Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Mantemento Código 730112625
Titulación
Enxeñeiro Naval e Oceánico
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Cuarto Quinto Optativa 3.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Preténdese que os alumnos coñezan as tarefas de mantemento que afectan os sistemas instalados no buque, as diferentes políticas de mantemento e como ditas políticas poden influír no deseño do buque.
Ademas os alumnos poderán adquirir coñecementos sobre a xestión e os métodos de traballo que levan a cabo nun Estaleiro para a reparación e transformación de buques e/ou elementos flotantes

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Aplicar os fundamentos da Enxeñaría Naval e Oceánica.
A6 Participación en proxectos multidisciplinares de enxeñaría naval e oceánica.
A8 Investigación, desenvolvemento e innovación en produtos, procesos e métodos relacionados co sector naval e marítimo.
A9 Elaboración, dirección e xestión de proxectos en todos os ámbitos relacionados co sector naval e marítimo.
A10 Dirección, planificación e supervisión de equipos multidisciplinares.
A11 Planificación estratéxica, de sistemas de calidade, de sistemas de produción e de xestión ambiental.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B11 Actitude creativa.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B19 Motivar ao grupo de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para crear y gestionar información sobre la reparación de un buque; así como para elaborar informes sobre el estado del artefacto A1
A6
A8
A9
A10
A11
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C6
Capacidade para comprender la estructura para realizar una transformación o reparación. A1
A6
A8
A9
A10
A11
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C6
Capacidade de trasladar os coñecementos á práctica A1
A6
A9
A10
A11
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
C1
C3
C6
Ayudar a desarrollar un pensamiento crítico y a ser capaces de transmitir sus conocimientos en público. A1
A6
A9
A10
A11
B1
B2
B3
B9
B19
C1
C4

Contidos
Temas Subtemas
Introducción El proceso de mantenimiento
El mantenimiento y la disponibilidad
El mantenimiento y la seguridad
El mantenimiento y la economía
Análisis del coste del proceso de mantenimiento
Las políticas de mantenimiento
Análisis de las tareas de Mantenimiento La tarea de mantenimiento
Clasificación de las tareas de Mantenimiento
El coste de la tarea de Mantenimiento
Políticas de Mantenimiento Mantenimiento Basado en el Fallo
Mantenimiento Basado en la duración de la Vida del sistema
Mantenimiento Basado en la Inspección.
Mantenimiento Basado en la Condición.
Mantenimiento Basado en la Oportunidad
Tecnología Para el Mantenimiento Técnicas de vigilancia de la condición
Vigilancia de las prestaciones.
Técnicas de ensayo no destructivo
Comprobación Integrada
Planificación y Organización del Mantenimiento La carga de trabajo
Análisis de los recursos de Mantenimiento
Planificación del Mantenimiento
Mantenimiento en la propio y mantenimiento externo.
Clasificación de los niveles de Mantenimiento
Disposición de un astillero de reparaciones Situación
Características
Tipos
Tamaños
Recursos humanos. Organización de un astillero de reparaciones Organigrama general. Staff de dirección. Calidad. Económico-fianciero
Producción. Planta y Mantenimiento
Técnico-Comercial. Relaciones laborales
Reparación de la estructura. Carenado Averias de la estructura
Carenado

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A6 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B19 C1 C3 C4 C6 1 41 42
Proba de resposta breve A1 B1 B2 B3 B6 B10 B11 C1 C6 3 3 6
Sesión maxistral A1 B1 B2 B3 B6 B7 B10 B11 C1 1 21.5 22.5
Presentación oral A1 B1 B3 B5 B6 B12 C1 3 3 6
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Realización de traballos relacionados coa materia obxecto do estudo, utilizando revistas especializadas, regulamentos das sociedades de clasificación , etc.
Proba de resposta breve Consistirá en contestar a preguntas teóricas ou prácticas do contido da materia, para comprobar que o alumno recolle os conceptos relacionados coa materia.
Sesión maxistral Explicación de conceptos teóricos e prácticos para que o alumno adquira as habilidades para o desenvolvemento da profesión
Presentación oral Exposición na aula dos traballos realizados

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Proba de resposta breve
Descrición
Informar o alumno sobre a forma e fondo da realización dos traballos indicando as direcrtrices para a súa realización.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A1 B1 B3 B5 B6 B12 C1 Atenderase á capacidade do alumno para presentar en público, a súa capacidade de síntese, e o seu dominio da materia presentada 10
Traballos tutelados A1 A6 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B19 C1 C3 C4 C6 Realización dos traballos propostos e presentación 35
Proba de resposta breve A1 B1 B2 B3 B6 B10 B11 C1 C6 Realización dunha proba na que o alumno reflicte os coñecementos adquiridos 55
 
Observacións avaliación
Entrega de traballos prácticos e exposición en clase.
Terase en conta:
- Estrutura do traballo
- Calidade da documentación
- Orixinalidade
- Presentación
- Exposición
- Referencias
- Etc.

Fontes de información
Bibliografía básica Ferrín Gutiérrez, A (2007). Gestión de stocks en la logística de almacenses. Madrid : Fundación Confemetal.
American Bureau of Shipping (2004). Guidance Notes on RCM. Houston, ABS
Adolfo Crespo Márquez y otros (2004). Ingeniería de mantenimiento técnicas y métodos de aplicación a la fase operativa de los equipos. AENOR
Caridis, P. A (2009). Inspection, repair and maintenance of ship structures. London : Witherby & CO LTD.
Jezdimir Knezevic (1996). Mantenimiento. Madrid, ISDEFE
Sociedades de Clasificación (2011). Reglamentación. SOLAS. SERVIMAR.
De la Huerga, M. A (2004). Reparaciones y transformaciones navales. Cádiz: Servicio de publicaciones Universidad de Cádiz.
Gómez de León, Félix Cesáreo (1998). Tecnología del Mantenimiento Industrial. Universidad de Murcia
González Fernández, Francisco Javier. (2011). Teoría y práctica del mantenimiento industrial avanzado. Fundación Confemetal
Chorro Oncina; Rosendo (1999). TEROTECNOLOGIA NAVIERA. ETSIN, Sección de Publicaciones
Pérez, J. E. (1979). Un posible futuro para la reparación naval. Madrid: Asociación de Ingenieros Navales de España.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Sistemas de Propulsión/730112402
Tecnoloxía da Construción do Buque/730112403
Máquinas Auxiliares/730112611

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Proxecto Fin de Carreira/730112510

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías