Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A62 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo, en forma de rotatorio clínico independente e con avaliación final de competencias; nos Centros de Saúde, Hospitais e outros centros asistenciais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Cooperar colaborar co equipo asistencial sanitario das unidades coidados criticos. |
A62
|
B3 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C12
|
Desenvolver estratexias de comunicación efectiva coas persoas ingresadas nas unidades de coidados críticos e as súas familias. |
A62
|
B3 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B22 B24
|
C1 C3 C4 C10 C12
|
Aplicar o proceso de atención de enfermaría integrando os coñecementos dos problemas de saúde das persoas adultas en situación critica. Colaborar e/o executar con habilidade as intervencións de enfermaría garantindo a seguridade. |
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C11
|
Actuar segundo os principios éticos y legáis que guían a profesión. |
A62
|
B5 B6 B7 B9 B10 B13 B14 B15 B16 B24
|
C1 C4 C7 C11
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Prácticas clínicas tuteladas, realizadas en unidades hospitalarias de atención as persoas adultas en situación crítica. |
Permiten ao estudante integrar os coñocementos teóricos e as habilidades adquiridas; así como comprender, diagnosticar os problemas de saude, deseñar un plan de coidados e desenvolvelo tendo en conta a situación especifica de saúde . |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Clinical practice placement |
A62 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
120 |
0 |
120 |
Problem solving |
A62 B1 B3 B5 B8 B9 B11 B12 B13 B15 B16 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
2 |
20 |
22 |
Oral presentation |
C1 C3 C12 |
0 |
3 |
3 |
Introductory activities |
A62 |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Clinical practice placement |
Actividade formativa que se desenvolve no 1º cuadrimestre do cuarto curso, tendo como finalidade capacitar aos estudantes para identificar os problemas de saúde das persoas en situación crítica, e colaborar na planificación, execución e avaliación dos coidados aplicados a ditas persoas e as súas familias.
Os rotatorios clínicos realizaranse no Hospital Universitario A Coruña.
As prácticas realizaranse en quendas rotatorias de maña e tarde
|
Problem solving |
Actividade encamiñada a promover a aprendizaxe autónoma do estudante. O estudante poderá elexir entre:
- Describir e analizar un protocolo, técnica ou procedemento específico da unidade onde se rota no que a colaboración ou responsabilidade do profesional enfermeiro sexa relevante (previa validación pola profesora responsable da materia)
- Describir e analizar a situación clínica dun paciente onde está a rotar, identificando o problema principal, os resultados a medir e as intervencións a realizar para mellorar os resultados (previa validación pola profesora responsable da materia)
A asistencia será obrigatoria
|
Oral presentation |
Actividade na que o estudante realizará a exposición verbal a outros estudantes e ó profesor, do protocolo, técnica, procedemento ou caso clínico desenvolto, tendo que facer as aclaracións oportunas ás cuestións que xurdan tras a exposición. |
Introductory activities |
Actividade obrigatoria que se leva a cabo nun aula antes de iniciar as prácticas clínicas. Nela explicanse pormenorizadamente as competencias que debe adquirir o alumno nesta asignatura, a forma de avaliación da mesma, e aspectos organizacionais e de regulamento relevantes para o bo desenvolvemento das prácticas clínicas.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Clinical practice placement |
Problem solving |
|
Description |
A atención personalizada relacionada coas Prácticas clínicas ten como finalidade atender as consultas dos estudantes relacionadas co seguimento e avaliación dos coñecementos, actitudes, valores e habilidades que o estudante debe acadar. Farase de forma individualizada.
