Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A5 |
Coñecemento dos mercados da construción e reparación de buques e dos seus aspectos legais e económicos, para a súa aplicación aos correspondentes contratos e especificacións. |
A6 |
Capacidade para definir a estratexia construtiva dos buques e para planificar e controlar o seu desenvolvemento. |
A9 |
Capacidade para organizar e dirixir a construción de plataformas e artefactos oceánicos. |
B1 |
CB06 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB07 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB08 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB09 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G01 Capacidade para resolver problemas complexos e para tomar decisións con responsabilidade sobre a base dos coñecementos científicos e tecnolóxicos adquiridos en materias básicas e tecnolóxicas aplicables na enxeñaría naval e oceánica, e en métodos de xestión. |
B7 |
G02 Capacidade para concibir e desenvolver solucións técnica, económica e ambientalmente adecuadas a necesidades de transporte marítimo ou integral de persoas e mercadorías, de aproveitamento de recursos oceánicos e do subsolo mariño (pesqueiros, enerxéticos, minerais, etc.), uso adecuado do hábitat mariño e medios de defensa e seguridade marítimas. |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Capacidade para definir as distintas etapas e procesos na construción do buque |
AM5 AM6 AM9
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BP1 BP2
|
CM1
|
Capacidade de desenvolvemento profesional |
AM5 AM6 AM9
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BP1 BP2
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE DIDÁCTICA 1. - PRESENTACIÓN
|
CAPÍTULO 1. - PRESENTACIÓN
Presentación persoal.
Presentación do curso.
Formulación xeral
Unidades didácticas
Actividades complementarias
Obxectivos do curso.
Obxectivos
Coñecementos a alcanzar
Calendario do curso
Prácticas
Obxectivo
Traballos prácticos
Visitas
Avaliación
Exames
Outros procedementos de avaliación complementarios
Titorías
|
UNIDADE DIDÁCTICA 2. - O PROCESO TÉCNICO - COMERCIAL
|
CAPÍTULO 2. - O PROCESO TÉCNICO - COMERCIAL
Consulta do Armador
Requirimentos contractuais
Estudo de viabilidade
Documentación técnica para oferta
Definición da estratexia construtiva
Planificación da construción
Preparación da oferta financeira
Garantías do armador
Primas á construción naval
Proceso de negociación do contrato
Documentos contractuais
|
UNIDADE DIDÁCTICA 3. - O DESENVOLVEMENTO DO PROXECTO |
Xeneralidades
O Permiso de Construción
Realización do proxecto básico
Aprobación do proxecto básico
Diferentes fases de execución do proxecto
Proxecto de Construción
Desenvolvemento do proxecto de construcción
|
UNIDADE DIDÁCTICA 4. - OS APROVISIONAMENTOS |
Tipos de equipos e materiais a aprovisionar
Instalacións chave en man
Estratexias de compras
Planificación de compras
Puntos críticos no aprovisionamento
Petición de ofertas
Estudo de ofertas
Aprobación de ofertas
Elementos básicos dun pedido
Lanzamento dun pedido
Seguimento dun pedido
Control de stocks
|
UNIDADE DIDÁCTICA 5. - O PROCESO DE PREPARACIÓN DA CONSTRUCIÓN |
CAPÍTULO 5. - O PROCESO DE PREPARACIÓN DA CONSTRUCIÓN
A oficina de Enxeñaría de Produción
Estratexias construtivas
Niveis de armamento
Secuencia de actividades
Busca do camiño crítico
Fluxos de materiais, equipos e produtos intermedios
Subcontratación
A oficina de planificación
Programación de tarefas
Tarefas críticas
Asignación de persoal e medios
Subcontratacións
Realimentación da programación
Control de custos
A oficina de preparación de traballos
Preparación documentación técnica
Comprobacións previas
Lanzamento de ordes de traballo
|
UNIDADE DIDÁCTICA 6. - O PROCESO TECNOLÓXICO DA CONSTRUCIÓN NAVAL |
CAPÍTULO 6. - O PROCESO TECNOLÓXICO DA CONSTRUCIÓN NAVAL
O bloque
Elementos
Elaboración
Control dimensional
Prefabricación de bloques
Planos
Curvos
Prearmamento
Equipos
Servizos
Módulos de armamento
Diferentes tipos
Criterios para a definición
Fabricación
Integración de bloques en bancada
Traballos na bancada
Aliñado de bloques
Montaxe de bloques
Unión de bloques
Inspeccións
|
UNIDADE DIDÁCTICA 7. - OS MEDIOS DE PRODUCIÓN DO ESTALEIRO |
CAPÍTULO 7. - OS MEDIOS DE PRODUCIÓN DO ESTALEIRO
A planta do estaleiro
