas para a sua delegación na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría |
A37 A61
|
B5 B7 B10 B11 B13 B14
|
C3 C4
|
Identificar os resultados esperados (seguros e eficaces), e inesperados (problemas potenciais) e a sua resolución na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría |
A61
|
B1 B7 B9 B10 B11 B13
|
C3 C7
|
Identificar e analizar cuestións relacionadas coa confidencialidade, privacidade e dignidade na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. |
A61
|
B3 B5 B6 B16 B24
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- INFORMACIÓN E APOIO AO USUARIO NO PASO POLO SISTEMA SANITARIO. |
Rexistros e informes. |
TEMA 2.- SEGURIDADE E BENESTAR DO USUARIO. |
Seguridade do Usuario
Benestar do Usuario |
TEMA 3.- HIXIENE |
Baño e coidado da pel.
Coidados do entorno do usuario.
Prevención das úlceras por presión |
TEMA 4.- CONSTANTES VITAIS |
Temperatura corporal
Frecuencia cardíaca
Frecuencia respiratoria
Presión arterial |
TEMA 5.- ELIMINACIÓN |
Eliminación urinaria.
Sondaxe vesical. |
TEMA 6.- CONTROL DA INFECCIÓN |
Asepsia
Técnica estéril |
TEMA 7.- MEDICACIÓNS |
Preparación da medicación para a sua administración
Medicacións orais e tópicas
Medicacións parenterais.
Terapia intravenosa
Hemoterapia |
TEMA 8.- PROCEDEMENTOS ESPACIAIS |
Recollida de mostras
Electrocardiograma |
TEMA 9.- OSIXENACIÓN |
Osixenoterapia. Sistemas de administración de osíxeno
Aerolterapia
Pulsioximetría e gasometría
Fisioterapia respiratoria
Aspiración de secrecións
Drenaxe torácico
Traqueostomías |
TEMA 10.- NUTRICIÓN |
Nutrición enteral
Nutrición parenteral |
TEMA 11.- APÓSITOS E COIDADOS DA FERIDA |
Vendaxes
Feridas crónicas. Valoración
Coidado das feridas
Cura en ambiente húmedo. Productos sanitarios
Suturas |
TEMA 12.- COIDADOS POSTOPERATORIOS |
Ostomías
Drenaxes cirúrxicos. |
TEMA 13.- COMUNICACIÓN TERAPÉUTICA |
Elementos de la comunicación terapéutica |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B11 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
B1 B3 B8 B11 B19 B24 C1 C3 C4 C7 |
30 |
15 |
45 |
Laboratory practice |
B7 B9 B10 B14 B15 B16 B20 |
59 |
20 |
79 |
Simulation |
A37 A61 B5 B6 B9 B10 B13 B14 C10 C12 |
5 |
2 |
7 |
Workbook |
B1 B3 B8 B11 C3 |
0 |
4 |
4 |
Mixed objective/subjective test |
B3 B8 B11 C1 |
1.5 |
10 |
11.5 |
Practical test: |
B3 B7 B8 B9 B13 B14 C1 |
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación pormenorizada da materia, obxetivos, horarios, contidos e criterios de avaliación. |
Guest lecture / keynote speech |
Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliográfica dos mesmos.
A asistencia é obrigatoria.
|
Laboratory practice |
Actividade na que o estudante a través da realización de actividades prácticas adquire destreza na realización de técnicas e procedementos de enfermaría.
A asistencia as prácticas de laboratorio é obrigatoria no día e hora que corresponda.
|
Simulation |
Actividade na que o profesor configura situacións clínicas reais que favorezcan o desenvolvemento da capacidade para tomar decisións e integrar os coñecementos. Utilizase como metodoloxía de aprendizaxe e como procedemento da avaliación.
A asistencia as actividades de simulación é obrigatoria no día e hora que corresponda. |
Workbook |
Actividade na que o estudante a través da lectura de textos e protocolos profundiza no coñecemento do fundamento dos distintos pasos dunha actividade uo intervención |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita con pregunta curta e/o tipo test para avaliar, fundamentalmente, a aprendizaxe dos contidos teóricos. |
Practical test: |
Proba oral de técnicas nun entorno de simulación en relación aos contidos da materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Simulation |
Practical test: |
Mixed objective/subjective test |
Laboratory practice |
|
Description |
A atención personalizada relacionada coas prácticas de laboratorio e a simulación ten como finalidade orientar aos estudantes na adquisición de destrezas, correción de erros na realización das diferentes técnicas e procedementos de enfermaría e na toma de decisións na secuencia de actividades nas distintas situacións clínicas. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos.
A atención personalizada relacionada coa proba mixta e a proba práctica ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Simulation |
A37 A61 B5 B6 B9 B10 B13 B14 C10 C12 |
A asistencia ás actividades de simulación é obrigatoria no día e hora que corresponda.