A atención personalizada relacionada coa Solución de Problemas ten como finalidade orientar ós estudantes na realización e presentación das técnicas ou procedementos ou descrición do caso clínico. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, de forma presencial, ou a través do correo electrónico segundo sexa preciso.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Clinical practice placement |
A62 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
A asistencia ás prácticas clínicas será obrigatoria. Realizarase unha avaliación continuada da adquisición das competencias a través dos criterios ou indicadores establecidos. |
50 |
Problem solving |
A62 B1 B3 B5 B8 B9 B11 B12 B13 B15 B16 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12 |
Criterios de Avaliacion:
1. Asistencia obrigatoria.
2. Presentación e estructura: ata 2 puntos.
3. Claridade e uso da terminoloxía científica na redacción: ata 2 puntos.
4. Capacidade de análise e síntese: ata 3 puntos.
5. Capacidade crítica e achega persoal: ata 3 puntos.
|
45 |
Oral presentation |
C1 C3 C12 |
O traballo realizado durante o rotatorio presentarase obrigatoriamente de xeito oral e empregando apoio audiovisual.
Criterios de avaliación (ata 1 punto cada apartado):
1. Capacidade de resposta: ata 1 punto
2. Xestión do tempo: ata 0,5 puntos
3. Estructura da exposición: ata 1 punto
4. Formato da exposición: ata 1 punto
4. Explicación dos contidos: ata 1,5 puntos |
5 |
|
Assessment comments |
Para poder realizar as prácticas clínicas correspondentes é necesario estar matriculado oficialmente na materia e ter superadas as Estancias Clínicas I y II, III tal e como consta na memoria do título de grao. A superación da materia queda suxeita a que cada unha das metodoloxías sexa superada polo estudante de forma independiente, acadando o 50% da nota máxima posible da porcentaxe que lle corresponde. Dado que a asistencia ás prácticas clínicas é obrigatoria, as ausencias deberán comunicarse de acordo a normativa xeral do Centro relativa ás Estadías Clínicas. Éstas serán recuperadas ó remate dos rotatorios establecidos, e antes da data de peche das actas. As faltas non comunicadas serán valoradas segundo o especificado na normativa xeral do Centro. As datas e os horarios nos que cada estudante realizará as prácticas clínicas publicarase no taboleiro da Escola antes do inicio das mesmas. O finalizar o periodo de prácticas clínicas os estudantes deberan presentar a Memoria segundo se especifica no regulamento de Estadias Clinicas. Avaliación 2º oportunidade: Dado que a practica clinica e unha actividade presencial, non recuperable, os estudantes so poderán empregar a 2ª oportunidade para recuperar as activiades relativas a solución de problemas. Adianto de oportunidade e estudantes con matricula parcial, dado que a practica clínica e unha actividade presencial, non recuperable, non e posible establecer unha avaliación diferente para estos casos.
|
Sources of information |
Basic
|
|
A bibliografía básica para esta materia está relacionada fundamentalmente coa especificada nas seguintes materias: Enfermaría Clínica I, II e III. -NANDA Internacional. Diagnósticos Enfermeros: Definiciones y Clasificación: 2015-2017. Madrid: Elsevier; 2015. -Moorhead S, Johnson M, Maas ML, Swanson E. Clasificación de resultados de enfermería (NOC). 5ª ed. Barcelona: Elsevier; 2014 -BULECHEK GLORIA M, BUTCHER HOWARD K, DOCHTERMAN JOANN;M,WAGNER;CHERYL M. Clasificación de Intervenciones de Enfermería (NIC). (6ª ed).Barcelona: Elsevier; 2014.
-NANDA Internacional. Razonamiento crítico para alcanzar resultados de salud positivos. Barcelona: Elsevier; 2011.
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Nutrition/661G01009 | Pharmacology/661G01011 | Professional Ethics, Legal Framework and Philosophy of Care/661G01016 | Clinical Nursing III/661G01017 | Gerontological Nursing/661G01020 | Clinical Placement I/661G01025 | Clinical Placement II/661G01026 | Clinical Placement III/661G01027 | Clinical Nursing I/661G01034 | Clinical Nursing II/661G01035 | Foundations of Nursing/661G01107 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Practicum/661G01032 | Final Dissertation/661G01033 |
|
Other comments |
Tendo en conta o especificado na Memoria do Título é necesario ter superada a materia Estancia Clínica I, II,e III para poder matricularse. |
|