Identifying Data 2018/19
Subject (*) Principles of Economics: Fashion Industry Code 710G03003
Study programme
Grao en Xestión Industrial da Moda
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Economía
Coordinador
Varela Candamio, Laura
E-mail
laura.varela.candamio@udc.es
Lecturers
Varela Candamio, Laura
E-mail
laura.varela.candamio@udc.es
Web
General description Coñecer os fundamentos básicos das cuestións económicas máis relevantes, tanto na súa vertente macroeconómica como microeconómica. O estudo dos conceptos fundamentais, instrumentos e principios de economía permite comprender as decisións económicas da cidadanía nos seus diferentes roles como consumidores, inversores, votantes, empregadores/empregados, emprendedores, etc. O desenvolvemento desta materia está pensado en última instancia para entender a industria da moda e poder aplicar o aprendido sobre o funcionamento dos mercados (empresas e clientes) e a análise da competencia empresarial ás cuestións e problemáticas desta industria.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Conocer los aspectos del entorno que influyen en la evolución del mundo de la moda y sus empresas, con especial incidencia en el impacto de las cuestiones económicas y legales.
A7 Conocer la realidad y los condicionantes sociales que influyen en el mundo de la moda, con perspectiva de evolución histórica.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Capacidad para la cooperación, el trabajo en equipo y el aprendizaje colaborativo en entornos interdisciplinares
B7 Capacidad para analizar tendencias (razonamiento crítico).
B8 Capacidad de planificación, organización y gestión de recursos y operaciones
B9 Capacidad de análisis, diagnóstico y toma de decisiones
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender o funcionamento real da economía na sociedade contemporánea e mais as interrelacións dos ámbitos empresarial, laboral, financeiro, social e político para acadar unha percepción xeral dos problemas macroeconómicos e microeconómicos en entornos internacionais e globalizados. B1
B2
B3
B4
B5
Capacidade de síntese e de aplicación práctica dos conceptos teóricos para o tratamento e resolución de problemas económicos en xeral (e da industria de moda, en particular) de forma reflexiva, crítica e autónoma. Capacidade de expresión oral e escrita. Capacidade de traballo en equipo. B6
B7
B8
B9
Sensibilización na obriga de todo cidadán de contribuír cos seus coñecementos a tratar de resolver as necesidades humanas individuais e colectivas cunha mellor comprensión da natureza e problemática destas últimas. Desenvolvemento do alumnado na toma de decisións económicas ao longo da súa vida tendo presente o enfoque da economía sostible (vínculos económico-social-ambiental) como fonte de xeración de benestar a longo prazo A2
A7
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
MODULO I. INTRODUCCIÓN 1.1. Presentación da materia
1.2. Principios económicos fundamentais
MÓDULO II. MICROECONOMÍA, MERCADOS E COMPETENCIA 2.1. Os consumidores: teoría do consumo
2.2. A empresa: teoría dA producción e dos costes
2.3. Os mercados competitivos
2.4. A competencia imperfecta: monopolio, competencia monopolítica e oligopolio
2.5. Os mercados de factores: mercado de traballo e desemprego
MÓDULO III. MACROECONOMÍA E FINANZAS 3.1. A demanda agregada: o mercado de bens e servizos (IS) e o mercado de diñeiro (LM)
3.2. A oferta agregada: o mercado de traballo
3.3. O comercio internacional
MÓDULO IV. A INDUSTRIA DA MODA (parte práctica) 4.1. Definición da moda, o luxo e mais os sistemas competitivos complexos e a lóxica empresarial
4.2. Modelos de negocio da industria da moda
4.3. Identidade de estilo e o proceso de desenvolvemento do produto
4.4. Identidade de imaxe e o proceso de comunicación
4.5. Venda ao por menor (retail) e estratexias de distribución