Avaliarase o progreso, as actitudes (puntualidade, iniciativa, disposición, interese e motivación) e as aptitudes (coñecementos, habilidade e destreza práctica demostrada) do alumno, en cada unha das sesións de simulación o longo do curso. |
10 |
Practical test: |
B3 B7 B8 B9 B13 B14 C1 |
Cada profesora avaliará as técnicas e procedementos que imparte.
Valorarase:
• Selección adecuada dos materiais específicos para cada actividade.
• Aplicación das medidas de seguridade requiridas en cada situación.
• Demostración de destreza na execución de técnicas e procedementos.
• Fundamentación das accións en coñecementos teóricos.
A nota do exame práctico será a media ponderada da avaliación das catro profesoras, sendo necesario superar a avaliación (un mínimo de 5) de tres das catro profesoras para posteriormente establecer a media.
|
20 |
Mixed objective/subjective test |
B3 B8 B11 C1 |
A proba constará de preguntas curtas e/ou tipo test, relacionadas có saber das competencias da materia.
O exame realizarase na data establecida no calendario, antes do exame práctico, e a duración estimada non poderá superar a hora e media.
O exame terá catro partes, correspondentes a materia de cada unha das profesoras.
O alumno deberá acadar a lo menos o 50% das respostas correctas en dúas das catro partes.
A nota final da proba mixta será a resultante de facer a media das catro partes (sempre que acaden o 50% en a lo menos dúas delas), sendo preciso obter unha nota mínima de 5 (sobre 10)para chegar ao aprobado.
|
50 |
Laboratory practice |
B7 B9 B10 B14 B15 B16 B20 |
A asistencia ás prácticas e obrigatoria no día e hora que corresponda.
Avaliarase o progreso, as actitudes (puntualidade, iniciativa, disposición, interese e motivación) e as aptitudes (coñecementos, habilidade e destreza práctica demostrada) do alumno, en cada unha das sesións prácticas de laboratorio o longo do curso. |
20 |
|
Assessment comments |
<p>
<table class="MsoNormalTable" border="0" cellspacing="1" cellpadding="0" width="709" height="271">
<tbody>
<tr>
<td>
<p class="MsoNormal">Para promediar a porcentaxe das diferentes metodoloxías os estudantes deben aprobar cada unha das partes.</p>
<p class="MsoNormal">Cada hora de falta de asistencia nas prácticas de laboratorio e simulación suporá un descenso de 0'5 puntos na nota final.</p>
<p class="MsoNormal">Se o estudante supera o 10% das faltas (6 horas) nas prácticas de laboratorio e simulación automáticamente conlevará a non superación da materia.</p>
<p class="MsoNormal"><b>Avaliación 2º oportunidade </b></p>
<p class="MsoNormal">Dada a natureza das metodoloxías utilizadas no desenvolvemento da materia na que a maioria das actividades son presenciais, e polo tanto non recuperables,&nbsp;os estudantes só poderán empregar a segunda oportunidade para recuperar a proba mixta e a proba final de prácticas.</p>
<p><font face="Times New Roman"><b><span lang="GL">Adianto de oportunidade e estudantes con matricula parcial,</span></b><span lang="GL"> dado que a maioría das actividades&nbsp;son presenciais non é posible establecer unha avaliación diferente para estes casos.<?xml:namespace prefix =" o" ns =" "urn:schemas-microsoft-com:office:office"" /></span></font></p>
<p class="MsoNormal"><!--[if gte mso 10]>
<style>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}
</style>
<p class="MsoNormal">O alumno
recuperará soamente a proba non superada. </p>
</td></tr></tbody></table></p> </body> </html> --></p></td></tr></tbody></table></p> </body> </html> </p></tr></tbody></p> </body> </html> </p></tr></tbody></p>
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Perry Potter. Enfermería clínica: técnicas y procedimientos. 4ªed. Ed. Harcourt. Mosby-Elsevier 2003.
- Proehl JA. Enfermería de urgencias. Técnicas y procedimientos. Elsevier. 2005.
- Berman A, Snyder SJ. Kozier B, Erb G. Fundamentos de enfermería: conceptos, procesos y prácticas (volumen 1). 8ªed. Madrid, 2008. Pearson Educación SA.
- Javier Ruiz Moreno, María Cruz Martín Delgado, Rosa García-Perché Sánchez. Procedimientos y técnicas de enfermería. Ediciones Rol SL. Barcelona, 2006
- Jamierson EM, McCall J, Whyte LA. Procedimientos de enfermería clínica. Elsevier 2008.
- Manual de CTO Enfermería. Madrid:Grupo CTO. 2011
- Manual de Procedimientos de Enfermería do Complexo Hospitalario Universitario de A Coruña; 2008.Complexo Hospitalario Universitario A Coruña (CHUAC).
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Anatomy/661G01001 | Biology/661G01002 | Information and Communication Systems in Health Science/661G01004 | Fundamentos da Enfermaría/661G01007 | Physiology/661G01105 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Pharmacology/661G01011 | Clinical Nursing I/661G01034 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Clinical Placement II/661G01026 | Clinical Nursing II/661G01035 |
|
|