Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A8 |
Avaliar os potenciais turísticos e a análise prospectivo da súa explotación. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A18 |
Identificar e xestionar espazos e destinos turísticos. |
A19 |
Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade. |
A27 |
Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial. |
A30 |
Coñecer as principais iniciativas de posta en valor do patrimonio cultural. |
A31 |
Comprender as características da xestión do patrimonio cultural. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender o funcionamento dos destinos, estructuras turísticas e os seus sectores empresariais no ameto mundial. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A13 A18 A19 A27 A30 A31 A32 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Identificar e xestionar espacios e destinos turísticos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A13 A18 A19 A27 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Avaliar os potenciais turísticos e análise propspectiva da súa explotación |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A13 A18 A19 A27 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Intrucción e contexto histórico
|
Os gustos e costumes
As Infrastructuras
Os grandes centros turísticos tradicionais
Sistemas de información turística |
O Turismo na Escala Mundial
|
Centros emisores
Centros receptores
Fluxos |
Europa:
Principais rexions turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados
|
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espacios turísticos
Tipos de turismo
Prospectiva
|
América do Norte:
Principais rexions turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados |
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espacios turísticos
Tipos de turismo
Prospectiva
|
América Central e do Sur
Principais rexions turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados |
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espacios turísticos
Tipos de turismo
Prospectiva
|
Asia
Principais rexions turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados |
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espacios turísticos
Tipos de turismo
Prospectiva
|
África
Principais rexions turísticas
Mercados emerxentes e mercados consolidados |
Evolución de turismo
Mercado emisor / receptor
Espacios turísticos
Tipos de turismo
Prospectiva
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A5 A8 A13 A18 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 |
4 |
40 |
44 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A19 A27 A30 A32 A34 A35 |
20 |
20 |
40 |
Seminar |
A5 A7 A9 A13 A27 A31 B1 B6 B7 |
16 |
8 |
24 |
Document analysis |
A8 A18 A27 B1 B3 B6 |
10 |
3 |
13 |
Objective test |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A13 A27 A30 A31 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
7 |
0 |
7 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
Modalidade online: Ao longo do curso o alumno terá que realizar un traballo sobre un destino onde se analizará a realidade xeográfica e turística do mesmo . Farase un seguimento e control do traballo tutelado. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia
Modalidade online: Facilitaránse os contidos dos temas en formato pdf a través da aplicación de Moodle. |
Seminar |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario |
Document analysis |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico
Modalidade online: As dúbidas que xurdan nesta parte serán resoltas nas titorías e no foro. |
Objective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Objective test |
Seminar |
|
Description |
Para levar adiante calquera destas metodoloxías é necesario é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios que se indicarán. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada.
Modalidade online: No caso de dúbidas, nas titorías online. Todos os traballos, estudos de casos e lecturas supoñen un control e seguimento que se traballa no foro e nas titorías online. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A5 A8 A13 A18 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Cada alumno fará unha presentación oral sobre un país do mundo de acordo con un esquema obrigatorio que se presentará no seminario.l
Modalidade online: Ao longo do curso o alumno terá que realizar un traballo sobre un destino onde se analizará a realidade xeográfica e turística do mesmo . Farase seguimento e control do traballo tutelado. A porcentaxe será do 20%. |
30 |
Objective test |
A1 A2 A3 A5 A7 A8 A9 A13 A27 A30 A31 A33 B1 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 C8 |
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
Farase un minínomo de unha proba ao remate do curso.
Modalidade online: A porcentaxe será do 60%. |
40 |
Document analysis |
A8 A18 A27 B1 B3 B6 |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico
Modalidade online: As dúbidas que xurdan nesta parte serán resoltas nas titorías e no foro. A porcentaxe será do 20% |
30 |
|
Assessment comments |
As metodoloxías que dependan da colaboracion de instituciones o
terceiros poderan sofrir cambios que serán avisados con tempo. A
porcentaxe de avaliacion poderá ser acumulada polas outras metodoloxías.