Distribución
Talleres
Almacéns
Medios de elevación e transporte
Servizos auxiliares
Talleres
Equipos
Maquinaria
Tarefas
Almacéns
Equipos
Maquinaria
Tarefas
Parques de materiais
Equipos
Maquinaria
Tarefas
Bancadas
Xeneralidades
Tipos
Equipos
Maquinaria
Tarefas
|
UNIDADE DIDÁCTICA 8. - AS INSPECCIÓNS E AS PROBAS
|
CAPÍTULO 8. - AS INSPECCIÓNS E AS PROBAS
Departamento de calidade
Xeneralidades
Tarefas
Inspeccións
En bancada
A flote
Probas
Particulares
Oficiais
Documentación
|
UNIDADE DIDÁCTICA 9. - A ENTREGA E A GARANTÍA |
Preparación do buque para a entrega
Penalizacións
Entrega
Certificados
Repostos
Documentación
Transferencia de propiedade
Garantía
Xeneralidades
Asistencia técnica
Acordos de garantías
|
Nota: |
As unidades didácticas coas súas subtemas desenvolven os contidos establecidos na Memoria de Verificación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A6 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 |
25 |
12.5 |
37.5 |
Presentación oral |
A5 A6 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 |
20 |
20 |
40 |
Discusión dirixida |
A5 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 |
5 |
5 |
10 |
Obradoiro |
A5 A6 A9 B5 B6 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
clases impartidas polo profesor
presentaciones,esquemas,planos e demais material grafico e ofimático
|
Presentación oral |
Presentación oral por parte do alumnado sobre temas do programa |
Discusión dirixida |
Sobre: armadores-estaleiros (contrato)
Subministración, garantías etc.. |
Obradoiro |
Visita a talleres de estaleiros e provedores, botaduras e eventos de construción |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Discusión dirixida |
Obradoiro |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Debido a que cada alumno ten diferente grao de asimilación é importante resolver de forma individual as súas dúbidas e preguntas, xa sexa na aula, no despacho(en horario de titorías), a través do correo electrónico, ou mediante o uso de plataformas TIC (Skype e grupo google). Empregarase o grupo google para o seguimento do curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A5 A6 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 |
Preparadas en titorías e na casa, presentándoas a todos |
20 |
Discusión dirixida |
A5 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 |
Preparadas en titorías e na casa, presentándoas a todos |
10 |
Obradoiro |
A5 A6 A9 B5 B6 |
actividade obrigatoria, esta actividade lévase a cabo periodicamente |
10 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 |
Cualificando os seus coñecementos en dous test eliminatorio de materia |
60 |
|
Observacións avaliación |
Na 1ª oportunidade: A avaliación realizarase en función das Metodoloxías expostas. A cualificación das metodoloxías realizarase con notas sobre 10 e será condición necesaria para superar a avaliación da 1º oportunidade: non ter ningunha nota inferior ou igual que 3,5 e ter unha asistencia ás actividades presenciais de polo menos o 80%. A nota final da 1º oportunidade é: ( 0,60 * Proba obxectiva + 0,20 * Presentación oral + 0,10 * Discusión dirixida + 0,10 * Obradoiro ) / (1,4 * Número de notas inferiores ou iguais que 3,5 + N * 1) onde N=1 para asistencia maior ou igual que o 80% e N=1.5 para o caso contrario.
Na 2ª oportunidade o Alumnos con Dispensa Académica: Realizarase a través dun exame final con 2 módulos: Teoría e Solución de Problemas. A nota final da 2º oportunidade o Alumnos con Dispensa Académica é: ( 0,5 * Módulo Teoría + 0,5 * Solución Problemas ) / (1,4 * Número de notas inferiores ou iguais que 3,5 + 1)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
The Society of Naval Architects and Marine Enginee (). Ship Design and Construction, 1980,. SNAME
Primitivo Gonzalez (2000). Técnicas de construcción Naval. Universidade da Coruña
Francisco Javier,Gonzalez de Lema (2002). Tecnología de la construcción del buque. Universidade da Coruña |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
“Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: • Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informáticos • Realizarase a través de Plataformas de almacenamiento (Google drive,...) , en formato dixital sen necesidade de imprimilos • En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. |
|