Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A2 |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicoa, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A4 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A8 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B8 |
Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as medidas descriptivas e representacións gráfias de datos máis usuais. |
A1
|
|
|
Habilidade en sintetizar e analizar descriptivamente e gráficamente un conxunto de datos. |
A2
|
|
|
Coñecemento do concepto de probabilidade, regras de cálculo probabilístico e modelos probabilísticos máis usuais. |
A4
|
|
|
Coñecemento das técnicas de inferencia básicas e habilidade no cáculo e interpretación de intervalos de confianza e contraste de hipótesis nunha e dúas poboacións. |
A8
|
|
|
Capacidade de aplicar ferramentas informáticas para o desenvolvemento e a explotación de sistemas de información. |
A5
|
|
C2
|
Integrar os coñecementos teóricos e prácticos como vía para o desenvolvemento dun coñecemento e pensamento reflexivo e totalizador respecto á estatística. |
|
B8
|
|
Capacidade de análise e de síntese aplicada á xestión e organización da información |
|
B6
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Descriptive statistics of one variable. |
Aims of statistics. General concepts. Data representation. Descriptive measurements. Proportion and index numbers. |
Tema 2. . Descriptive statistics of two variables. |
Descriptive statistics of two variables. Dependency relationship between qualitative variables. Dependency relationship between quantitative variables: simple linear regression. |
Tema 3. Index numbers and time series in documentation. |
Index numbers. Simple and composite indexes. Indicators in libraries and documentation. Indices used in databases of ISI (Journal Citation Report). New alternatives: H index. Introduction to descriptive analysis of time series. Series of accelerated growth and other bibliometric processes: law of cumulative advantage of Price. |
Tema 4. Statistical research concepts of special interest in Science Information and Documentation. |
Statistical models used in documentation. The distribution of words in texts: Zipf's law. Process modeling. Refinement of the model. Both-Federowicz equation, Brookes equation, generalized equation of Mandelbrot. |
Tema 5. Elementary notions of probability. |
Basic concepts. Operations with events. Laplace rule. Properties of probability. Conditional probability. Product rule, rule of total probability, Bayes rule. Applications to documentation problems. |
Tema 6. Discrete and continuos random variables. |
Random Variable Definition. Discrete random variables. Binomial distribution and Poisson distribution. Continuous random variables. Normal distribution. |
Tema 7. Introduction to statistical inference. |
Introduction. Confidence intervals. Hypothesis testing. |
Tema 8. Sources of statistical information |
Organization of official statistics on the national and international domain (UN agencies, EUROSTAT, INE, IGE, etc.). Main statistics on the socio-economic domain (demographic economic statistics, social, employment, ...). |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A2 A4 A5 A8 B6 C2 |
5 |
2 |
7 |
Multiple-choice questions |
A1 |
2 |
10 |
12 |
Seminar |
A2 A4 |
10 |
20 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A4 A5 A8 B6 B8 |
22 |
66 |
88 |
Objective test |
A2 A4 A5 A8 B6 |
2 |
10 |
12 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Realizaranse supostos prácticos, con datos reais, que serán analizados, en ordenador, por medio dun paquete estadístico. Grazas a esta metoloxía o estudante aplicará e pondrá en práctica os coñecimentos adquiridos, facilitando a aprendizaxe y o desenvolvement de habilidades por parte del alumnado.
|
Multiple-choice questions |
Esta proba permitirá avaliar o grao de adquisición de coñecementos do alumno a mediados do cuatrimestre. Serve como orientación no proceso de aprendizaxe. |
Seminar |
Traballarase en grupos sesións de problemas que permitirán poñer en práctica os coñecementos teóricos adquiridos. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Exporanse os principais conceptos estatísticos, facilitando a documentación adicional e indicando as fontes bibliográficas onde o estudante poderá completar a adquisición dos mencionados coñecementos.
|
Objective test |
Exame final dos contenidos teóricos e prácticos do bloque consistente en preguntas curtas e/ou resolución de problemas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Objective test |
ICT practicals |
Multiple-choice questions |
|
Description |
A atención personalizada farase, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
A2 A4 |
Resolución de problemas propostos polo profesor por grupos de alumnos. |
10 |
Objective test |
A2 A4 A5 A8 B6 |
Consistirá nun exame de preguntas a desenvolver así como preguntas con respostas múltiples de 2 horas de duración. |
70 |
ICT practicals |
A2 A4 A5 A8 B6 C2 |
Traballo en grupos nos que se desenvolverán supostos prácticos mediante o uso dun paquete estatístico. |
10 |
Multiple-choice questions |
A1 |
Proba curta ó longo do cuatrimestre nas que se avaliará a progresión do alumno. |
10 |
|
Assessment comments |
The final exam of the subject will include theoretical and practical questions of multiple options, although there is also the possibility of the inclusion of questions with longer answers and problems (70%). The aspects and criteria that will be considered to evaluate activities of the Practices through the TIC and seminars are the attendance, participation and individual and group commitment, coherence of the contents addressed, demonstrated knowledge and competences referred for this matter. The qualification system shall be expressed by numerical qualification in accordance with the provisions of art. 5 del Real Decreto 1125/2003 of September 5 (BOE September 18), establishing the European system of credits and the system of qualifications in university degrees of official character and valid throughout the national territory. Qualification system: 0-4.9 = Fail 5-6.9 = Approved 7-8.9 = Notable 9-10 = Outstanding 9-10 Honor Registration (“Graciable”). Those students who have some kind of exceptionality to attend the class legally granted speak with the teacher at the beginning of the course to establish the corresponding tutorials and evaluation systems.
|
Sources of information |
Basic
|
Marín, J. (1999). Estadística Aplicada a las Ciencias de la Documentación. Murcia: Diego Marín Editor
Peña, D. (2001). Fundamentos de estadística. Madrid: Alianza
Cao, R., Francisco, M., Naya, S., Presedo, M.A., Vázquez, M., Vilar, J.A. y Vilar, J.M. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Madrid: Ediciones Pirámide
Egghe, L. y Rousseau, R. (1990). Introduction to Infometrics. Quantitative Methods in Library, Documentation and Information Science. Amsterdam: Elsevier
Cao, R., Labora, A., Naya, S. e Ríos, M. (2001). Métodos estatísticos e numéricos. A Coruña: Baía Edicións
Stephen, P. and Hornby, S. (1997). Simple statistics for library and information professionals. London: Library Association Publishing
Moya, F., López, J. y García C. (1996). Técnicas Cuantitativas Aplicadas a la Biblioteconomía y Documentación. Madrid: Síntesis |
|
Complementary
|
Gonick, L. e Smith, W. (2001). A estatística ¡en caricaturas!. Lugo: SGAPEIO
S. Alonso, F.J. Cabrerizo, E. Herrera-Viedma ,F.Herrera (2009). h-Index: A review focused in its variants, computation and standardization for different scientific fields. Journal of Informetrics: ELSEVIER
Judit Bar-Ilan (2008). Informetrics at the beginning of the 21st century—A review. Journal of Informetrics: ELSEVIER |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para
axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da
acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable
ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol:
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta
materia:
• Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte
informático.
• Realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
• En caso de ser necesario
realizalos en papel:
- Non se empregarán
plásticos.
- Realizaranse impresións a
dobre cara.
- Empregarase papel
reciclado.
- Evitarase a impresión de
borradores.
• Débese de facer un uso
sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o
medio natural.
• Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar
valores de respecto e igualdade.
• Deberanse detectar situacións
de discriminación e propoñeranse accións e medidas para corrixilas. |
|