Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos. |
A4 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A6 |
Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura |
A7 |
Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación |
A8 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
B8 |
Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información |
B9 |
Habilidades no uso de software xenérico |
C1 |
Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
Aprender a aprender |
C9 |
Resolver problemas de forma efectiva |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
C14 |
Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo |
C15 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio |
C18 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das fontes de información máis relevantes en cada un dos grandes ámbitos de coñecemento.
|
A1 A4
|
B3
|
C2 C4 C5 C6 C7
|
Coñecemento das metodoloxías de análise e avaliación das fontes de información segundo ámbitos de coñecemento.
|
A3 A5 A7
|
B2 B3
|
C2 C4 C5 C6
|
Coñecemento da realidade nacional e internacional no relativo a produtores e servizos de información.
|
A1 A6
|
B3
|
C3
|
Utilización axeitada das diferentes ferramentas de procura da información.
|
A5
|
B2 B3 B4
|
C2 C5
|
Deseño e elaboración de recursos de información.
|
A3 A7 A8
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C18
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidade I. Fundamentos e principios
|
1.1 Documento, información e coñecemento.
1.2. Fontes de información: concepto, tipoloxía e avaliación.
1.3. Comportamento informacional e necesidades de información.
1.4. O traballo de referencia: concepto, evolución e método de traballo. |
Unidade II. Fontes de información en Artes e Humanidades
|
2.1. O usuario da información en Artes e Humanidades.
2.2 Productores e servizos de información e documentación.
2.3 Fontes de información multidisciplinares.
2.4. Fontes de información especializadas por áreas temáticas. |
Unidade III. Fontes de información en Ciencias Sociais e Xurídicas
|
3.1. O usuario da información en Ciencias Sociais e Xurídicas.
3.2 Productores e servizos de información e documentación.
3.3 Fontes de información multidisciplinares.
3.4. Fontes de información especializadas por áreas temáticas.
|
Unidade IV. Fontes de información en Ciencias Naturais e Experimentais
|
4.1. O usuario da información en Ciencias Naturais e Experimentais.
4.2 Productores e servizos de información e documentación.
4.3 Fontes de información multidisciplinares.
4.4. Fontes de información especializadas por áreas temáticas.
|
Unidade V. Fontes de información en Enxeñería e Arquitectura
|
5.1. O usuario da información en Enxeñería e Arquitectura.
5.2 Productores e servizos de información e documentación.
5.3 Fontes de información multidisciplinares.
5.4. Fontes de información especializadas por áreas temáticas. |
Unidade VI. Fontes de información en Ciencias da Saúde
|
6.1. O usuario da información en Ciencias da Saúde.
6.2 Productores e servizos de información e documentación.
6.3 Fontes de información multidisciplinares.
6.4. Fontes de información especializadas por áreas temáticas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
21 |
0 |
21 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A3 A5 A7 A8 B2 B3 B7 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C10 C11 |
12 |
0 |
12 |
Lecturas |
A1 A4 A6 B3 C2 C6 C8 C10 C11 |
0 |
15 |
15 |
Portafolios do alumno |
A1 A3 A4 A8 B2 B6 B7 B9 C1 C2 C9 |
6 |
30 |
36 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C18 |
1 |
40 |
41 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos básicos da materia, elaborados e expostos pola docente, que pode apoiarse en medios audiovisuais. |
Prácticas a través de TIC |
Actividades de carácter práctico, que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento mediante a utilización das TIC, facilitando así a aprendizaxe e o desenvolvimento das súas habilidades. |
Lecturas |
Lectura, estudo e comentario crítico de fontes de información diversas e de artigos de investigación ou outros tipos de documentos relacionados cos contidos da materia. |
Portafolios do alumno |
Carpeta de traballo dos/as alumnos/as que deben entregar periodicamente e no prazo estipulado pola profesora coas distintas actividades plantexadas: resumos e analises de lecturas, esquemas e contido teórico-práctico, exercicios prácticos ou probas escritas para o seguemento dos coñecementos adquiridos. |
Traballos tutelados |
Realización por parte do alumnado, de traballos autónomos, relacionados coa materia, baixo a vixilancia e seguimento da profesora. |
Proba obxectiva |
Método de avaliación escrita dos coñecementos e habilidades adquiridos polo alumnado, puidendo combinar distintos tipos de preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Traballos tutelados |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
As titorías da materia permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos, a forma de preparar o exame, o portafolios e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, se empregarán as titorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma Moodle da UDC. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A3 A4 A6 B3 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
Realizarase un exame final teórico-práctico sobre os contidos vistos nas sesións maxistrais e nas interactivas. Combinará preguntas de resposta libre e preguntas tipo test.
Na súa corrección valoraranse tanto a capacidade do alumnado para sintetizar, desenvolver, comparar ou relacionar de forma autónoma o contido teórico-práctico da materia, como a expresión, corrección ortográfica e presentación. |
50 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 C18 |
Realizarase un traballo individual relacionado cos contidos teóricos da materia. As instruccións precisas serán proporcionadas pola docente ao comezo do curso.
Valorarase a adecuación do traballo presentado ao tema propuesto, o contido, a coherencia da súa estructura, a redacción e a presentación.
Non serán avaliados os traballos presentados fóra de prazo. |
30 |
Portafolios do alumno |
A1 A3 A4 A8 B2 B6 B7 B9 C1 C2 C9 |
Cada alumno/a elaborará un portafolios que reunirá as actividades plantexadas pola docente e desenvolvidas nas sesións interactivas (lecturas, comentarios críticos, esquemas, resumos, etc.) e que será entregado periodicamente nas datas indicadas previamente pola profesora.
Na súa avaliación teranse en conta tanto a pertinencia do seu contido, valorándose especialmente as achegas críticas do alumnado, como a corrección da súa forma.
Neste apartado considerarase tamén a asistencia e participación ao conxunto das clases do curso. |
20 |
|
Observacións avaliación |
- Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma. - Aqueles/as alumnos/as que teñan algún tipo de excepcionalidade para asistir a clase legalmente concedida, que falen coa profesora a comezos do curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes. - Os/as alumnos/as con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia a clase terán que elaborar o traballo tutelado (cualificación: 50%) e realizarán unha proba final escrita dos contidos teóricos e prácticos da materia (cualificación: 50%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
KATZ, William (1997). Introduction to reference work(7th ed.) . New York : McGraw-Hill
CODINA BONILLA, Lluís (). Análisis y métodos en Ciencias de la Información. http://www.lluiscodina.com/
ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís (2005). Bases de datos documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis
MONFASANI, E. (2013). Bibliotecarios, usuarios y gestión del conocimiento. Buenos Aires: Alfagrama
FERRAN FERRER, Núria; PÉREZ-MONTORO, Mario (2009). Búsqueda y recuperación de la información. Barcelona: UOC
MERLO VEGA, José Antonio (2009). cInformación y referencia en entornos digitales: desarrollo de los servicios bibliotecarios de consulta. Murcia: Universidad de Murcia
CID LEAL, Pilar; PERPINYÂ MORERA, Remei (2013). Cómo y donde buscar fuentes de información . Bellaterra, Cerdanyola del Vallès : Universitat Autònoma de Barcelona, Servei de Publicacions
MOREIRO GONZÁLEZ, José Antonio (2005). Conceptos introductorios al estudio de la información documental. Salvador (Bahia) : EDUFBA ; Lima : Pontificia Universidad Católica del Perú
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca (2002). El documento: entre la tradición y la renovación. Gijón: TREA
OTLET, Paul (2007). El tratado de documentación : el libro sobre el libro : teoría y práctica(trad. María Dolores Ayuso García) ( 2ª ed),. Murcia : Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
GALLEGO LORENZO, Josefa; JUNCÀ CAMPDEPARDÓS, Manuela (2009). Fuentes de información. http://ocw.uoc.edu/informacio-i-comunicacio/fonts-dinformacio-i/Course_listing
ALIA MIRANDA, Francisco (1998). Fuentes de información para historiadores. Gijón: Trea
GÓMEZ DÍAZ, R., GARCÍA RODRÍGUEZ, A., CORDÓN GARCÍA, J. A. (2017). Fuentes especializadas en Ciencias Sociales y Humanidades. Madrid: Pirámide
CHAÍN NAVARRO, Celia (1995). Introducción a la gestión y recursos de información en ciencia y tecnología. Murcia: Universidad
MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.) (2006). La información especializada en Internet. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas
TORRES. Isabel de (coord) (2000). Las fuentes de información: ejercicios teórico práctico. Madrid: Síntesis
CORDÓN GARCÍA, José Antonio et al. (2016). Las nuevas fuentes de información. La búsqueda informativa, documental y de investigación en el ámbito digital. Madrid: Pirámide
ARRIZO, Gloria; IRURETA-GOYENA, Pilar; LOPEZ DE QUINTANA, Eugenio (2000). Manual de fuentes de información, 2ª ed. Madrid: CEGAL
CORDÓN GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUERO PULIDO, José Raúl (2001). Manual de investigación bibliográfica y documental: teoría y práctica. Madrid: Pirámide
MELNIK, D. (2006). Principios de referencia: fuentes y servicios de consulta. Buenos Aires: Alfagrama
CAPURRO, R. ; HJORLAND, B (2001). The Concept of Information. Annual Review of Information Science & Technology, 37, 343-411
BUCKLAND, M. D (1997). What is a ‘ Document`?. Journal of the American Society for Information Science, 48(9): 804-809 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Incluye documentos para las diversas áreas de conocimiento y bibliografías específicas, entre otros se consultarán: ASIMOV, Isaac(1986):
Introducción a la ciencia (traducción, Jorge de Orus y Manuel
Vázquez), Barcelona : Orbis CAMPÀS MONTANER, Joan; Teresa MUÑOZ LLORET y Jaume BUSQUETS
FÀBREGAS (2002): Introducción a las
humanidades, Barcelona : Planeta UOC CARRIZO SAINERO, Gloria(2000): La información en ciencias sociales,
Gijón : Trea CORDERO HUERTAS, Gabriel (2004): Qué es la ciencia social : breve
introducción a problemas metodológicos e interpretativos , Huelva : Ybri FORD, Simon(ed.)
(2001): Information sources in art, art history and design, München : Saur, 2001. GARRIGÓS
Oltra et al (1996): Introducción
a la historia de la ciencia y la técnica , Valencia : Universidad
Politécnica de Valencia, Servicio de Publicaciones GRIBBIN, John (2000): Introducción a la ciencia:
una guía para todos (o casi) (con la
colaboración de Mary Gribbin ;
traducción castellana de Mercedes García Garmilla), Barcelona : Crítica HALL, Linda D.
(2006): Encyclopedia of business
information sources, Detroit : Thomson Gale LÓPEZ PIÑERO, José María y María Luz TERRADA FERRANDIS (2000): Introducción a la medicina, Barcelona : Crítica PALOMARES PERRAULT, Rocío y Carmen GÓMEZ
CAMARERO(2002): Fuentes de
información de publicidad y comunicación audiovisual, Málaga: Universidad
de Málaga, Servicio de Publicaciones PÉREZ PINO, Armando et.al. (1989): Introducción
general a las humanidades: historia, filosofía, literatura, arte, música,
Madrid : Playor |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión da Información Fundamentos e Teoría/710G02073 | Bibliografía e Fontes de Información/710G02014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Documentación en Medios de Comunicación/710G02043 | Bibliotecas Dixitais/710G02036 | Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037 | Deseño de Recursos Informativos en Web/710G02039 | Recuperación e Avaliación de Información Electrónica/710G02040 |
|
Observacións |
- Os/as estudantes Erasmus ou de programas de mobilidade bilateral deberán contactar coa profesora durante a primeira semana de clases.
- Os/as estudantes que non poidan asistir a clases con regularidade deberán comunicarse coa profesora na primeira semana lectiva do cuatrimestre para organizar un plan de traballo. |
|