Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A2 |
Conocimiento del pasado desde un punto de vista diacrónico. |
A10 |
Conocimientos de lenguas modernas. |
A11 |
Conocimiento de técnicas y métodos de trabajo y análisis de las ciencias humanas y sociales. |
A12 |
Uso correcto, oral y escrito, de las lenguas propias. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B8 |
Comunicación oral y escrita en las lenguas propias. |
B10 |
Capacidad de análisis y de síntesis. |
B11 |
Capacidad de gestión de la información relevante. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Coñecer a evolución histórica de Galicia |
A2
|
B4 B8 B10
|
C4
|
Coñecer as fontes de información para a Historia de Galicia |
A2 A11
|
|
C3
|
Coñecer as metodoloxías adecuadas para a elaboración de traballos |
A11
|
B4 B8 B11
|
C3
|
Aprender a expor oralmente e por escrito |
A10 A11 A12
|
B1 B8 B10 B11
|
C1 C3
|
Poñer en valor a importancia do coñecemento da historia, e a cultura en xeral, na formación integral do cidadán como suxeito libre e crítico |
|
B1 B3 B6
|
C4 C6 C7
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1.A Galicia prerromana e a romanización.
2. A Galicia medieval
3. A Galicia do Antigo Réxime
|
1.1. A cultura castrexa
1.2. A Galicia romana: ordenación administrativa e economía
2.1. A sociedade feudal
2.2. A organización territorial
2.3. A crise dos séculos XIV-XV: a revolta irmandiña e a política centralizadora dos Reis Católicos
3.1. Sociedade e economía
3.2. Cultura popular e cultura letrada
|
4. A Galicia contemporánea (ss. XIX-XX).
|
4.1. O desenrolo da economía: inercias agrarias e industrialización.
4.2. As consecuencias en Galicia da construcción do Estado liberal. A evolución política nos séculos XIX e XX.
4.3. Os movementos sociais.
|
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Recensión bibliográfica |
A10 A11 A12 B1 B3 B4 B6 |
6 |
50 |
56 |
Sesión magistral |
A2 B3 B10 B11 C1 C4 C6 C7 |
21 |
0 |
21 |
Discusión dirigida |
A2 B3 B6 B8 B10 C1 |
11 |
8 |
19 |
Lecturas |
A2 B1 B3 B4 B10 B11 C4 C6 C7 |
0 |
40 |
40 |
Prueba objetiva |
A2 B3 B10 B11 C1 |
2 |
0 |
2 |
Análisis de fuentes documentales |
A2 A11 A12 B1 B3 B4 B10 B11 C1 C3 C4 C6 |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Recensión bibliográfica |
Reseña de dous libros elexidos polos profesores sobre temas relacionados cos contenidos da asignatura. |
Sesión magistral |
Exposición polo docente de contidos básicos do temario. |
Discusión dirigida |
Debate na aula moderado polo docente sobre temas relacionadas cos contidos da materia a partir de documentación escrita ou audiovisuais. |
Lecturas |
Lectura de bibliografía seleccionada polo docente ao obxecto de afondar nos contidos da materia. |
Prueba objetiva |
Exame escrito dos contidos expostos en clase. |
Análisis de fuentes documentales |
Iniciación do alumno na consulta de documentación histórica. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Prueba objetiva |
Recensión bibliográfica |
Discusión dirigida |
|
Descripción |
No caso da recensión bibliográfica, o profesor marcará as pautas metodolóxicas e fará un seguimento do traballo do alumno
Polo que corcirne á discusión dirixida, o tema será elixido polo profesor que tamén fixará a metodoloxía adecuada para que o alumno analice e comente o contido dos textos e/ou material audiovisual base do debate moderado polo docente
En canto á proba selectiva, o profesor aclarará a modalidade do exame e os criterios de puntuación. Ademais resolverá individualmente as dúbidas do alumnado sobre o que se pregunta na devandita proba
|
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Prueba objetiva |
A2 B3 B10 B11 C1 |
Puntuarse o examen escrito sobre contidos impartidos en clase en función dos coñecementos demostrados nesta proba e tamén valorase a claridade expositiva e o nivel léxico-gramatical |
40 |
Recensión bibliográfica |
A10 A11 A12 B1 B3 B4 B6 |
Terase en conta a capacidade de análise e de síntese do material obxecto de recensión, ademais da claridade expositiva e o nivel léxico-gramatical deste traballo escrito |
35 |
Discusión dirigida |
A2 B3 B6 B8 B10 C1 |
Terase en conta o grao de participación do alumno e a solidez das súas reflexións e razoamentos sobre os temas debatidos |
25 |
|
Observaciones evaluación |
A calificación do examen compensará coas notas obtidas nas outras actividades a partir de catro.
"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/ a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."
|
Fuentes de información |
Básica
|
Barreiro Fernández, X.R., e Villares Paz, R. (coords.) (2007). A Gran Historia de Galicia (24 v.). [A Coruña] : La Voz de Galicia
VV. AA. (1998). Atlas histórico de Galicia. Vigo, Nigra Tera
Carmona, X, e Nadal, J. (2005). El empeño industrial de Galicia. 250 años de historia, 1750-2000. A Coruña: Fundación Barrié de la Maza
Juana, J. de e Prada, J. (coords.) (2005). Historia contemporánea de Galicia. Barcelona: Ariel
VV. AA. (1995). Historia de Galicia. A Coruña: Vía Láctea
Villares, R. (2004). Historia de Galicia. Vigo: Galaxia
Beramendi, Justo (2016). Historia mínima de Galicia.. Madrid: Turner.
VV. AA. (2005). Historia xeral de Galicia. Vigo: A Nosa Terra
VV. AA. (1990). Textos e materiais para a Histoira de Galicia. Barcelona: Crítica |
|
Complementária
|
Beramendi, J. G. (2007). De provincia a nación : historia do galeguismo político . Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Fernández Casanova, C (2011). El trabajo en la ciudad : diccionario de profesiones de las ciudades de Galicia, 1845-1924. Madrid : Consejo Superior de Investigaciones Científicas
Fernández Casanova, C. (coord.) (1998). Historia da pesca en Galicia. Santiago: USC, Bibl. de divulgacion
Vázquez Lijó, J.M. (2005). La matrícula de mar y sus repercusiones en la Galicia del siglo XVIII. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións da USC
Saavedra, P (1994). La Vida cotidiana en la Galicia del Antiguo Régime. Barcelona: Crítica
Barreiro Fernández, X. R. (1982). Liberales y absolutistas en Galicia. Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Rey Castelao, O. (2003). Libros y lectura en Galicia: siglos XVI-XVIII. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia
Andradre Cernadas, J. M. (1995). Monxes e mosteiros na Galicia medieval. Santiago: USC, Bibl. de divulgacion
López Carreira, A (2005). O reino medieval de Galicia: contribución á súa historia política. Vigo: A Nosa Terra
Presedo Garazo (1997). Os Devanceiros dos pazos : economía e estratexias sociais da pequena fidalguía rural na Galicia interior (ss. XVI-XVIII). Santiago de Compostela: Sotelo Blanco
Castiñeiras, M. A. (1995). Os traballos e os días na Galicia medieval. Santiago: USC, Bibl. de divulgacion |
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Introducción a la Historia/710G01002 | Historia Antigua/710G01011 | Historia Medieval/710G01016 | Historia de América y de la Expansión Europea/710G01021 | Historia Moderna/710G01024 | Historia Contemporánea/710G01026 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Arte de la Ilustración y del Siglo XIX/710G01033 | Historia de España Contemporánea/710G01039 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|