Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A14 |
CE14 Comprender e analizar os cambios producidos na sociedade do coñecemento que inflúen na organización das cidades e os procesos espaciais, económicos, culturais e sociais que se derivan deles. |
A15 |
CE15 Coñecer e comprender os cambios, retos e oportunidades que facilitan as novas solucións tecnolóxicas para unha xestión da cidade integrada e sustentable. |
A16 |
CE16 Coñecer as tecnoloxías e ferramentas básicas para a implementación e xestión dunha smart city |
B1 |
CB01 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB02 Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB03 Ser capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB04 Saber comunicar conclusións ?e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan? a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB05 Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B6 |
CG01 Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
CG03 Coñecementos informáticos relativos ao ámbito do programa formativo. |
B9 |
CG04 Capacidade de xestión da información. |
B10 |
CG05 Resolución de problemas. |
B14 |
CG09 Razoamento crítico. |
B15 |
CG10 Compromiso ético. |
B16 |
CG11 Aprendizaxe autónoma. |
B18 |
CG13 Creatividade. |
B19 |
CG14 Iniciativa e espírito emprendedor. |
B23 |
CG18 Orientación a resultados. |
C1 |
CT01 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
CT03 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
CT05 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT06 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
CT08 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
AC14
|
BC1 BC2 BC6 BC9 BC14 BC15
|
CC1 CC6 CC8
|
|
AC15
|
BC1 BC3 BC4 BC5 BC6 BC9 BC16 BC19 BC23
|
CC1 CC3 CC5 CC6 CC8
|
|
AC16
|
BC1 BC2 BC6 BC8 BC9 BC10 BC14 BC18 BC23
|
CC3 CC5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Topic 1. INTRODUCTION |
Urban transformations in the information and knowledge society: Smart Cities. |
Topic 2. EMERGING TECHNOLOGIES |
Emerging technologies: from Smart Building to Smart City. |
Topic 3. INTERNET OF THINGS |
Internet of Things (IoT): the interaction with the information of the environment. |
Topic 4. OPEN DATA / BIG DATA |
Technological infrastructures for the capture, processing and analysis of information. |
Topic 5. VISUALIZATION |
Data visualization and information tools. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A14 A15 A16 B4 B5 B6 B14 B15 B16 C1 C5 C6 |
15 |
24 |
39 |
ICT practicals |
A16 B1 B2 B6 B8 B9 B10 B16 B23 C3 C6 |
6 |
9 |
15 |
Seminar |
A14 A15 A16 B4 B5 B6 B14 B16 B18 B19 C1 C5 C6 |
2 |
3 |
5 |
Supervised projects |
A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B6 B9 B14 B16 C1 C6 C8 |
0 |
15 |
15 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Seminar |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Seminar |
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Nas entrevistas periódicas e titorías que se establezan co alumno realizaranse as aclaracións correspondentes a todos aqueles aspectos que resulten de interese para mellorar a calidade do proceso de ensino-aprendizaxe, orientarase sobre os conceptos expostos nas sesións maxistrais e farase un seguimento do traballo tutelado obrigatorio. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A16 B1 B2 B6 B8 B9 B10 B16 B23 C3 C6 |
Valorarase a participación activa e o aproveitamento do alumnado nas prácticas que se realicen sobre os contidos da materia a través de ferramentas TIC. |
10 |
Supervised projects |
A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B6 B9 B14 B16 C1 C6 C8 |
Valorarase a adecuación dos traballos realizados polo alumno aos criterios e orientacións expostos polo profesor. |
80 |
Guest lecture / keynote speech |
A14 A15 A16 B4 B5 B6 B14 B15 B16 C1 C5 C6 |
Valorarase a participación activa do alumnado nas sesións maxistrais. |
10 |
|
Assessment comments |
Para poder obtar a unha avaliación positiva na materia o alumno deberá asistir como mínimo ao 80% das clases (sesións maxistrais, talleres, seminarios, ...). Para poder ser cualificado será obrigatoria a entrega de todos os traballos propostos. Ademais da asistencia, participación e realización de traballos tutelados poderanse realizar as probas que se consideren necesarias co fin de valorar adecuadamente o grao de asimilación dos contidos conceptuais e procedimentales da materia.
|
Sources of information |
Basic
|
FERNÁNDEZ, Manu (2016). Descifrar las Smart Cities. ¿Qué queremos decir cuando hablamos de Smart Cities?. Me Gusta Escribir
MITCHELL, William J. (2001). E-topia: Vida urbana, Jim, pero no la que nosotros conocemos. Editorial Gustavo Gili
FINQUELIEVICH, Susana (2016). I-Polis. Ciudades en la era de Internet. Diseño Editorial
JACOBS, Jane (2011). Muerte y vida de las grandes ciudades. Editorial Gustavo Gili
DEL RIVERO, Marieta (2017). Smart Cities. Una visión para el ciudadano. LID
PICON, Antoine (2015). Smart Cities: A Spatialised Intelligence. Wiley
TOWNSEND, Anthony M. (2013). Smart Cities: Big Data, Civic Hackers, and the Quest for a New Utopia. New York: W. W. Norton Inc.
VV.AA. (2017). Smart Cities: Foundations, Principles, and Applications. Wiley
SIMONE NOVECK, Beth (2015). Smart Citizens, Smarter State: The Technologies of Expertise and the Future of Governing. Harvard University Press
VV.AA. (2013). SMART CITY. Hacía la gestión inteligente. Marcombo
de WAAL, Martijn (2014). The City as Interface: How New Media Are Changing the City. Rotterdam: NAi010 Publishers
BATTY, Michael (2013). The New Science of Cities. MIT Press
GOLDSMITH, Stephen; CRAWFORD, Susan (2014). The Responsive City: Engaging Communities Through Data-Smart Governance. San Francisco, CA: Jossey-Bass (Wiley) |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Advanced information management in building: BIM and GiS/670526006 | Advanced technologies of graphic representation in building/670526007 | Introduction to the Master thesis: methodology and research planning/670526004 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|