Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A2 |
CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas |
A5 |
CE5 – Estar capacitado para a xestión en museos |
A6 |
CE6 – Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais |
A8 |
CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental |
A10 |
CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais |
A11 |
CE11 – Estar capacitado para a xestion no ámbito do turismo cultural e patrimonial |
A15 |
CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B4 |
CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades |
B6 |
CG1 – Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B11 |
CG7 – Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da súa vida |
C1 |
CT1 – Capacidade de análise e síntese |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C5 |
CT5 – Capacidade de innovar |
C6 |
CT6 – Capacidade de organización e planificación |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
- Coñecer a tipoloxía museística e valorar as casas museo do seu entorno |
AJ1 AJ2 AJ5 AJ6 AJ8 AJ10 AJ15
|
BJ6
|
|
Adquirir os coñecementos necesarios para a creación, o deseño e a xestión dunha casa museo |
AJ1 AJ2 AJ5 AJ8 AJ10
|
BJ2 BJ4 BJ11
|
CJ3 CJ5 CJ6
|
Relacionar un autor e/ou obra literaria con seu entorno socio-cultural
Ser capaz de valorar o patrimonio cultural inmaterial e material e poder afrontar unha reflexión sobre a historia da cultura e os instrumentos para a sua conservación |
AJ1 AJ5 AJ6 AJ8 AJ11 AJ15
|
BJ2 BJ6 BJ11
|
CJ1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.O concepto de casa-museo. |
1.1. Definición
1.2. Evolución no tempo
1.3. Categorización e funcións |
2. As casas-museo: exemplos e tipos.
|
2.1. Casas de personalidades
2.2. Consagradas a épocas artísticas
2.3. Casas museos de personaxes de ficción
2.4. Otras |
3.. As casas-museo e o seu patrimonio. conservación, museización e difusión.
|
3.1. Montaxes museográficos: recuperación ou recreación
3.2. O público e o privado
3.3. As estratexias de visibilización das casas museo
|
4. Casas museo de escritores.
Estudo de casos e realización propostas dentro da contorna. |
4.1. Visualización e valoración sobre o terreo dos casos
4.2 Elaboración de propostas, xustificación e discusión. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B11 C3 C5 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 B4 B6 B11 |
6 |
12 |
18 |
Workbook |
A1 A2 A5 A8 A10 A11 A15 B2 C1 C3 |
0 |
8 |
8 |
Field trip |
A1 A2 A10 B2 C3 |
8 |
10 |
18 |
Case study |
A6 A8 A10 B2 B4 B11 C6 |
3 |
3 |
6 |
Research (Research project) |
A1 A2 A8 A10 A11 B6 C3 C5 C6 |
3 |
20 |
23 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado.
|
Guest lecture / keynote speech |
Nestas sesións daránse as claves teóricas e describiránse conceptos básicos para fixar as nocións fundamentais que se precisan para o desenvolvimento do resto das metodoloxías de aprendizaxe.
|
Workbook |
Será preciso realizar diferentes lecturas sobre os contidos da materia e tamén lecturas de textos literarios relacionados cos casos analizados e co proxecto de investigación que realizará o alumno. |
Field trip |
Actividades desenvolvidas fora da aula e no entorno das casa museo de escritores da contorna, e que proporcionarán a observación sistemática e directa da museización ca finalidade de por en relación todos os coñecemntos adquiridos e poder elaborar exitosamente o proxecto de investigación final. |
Case study |
A partir da visualización ou visita a algunhas casas museos, e da lectura de fragmentos literarios, estudaráse a relación do texto e a museización proposta, avaliando e xustificando o resultado final. |
Research (Research project) |
Se propoñen situacións que requiren do estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
No proxecto de investigación amósanse as habilidades logradas nas outras metodoloxías utilizadas e ponse de manifesto a autonomía fronte a aprendizaxe e as capacidades de desenvolvemento dos coñecementos adquiridos nun contexto real.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Research (Research project) |
|
Description |
Será preciso atender de maneira individual o alumno na resolución dos problemas que poidan xurdir na realización do seu proxecto. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A6 A8 A10 B2 B4 B11 C6 |
Capacidade de obxectivar os datos observados e de identificar a súa pertenenza o patrimonio e a memoria histórica. |
20 |
Research (Research project) |
A1 A2 A8 A10 A11 B6 C3 C5 C6 |
Requírese orixinalidade e rigor. Se valorará a capacidade de utilizar todos os recursos ofrecidos perante as saídas de campo, e os coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais e no estudo de casos e lecturas nun proxecto novo que propoña unha museización razoada de contidos relacionados ca literatura. |
40 |
Field trip |
A1 A2 A10 B2 C3 |
Se valorará a capacidade de observación,recopilación de datos, e posta en relación dos mesmos, así como a utilización da observación na proposta do proxecto de investigación e o estudio de casos posterior. |
40 |
|
Assessment comments |
Os traballos entregaránse nas datas oficiais establecidas polos centros para a realización das probas escritas, tanto na primeira oportunidade coma na segunda. Para aprobar a materia será preciso que os traballos,ademáis de uns contidos adecuados, se presenten correctamente en papel e versión electrónica, e e coa adecuada corrección ortográfica, e de redacción. Os traballos han de ser orixinais e poderán ser sometidos o programa de detección de plaxios suscrito por la UDC. Estableceránse medidas para atender a alumnos con dispensa académica recoñecida. Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase, legalmente concedida, que falen ca profesora á comezos de curso para establecer os sistemas de avaliación correspondentes.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Caso, A.,Las casas de los poetas muertos Barcelona, Planeta, 2013. Jiménez- Blanco, Mª D.,Una historia del museo en nueve conceptos, Madrid, Cátedra, 2014. Llonch, M. y J. Santacana, J., Claves de la museografía didáctica, Milenio, 2011. Magadan Díaz, M. y J. Rivas García, Turismo literario, Septem Ediciones, 2011. Se proporcionarán lecturas literarias fragmentarias de lectura obligatoria. Bibliografía electrónica ACAMFE, Asociación de Casas Museo y Fundaciones de Escritores, http://www.museosdeescritores.com/ RUTAS
LITERARIAS DE LA ASOCIACIÓN DE CASAS-MUSEO Y FUNDACIONES DE ESCRITORES
http://www.museosdeescritores.com/ESP_II/publicaciones/rutas_literarias.pdf http://www.casasmuseo.es/index.htm Casas museo europeas: http://museocerralbo.mcu.es/web/docs/casa-museo/enlaces-casas-museo-europeas.pdfhttp://www.icom-ce.org/recursos/ICOM_CE_Digital/01/ICOMCEDigital01.pdf http://www.icom-ce.org/recursos/ICOM_CE_Digital/01/ICOMCEDigital01.pdf |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|