Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Xestión dos RR HH do proxecto e das comunic. Código 670471117
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 4
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Educación Física e Deportiva
Empresa
Coordinación
Gambau i Pinasa, Vicente
Correo electrónico
vicente.gambau@udc.es
Profesorado
Barbeito Roibal, Susana Maria
Gambau i Pinasa, Vicente
Teijeiro Álvarez, Mercedes
Correo electrónico
susana.barbeito@udc.es
vicente.gambau@udc.es
mercedes.teijeiro@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Desenvolver habilidades de liderado, relación interpersonal e traballo en equipo AP14
BP11
BP13
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Comprender a estrutura de traballo de equipo como parte fundamental da dirección integrada de proxectos. AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Identificar e definir un proxecto. AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Identificar e definir os procesos dun proxecto. AP1
AP5
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Comprender a estrutura de integración dentro dun proxecto AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Comprender a contorna do proxecto AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Identificar normas e regulaciones da dirección de proxectos. AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Coñecer os fundamentos que sustentan a dirección integrada de proxectos AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Desenvolver habilidades para a adaptación a novas situacións e resolución de problemas, e para a aprendizaxe autónoma AP1
AP5
AP7
AP8
AP14
AP15
AP16
BP1
BP2
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP13
BP15
CP1
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Gestión de los Recursos Humanos del proyecto
Desenvolver o plan de Recursos Humanos
Adquirir o equipo de proxecto
Desenvolver o equipo do proxecto
Dirixir o equipo do proxecto
Gestión de las comunicaciones del proyecto.
A comunicación
Estratexias da comunicación
Xestión das comunicacións do proxecto
Estudio de casos sobre comunicación


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A7 A8 A14 A15 A16 B4 B5 B15 C4 C5 C6 C7 C8 10 30 40
Estudo de casos A1 A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 5 20 25
Discusión dirixida A1 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B15 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 0 15
Traballos tutelados A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 2 18 20
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O alumno utilizará as titorías para resolver as dudas que se lle poidan presentar no desenvolvemento dos traballos plantexados

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 Ao longo da clase expositiva iranse plantexando pola parte dos docentes diferentes casos prácticos que se desenvolverán de forma individual ou en grupo. 30
Traballos tutelados A5 A7 A8 A14 A15 B9 B11 B13 Para rematar o módulo, os alumnos deberán realizar diferentes traballos propostos polos docentes 70
 
Observacións avaliación
A puntuación dos submódulos é a seguinte:
Xestión dos Recursos Humanos 40 %
Xestión das comunicacións 60 %

Modelo de avaliación continua
Xestión de Recursos Humanos

Controlarase a asistencia a clase e a participación activa nos debates e o estudo que se plantexen. Aquelas persoas que falten a clase no terán a puntuación dos casos prácticos realizados na mesma.
Igualmente plantearase aos alumnos a necesidade de realizaren un trabllo como proba liberatoria do módulo.

Xestión das comunicacións:

• Participación (Asistencia presencial ou compensada) ás tres sesións
• Traballo de aula: estudio de casos e actividades realizadas na clase. (35%)
• Opcional:
o Presentación dos exercicios correxidos coas conclusións de cada caso seguindo o procedemento de presentación do traballo (15%)
o Valoración da materia, do profesor y do aprendizaxe do alumno de forma argumentada e constructiva (15%).

Procedimiento de presentación do traballo na aula:

Xestión de Recursos Humanos

O traballo entregarase por email na data indicada polo profesor en clase.

Xestión de las comunicaciones:

• Presentanse dixitalmente os exercicios resoltos realizados en clase
• Denominación do archivo:
o Traballo de aula: MDIP1516 A072 Apellidos y nombre
o Traballos correxidos (opcional): MDIP1516 A072 Correcciones Apellidos y nombre
o Evaluación autónoma (opcional): MDIP1516 A072 AutoEval Apellidos y nombre
• Entrega: Correo electrónico a gambau@udc.es
• Prazo de entrega: Unha semana trala finalización da última sesión da materia.


Compensación faltas de asistencias:

Xestión de las comunicaciones:
Nos casos que se produzca ausencia a cualquier sesión interactiva presencial, ademáis da presentación completa do dossier de exercicios deberá realizarse as seguintes actividades adicionais que deberán entregarse no prazo dun mes trala finalización da última sesión da materia:
Nº Ausencias / Traballo compensatorio
1 falta de asistencia: Deseño dunha proba obxetiva de avaliación de 10 preguntas seguindo as pautas disponibles na plataforma virtual
2 faltas de asistencia: Deseño dunha proba obxetiva de avaliación de 30 preguntas seguindo as pautas disponibles na plataforma virtual
3 faltas de asistencia: Recensión e defensa sobre unha obras relacionada coa materia seguindo as pautas disponibles na plataforma virtual

Examen final:


Xestión de las comunicaciones:

As persoas que non superen os requisitos de calidade dos traballos, que entreguen fora de prazo os contenidos da avaliación, ou non os presenten, deberán realizar unha proba obxectiva sobre a xestión das comunicacións na convocatoria oficial de examen.
• A valoración final calcularase de forma ponderada sempre que o examen sexa superado con un 5 de nota:
o Participación (presencial ou compensada) ás tres sesións(35%) É necesario ter as asistencias compensadas para poder presentarse ao examen final.
o Examen (35%)
o Opcional: Presentación dos exercicios correxidos coas conclusións de cada caso seguindo as pautas de entrega (15%)
o Valoración da materia, do profesor y do aprendizaxe do alumno de forma argumentada e constructiva presentando accións de mellora (15%).


Fontes de información
Bibliografía básica • García García, O. y Serrano Gómez, V. (2009). Elciclo de vida del proyecto. Del proyecto al producto. A Coruña
• Guerra y cols. (2002). La gestión integral de proyectos. . Madrid: fundación confemetal
• Frame, J.D. (2005). La nueva dirección de proyectos.. Argentina: Granica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías