Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos. |
A4 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A6 |
Coñocemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura |
A7 |
Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación |
A8 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
B9 |
Habilidades no uso de software xenérico |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
Aprender a aprender |
C9 |
Resolver problemas de forma efectiva |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C15 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio |
C16 |
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares |
C17 |
Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional |
C18 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno |
C20 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os distintos tipos de comunicación científica e a documentación en que se recollen. |
A1 A4 A5 A6 A8
|
B1 B5 B7
|
C2 C3 C5 C6 C7 C8 C17
|
Coñecer as metodoloxías de análise e avaliación de documentos e as fontes de información en Ciencia e Tecnoloxía. |
A3 A4 A5 A7
|
B1 B2 B3
|
C2 C3 C5 C7 C17 C18
|
Coñecer a realidade nacional e internacional nos procesos de produción, transferencia e uso da información científica e tecnolóxica. |
A1 A4 A6
|
B1 B2 B3
|
C3 C5 C16 C20
|
Empregar axeitadamente as diferentes ferramentas de busca de información no campo científico e tecnolóxico. |
A5 A8
|
B4 B5 B9
|
C2 C5 C9 C10 C11 C12 C15 C18
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo 1. Información e Documentación en Ciencia e Tecnoloxía |
Tema 1. A comunicación científica e tecnolóxica: difusión, transferencia e divulgación
Tema 2. E-ciencia: concepto e ferramentas. Datos abertos e preservación de datos
Tema 3. A información no ámbito empresarial: a vixiancia tecnolóxica
Tema 4. Medición das actividades en Ciencia e Tecnoloxía. Os Observatorios de Ciencia e Tecnoloxía
|
Módulo 2. Concepto, tipoloxía e fontes de revistas científicas
|
Tema 5. As revistas científicas: función, normalización e modelos de publicación
Tema 6. As revistas científicas electrónicas
Tema 7. As revistas científicas en acceso aberto
Tema 8. As revistas científicas: fontes de información
|
Módulo 3. A información gris: concepto e fontes |
Tema 9. Información gris
Tema 10. Patentes e normas
Tema 11. Teses de doutoramento
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A7 A8 B2 B4 B7 B9 C2 C5 C9 C11 C12 C15 C16 C18 C20 |
20 |
40 |
60 |
Proba mixta |
A4 B1 B3 B5 B7 C3 C5 |
8 |
30 |
38 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A5 A6 B3 C6 C7 C8 C10 C17 |
19 |
30 |
49 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Carpeta de traballo dos alumnos que deben entregar periodicamente e no prazo estipulado pola profesora coas distintas actividades plantexadas: resumos e analises de lecturas, esquemas e contido teórico-práctico, exercicios prácticos ou probas escritas para o seguemento dos coñecementos adquiridos. |
Proba mixta |
Proba que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación sobre os contidos teóricos e prácticos de cada módulo da materia para a avaliación dos coñecementos adquiridos. |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos por parte da profesora, complementada co uso de medios audiovisuais, e o acceso a bases de datos e outras fontes de información. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Sesión maxistral |
Proba mixta |
|
Descrición |
Resolver dúbidas, ampliar formulacións, suxerir actividades e distintas formas de traballo que axuden aos alumnos na súa aprendizaxe. Motivación á participación. Seguimento personalizado e constante de cada unha das tarefas desenvolvidas polos alumnos.
Este tipo de atención terá especial peso no portafolios do alumno, para o cal a profesora irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Na medida do posible, intentarase facilitar a atención personalizada a aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A7 A8 B2 B4 B7 B9 C2 C5 C9 C11 C12 C15 C16 C18 C20 |
Valorarase a adecuación do portafolios presentado aos temas propostos para cada actividade, o contido, con especial interese nas achegas dos alumnos, a coherencia da súa estrutura, a redacción e a presentación. En cada unha das actividades valorarase, polo tanto, a capacidade de análise e resolución de problemas, as habilidades informativas e a expresión oral e escrita.
Entregarase cada actividade na data indicada pola profesora.
Non se avaliarán as actividades presentadas fóra de prazo, con faltas de ortografía ou aquelas que incumpran as indicacións prescritas para a súa elaboración. |
50 |
Proba mixta |
A4 B1 B3 B5 B7 C3 C5 |
Avaliaranse os contidos das respostas, a adecuación das mesmas ás preguntas realizadas, a capacidade de argumentación, o emprego da terminoloxía, a expresión escrita, a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), a creatividade e o espírito crítico.
Non se corrixirán aquelas respostas que conteñan faltas de ortografía ou non contesten ó tema exposto. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Requisitos imprescindibles: -Para superar a materia é necesario aprobar cada unha das partes
que compoñen a metodoloxía de traballo da mesma, é dicir, se un alumno non
supera o portafolios non se lle avaliará a proba mixta e
viceversa. -Para superar cada unha das partes que compoñen a metodoloxía de
traballo é preciso realizar nos tempos indicados todas as actividades
propostas.