Para que as pocentaxes entren en funcionamento e necesario ter obtido cando menos un cinco (5) en cada unha das partes.
En todos os exames farase unha proba de mapas. Un fallo na dita proba
supón a pérdida de un punto no global do examen.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, solicitada ofialmente á EUT-CENP
poderá facer os traballos obrigatorios non presenciais, e facerlos
chegar ao profesor para a súa avaliación, estes alumnos terán que facer o
examen dun 80% sempre que chegen a un mínimo dun 4 na parte práctica.
No caso de non aprobar os traballos, o exame será sobre a cualificación
dun 100%.
Modalidade online: As porcentaxes serán de 60% para o proba obxectiva e de 40% para os traballos online.
|
Sources of information |
Basic
|
ALONSO FERNANDEZ y otros (2011). ALONSO FERNANDEZ y otros. Geografía de los recursos turísticos.
VERA REBOLLO, J. F.; LÓPEZ PALOMEQUE, F.; MARCHENA, M. y ANTÓN, S. (2011). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos. Valencia, Tirant lo Blanch.
VERA REBOLLO, J. F.: LÓPEZ PALOMEQUE, F; MARCHENA, M. y ANTÓN, S. (1997). Análisis territorial del turismo.. . Barcelona, Ariel
CRESPI, M., PLANELLS, M. (2011). Destinos turísticos.. Madrid: Síntesis
ALONSO FERNÁNDEZ, J. ((2008)). Geografía de los recursos y actividades turísticas.. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces.
Alain Mespelier y Pierre Bloc - Duraffour (2000). Geografía del turismo en el mundo. Barcelona, Síntesis
D. A. Barrado y J. Calbuig (2001). Geografía mundial del turismo. Síntesis, Barcelona
JULIAN ALONSO FERNANDEZ, CARLOS J. PARDO ABAD, EVA Mª MARTIN (2009). GEOGRAFIA TURISTICA MUNDIAL.
ALONSO FERNÁNDEZ, J (2002). Geografía turística: Europa y resto del mundo. Madrid, CERASA
CAMINO PONS, V., MARTÍNEZ EDO, X. y SÁNCHEZ RUIZ, F. (2003). Manual de geografía turística de Europa.. Madrid,
Guías de Trurismo (2014). Michelín, Lonely Planet, El Pais Aguilar etc. |
WEBS :
www.unwto.org,
|
Complementary
|
DE LA CALLE, M. (2002). La ciudad histórica como destino turístico. Ariel Turismo
VERA REBOLLO, F. y OTROS (1997). Análisis territorial del Turismo. . Ed. Ariel 1997
Callizo Soneiro, Javier (1991). Aproximación a Geografía del Turismo. Síntesis, Barcelona
DAILEY, DONNA (2009). EL ATLAS DEL VIAJERO. AMÉRICA DEL NORTE . Editorial : EVERGREEN
GERRARD, MIKE (2009). EL ATLAS DEL VIAJERO. EUROPA. Editorial : EVERGREEN
Díaz Álvarez, José Ramón (1999). Geografía del Turismo. Síntesis, Barcelona
FERNÁNDEZ FUSTER, I. (1988). Geografía del turismo. . Alianza Universidad Textos
LOZATO-GIOTART, J.P. (1990). Geografía del turismo.. Masson
Varios (). Guías Turísticas. Lonely Planet. Michelín, Anaya, Trotamundos, El País Aguilar etc ..
Cohen, E. . ((2005)). Principales tendencias en el turismo contemporáneo. Política y Sociedad, 42(1), 11.
ORGANIZACIÓN MUNDIAL DEL TURISMO (). Tendencias de los mercados turísticos (Europa, Las Américas, África, Asia Oriental y Pacífico .
BONIFACE, B. G. (1996). The geography of travel and tourism. . Butterwort-Heinemann |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Introduction to Tourism/662G01009 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Regional Tourism Resources/662G01018 | World Tourist Itineraries and Tourist Information/662G01044 |
|
|