Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para proxectar buques axeitados ás necesidades do transporte marítimo de persoas e mercadorías, e ás da defensa e seguridade marítimas. |
B5 |
CB10 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B13 |
G08 Capacidade para a análise e interpretación de medicións, cálculos, valoracións, tasaciones, peritaciones, estudos, informes, planos de labores e outros traballos análogos. |
C2 |
C1 Capacidade pra desenrolar a actividade profesional nun entorno multilingue |
C7 |
ABET (e) An ability to identify, formulate, and solve engineering problems. |
C12 |
ABET (j) A knowledge of contemporary issues. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento tanto dos fundamentos teóricos como da aplicación práctica da análise da estabilidade
do buque tras avería, incluíndo os cálculos de equilibrio, os niveis de estabilidade e a verificación dos
requisitos normativos aplicables. |
AM1
|
BM5 BP8
|
CM2 CM7 CM12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Cálculo do equilibrio lonxitudinal do buque tras avaría. |
Método de adición de peso.
Método de pérdida de volume. |
Cálculo do equilibrio transversall do buque tras avaría. |
Método de adición de peso.
Método de pérdida de volume. |
Criterios reglamentarios de estabilidade do buque tras avarías. |
Introducción os criterios de estabilidade tras avarías da OMI.
Cálculo de esloras inundables.
Cálculo de criterios determinísticos.
Cálculo de criterios probabilísticos.
Cálculos de estabilidade con auga en cuberta. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B13 B5 C2 C7 C12 |
10 |
15 |
25 |
Proba obxectiva |
A1 B5 |
2 |
0 |
2 |
Solución de problemas |
A1 B5 B13 C7 |
8 |
8 |
16 |
Prácticas de laboratorio |
A1 B13 C7 C12 |
3 |
4.5 |
7.5 |
Presentación oral |
C2 |
1 |
3 |
4 |
Traballos tutelados |
A1 B5 B13 C2 C7 C12 |
4 |
14 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación e desenvolvemento dos temas teóricos e prácticos citados no apartado de contidos |
Proba obxectiva |
Unha proba obxectiva que consistirá nun examen teórico e práctico dos contidos da asignatura. |
Solución de problemas |
Ao longo do curso proporanse unha serie de problemas das distintas partes de asignatura, co obxectivo de complementar a formación teórica incluida nas sesións maxistrais.
|
Prácticas de laboratorio |
Ao longo do curso realizarase unha práctica de laboratorio, que será de obrigada asistencia, e trala cal será necesario entregar unha memoria, na que se abordará un problema relacionado con ditas prácticas. A realización e entrega en prazo desta memoria, cuxo obxectivo, extensión e datas de entrega publicaranse na web (Moodle) da asignatura e faranse públicas nas clases presenciais, é tamén obrigatoria para superar a asignatura. |
Presentación oral |
Presentación do traballo tutelado fronte o resto de alumnos e o docente da materia |
Traballos tutelados |
Ao longo do curso será proposto un traballo tutelado, de caracter individual ou en grupo relacionado con algunha das partes en que se divide a asignatura.
Este será de caracter obrigatorio, e será imprescindible a realización e presentación pública do mesmo para superar esta materia.
A presentación pública terá lugar nas horas lectivas do horario da materia, podendo acordar cos alumnos, en casos excepcionáis e sempre a criterio do profesor, outros horarios de defensa.
Os detalles das datas/prazos dos traballos, así como o seu contido e o seu caracter individual ou en grupo, publicaranse na web (Moodle) da asignatura e se farán públicas nas clases presenciais.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Atención personalizada na realización dos problemas de cada unha das partes da asignatura, para a realización da memoria das prácticas e para a realización do traballo tutelado.
Este apartado é tamén de aplicación a aqueles alumnos con dispensa de asistencia a clase e que precisen de atención fora do horario de clases e/o titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
C2 |
A cualificación da presentación oral dos traballos tutelados, así como a participación na avaliación das presentacións do resto de alumnos, supoñerá un máximo dun 10 % da nota final.
No caso de que esta presentación non se programe (o que se definirá ó comezo de curso e se publicará no Moodle da asignatura), a nota dos traballos tutelados incrementarase ata ó 65%.
Aqueles alumnos que non entreguen o traballo tutelado en plazo para a súa avaliación na convocatoria ordinaria, e non realicen a presentación oral, terán unha calificación de 0 puntos neste apartado. |
10 |
Traballos tutelados |
A1 B5 B13 C2 C7 C12 |
A calificación do traballo tutelado representará un máximo dun 55% sobre a nota da asignatura, sempre e cando a calificación das probas obxectivas sexa superior a un 4, como se pode apreciar no apartado de "Proba obxectiva".
O desenvolvemento do traballo tutelado planificarase nunha serie de entregas; as datas destas entregas publicitaranse a principio de curso, nas clases presenciais e na plataforma Moodle da asignatura. Todos aqueles alumnos que non respeten estas datas de entrega, terán unha penalización dun 20 % da cualificación de cada entrega retrasada (ou na entrega derradeira se só se establece unha data de entrega). Esto é de aplicación tamén a aqueles alumnos que se presenten na convocatoria de segunda oportunidade ou na adiantada. |
55 |
Proba obxectiva |
A1 B5 |
A proba obxectiva da asignatura terá unha parte teórica e unha práctica.
A nota final da proba obxectiva obterase do seguinte modo:
Nota proba obxectiva (máx. 10 puntos) = 0.5 * Parte Teórica (máx. 10 puntos) + 0.5* Parte Práctica (máx. 10 puntos)
Será necesario obter máis de 4 Puntos tanto na parte Teórica como na Práctica da proba obxectiva para poder superar a asignatura.
Será necesario obter máis de 4 puntos na cualificación final da proba obxectiva para poder superar a asignatura.
A cualificación máxima desta proba obxectiva será dun 25 % da nota final do alumno. |
25 |
Prácticas de laboratorio |
A1 B13 C7 C12 |
A asistencia ás prácticas de laboratorio, así como a realización e entrega en data da memoria de prácticas, é imprescindible para superar a asignatura.
A cualificación da memoria das prácticas de laboratorio representará un máximo dun 10% sobre a nota da asignatura, a condición de que a cualificación das probas obxectivas sexa superior a un 4, como se pode apreciar no apartado de Proba obxectiva;
|
10 |
|
Observacións avaliación |
<div id="contenedor">Dado
que a asistencia ás clases non se evalúa dentro da asignatura, os
requisitos que aqueles alumnos con dispensa de asistencia a clase terán
que cumprir, tanto en primeira como en segunda oportunidade, serán os
mesmos requisitos que aqueles sen esta dispensa, con excepción de non
ser necesaria a realización da presentación oral do traballo tutelado,
nin a asistencia ás prácticas de laboratorio, nin a memoria destas
prácticas.<br />
<br />
Con todo, na data do exame correspondente, estes alumnos deberán
realizar un exame de prácticas, cuxa cualificación corresponderase cun 10 %
do total, e deberán responder a unha serie de preguntas sobre o
traballo tutelado, que contabilizarán cun 10 % do total.</div>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Zazurca,
A. Teoría del Buque. Sección de Publicaciones Escuela Técnica Superior de
Ingenieros Navales y Oceánicos. UPM. Madrid. 1983. - de Juan
García Aguado, J. M. Estática del buque.
Servicio de Publicaciones de la Universidade da Coruña. A Coruña. 2004. - Tupper,
E. C., Rawson, K. J. Basic ship
theory, combined volume. Butterworth-Heinemann. 2001. - Lewis, E. V. Principles of naval
architecture second revision: stability and strength. SNAME. Jersey.1988. - Biran,
A., Lopez Pulido, R. Ship hydrostatics
and stability. Butterworth-Heinemann. 2013. - Garcia Lena, J.L., de Juana Gamo, J. El nuevo marco legislativo internacional de estabilidad en averías. SOLAS 2009.
Ministerio de Fomento. 2009.
- Belenky, Sevastianov. Stability and Safety of Ships. Society of Naval Architects and Marine Engineers (SNAME). 2007.
- IMO. MSC.1/Circ.1226. International Maritime Organization. 2007.
- IMO. RESOLUTION MSC.216(82). International Maritime Organization. 2006.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Ampliación de Hidrostática e Hidrodinámica/730496222 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Máster/730496216 | Proxectos de Buques e Artefactos/730496221 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia: - Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático - Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos - En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. Débese de facer un uso sostenible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|