-Os alumnos que non entreguen ou non superen o portafolios completo, e os alumnos con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia serán
avaliados nos exames oficiais dos contidos teóricos e prácticos da materia
(cualificación: 100%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- ABADAL FALGUERAS, Ernest; CODINA BONILLA, Lluís. Bases de datos
documentales: características, funciones y métodos. Madrid: Síntesis,
2005. - ALONSO ARÉVALO, Julio; SUBIRATS COLL, Imma; MARTÍNEZ CONDE, Mª Luisa. Informe Apei sobre acceso abierto. Gijón: Asociación Profesional de Especialistas en Información, 2008. Disponible en: http://libros.metabiblioteca.org/bitstream/001/189/8/978-84-691-7725-9.pdf. - BAIGET, Tomás; TORRES-SALINAS, Daniel. Informe Apei sobre publicación en revistas científicas. Gijón: Asociación Profesional de Especialistas en Información, 2013. Disponible en: http://www.udg.edu/Portals/160/docs/centre_redaccio/Informe_APEI_Baiget.pdf. - CALLON, Michel; COURTIAL, Jean Pierre; PENAN, Hervé. Cienciometría, la medición de la actividad científica: de la bibliometría a la vigilancia tecnológica. Gijón: Trea, 1995. - CARRIZO, Gloria; IRURETA-GOYENA, Pilar; LÓPEZ DE QUINTANA, Eugenio. Manual de fuentes de información. 2ª ed. Madrid: CEGAL, 2000. - CHAÍN NAVARRO, Celia. Introducción a la gestión y recursos de información en ciencia y tecnología. Murcia: Universidad, 1995. - CODINA BONILLA, Lluís. “Evaluación de recursos digitales en línea: conceptos, indicadores y métodos”. Revista Española de Documentación Científica, 23, 1 (2000), pp.9-44. - CODINA BONILLA, Lluís. "Repositorios de publicaciones digitales de libre acceso en Europa: análisis y valoración de la accesibilidad, posicionamiento web y calidad del código digital". El profesional de la información, 16, 1 (2007), pp.24-38. - CORDÓN GARCÍA, José Antonio; LÓPEZ LUCAS, Jesús; VAQUERO PULIDO, José Raúl. Manual de investigación bibliográfica y documental: teoría y práctica. Madrid: Pirámide, 2001. - CORDÓN GARCÍA, José Antonio; et al. Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0 (2ª ed.). Madrid: Pirámide, 2012. - CORDÓN GARCÍA, José Antonio; et al. Las nuevas fuentes de información: la búsqueda informativa, documental y de investigación en el ámbito digital (3ª ed.). Madrid: Pirámide, 2016. - COUTO CORREA, Fabiano. Gestión de datos de investigación. Barcelona: UOC, 2016. - GÓMEZ DÍAZ, Raquel; et al. Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento. Madrid: Pirámide, 2014. - MALDONADO, Ángeles; RODRÍGUEZ YUNTA, Luís (coord.). La información especializada en Internet. 2ª ed. corr. y aum. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas, 2006. - MARTÍNEZ MÉNDEZ, Francisco Javier; LÓPEZ CARREÑO, Rosana. "El sinsentido de hablar de literatura gris en la época 2.0", El profesional de la información, 20, 6 (2011), pp.621-626. - PESET, Fernanda; Gonzáles, Luis-Millan. Ciencia abierta y gestión de datos de investigación. Madrid: Trea, 2016. - ROMÁN ROMÁN, Adelaida (coord.). La edición de revistas científicas: guía de buenos usos. Madrid: CINDOC, 2001. - TAVARES DE MATOS-CARDOSO, Mª Manuela. "El peer review de las revistas científicas en Humanidades y Ciencias Sociales: políticas y prácticas editoriales declaradas", Revista Española de Documentación Científica, 34, 2 (2011), pp.141-164. - VILLARROYA, Anna; CLAUDIO-GONZÁLEZ, Melba; ABADAL, Ernest; MELERO, Remedios. "Modelos de negocio de las editoriales de revistas científicas: implicaciones para el acceso abierto", El Profesional de la Información, 21, 2 (2012), pp.129-135. |
Bibliografía complementaria
|
|
Publicacións periódicas: - Anales de Documentación. - BiD. - Boletín de ANABAD. - Boletín da FECYT. - El Profesional de la Información. - Revista Española de Documentación Científica. - Revista General de Información y Documentación. A profesora proporcionará nas clases bibliografía específica para cada un dos temas e actividades a desenvolver, co fin de adecuar e actualizar de maneira continua os contidos da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión da Información Fundamentos e Teoría/710G02073 | Bibliografía e Fontes de Información/710G02014 | Fontes de Información Especializadas/710G02024 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|