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B1 B2 B3 B4 B5 60 0 60
Problem solving B4 B5 B8 B9 0 30 30
Supervised projects A2 A7 B5 B6 B7 C7 C8 4 18 22
Field trip A7 A2 B2 B4 10 0 10
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B4 B5 10 0 10
 
Personalized attention 18 0 18
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor explicará cada un dos temas do programa, insistindo nos conceptos fundamentais e as súas interrelacións.
A asistencia a clase ten a consideración de obrigatoria, aínda que non se pasará lista.
Problem solving Os alumnos resolverán problemas relacionadas con cada un dos capítulos do temario.
O profesor explicará previamente a metodoloxía que debe seguirse e a orientación bibliográfica
Supervised projects Os traballos tutelados terán como obxectivo principal a aplicación dos coñecementos adquiridos a un estudo de caso dunha empresa particular dentro da industria da moda. Un segundo objetivo será o de profundizar nos temas do curso. Os temas dos traballos serán propostos pola profesora da asignatura. O alumnado presentará as diferentes etapas da elaboración do traballo e, especialmente, os resultados obtidos e mais as principais conclusións.
Field trip Asistirase aos eventos suxeridos polo equipo docente que resulten de interés para o alumnado, en relación coa asignatura, como por exemplo conferencias, mesas redondas, exposicións, etc.
Mixed objective/subjective test O exame final da materia que de carácter escrito. Optarase preferiblemente por probas tipo test de resposta múltiple aínda que poderá constar tamén de preguntas breves e/ou preguntas de ensaio.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A profesora estará dispoñible para a atención personalizada ao alumnado sempre que eles o requiran, para aqueles temas que estimen oportunos en relación co temario da asignatura e, particularmente, para resolver as dúbidas do proceso de elaboración do traballo tutelado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 A7 B5 B6 B7 C7 C8 Terase en conta a resolución do caso de estudo asignado ao alumno/a e a participación activa na elaboración do traballo en conxunto.
30
Mixed objective/subjective test B1 B2 B3 B4 B5 Valoraranse os coñecementos e capacidades mostradas polo alumnado nas probas propostas polo equipo docente 70
 
Assessment comments

The aforementioned evaluation criteria
will apply to both the first and the second opportunity.

 Those students who fail the exam will receive the exam grade as course grade.

 The grade of "Not present"  will only be given to students who only
participated in course activities worth under 20% of the final grade.

The grade obtained by students who pass a
portion of the course with a mixed exam (partial exam), will be valid only for
the ongoing academic year. If a student in such situation fails to pass the
complete course in either 1st opportunity or 2nd opportunity, his/her final
grade will be "Fail", implying that he/she will have to re-take the
whole course during incoming academic years.  

Students wishing to improve their final
test exam grade will be able to do so only after applying to the professor and
securing her authorization.

Students taking the anticipated December
opportunity will be subject to the same criteria as those applying to second
opportunity (i.e. exam is worth 70% and continuous evaluation is worth 30%).

It is forbidden to access the classroom
with any device allowing for data transmission and/or warehousing when any of
the evaluations is taking place.

The same evaluation criteria will be
applied in the first and in the second opportunity, including Erasmus and other
exchange students. These criteria will also be the same both for students
registered as full-time and as part-time.


Sources of information
Basic

Krugman, P., Wells, R. & Graddy K. (2014). Essentials of economics. 3rd Edition. Reverté

Krugman, P., Wells, R. & Graddy, K. (2014). Fundamentos de Economía. 3rd Edition.Reverté

Complementary

Pindyck R. S. and Rubinfeld, D. L. (2013). Microeconomics. Pearson

Frank, R.H. (2010). Microeconomics and Behavior. McGraw-Hill

Blanchard, O. (2017). Macroeconomics. 7th Edition. Pearson

Pindyck, R.S. & Rubinfeld, D.L. (2012). Introducción a la Economía: Microeconomía. Pearson. Prentice Hall

Mochón Morcillo, F. (2009). Introducción a la Macroeconomía. Madrid. Mcgraw-Hill


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.