Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
ETI4 - Capacidade para a análise e o deseño de procesos químicos. |
A22 |
EI6 - Coñecementos e capacidades para realizar a verificación e o control de instalacións, procesos e produtos. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades. |
B11 |
G6 - Xestionar técnica e economicamente proxectos, instalacións, plantas, empresas e centros tecnolóxicos. |
B12 |
G7 - Poder exercer funcións de dirección xeral, dirección técnica e dirección de proxectos I+D+i en plantas, empresas e centros tecnolóxicos. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conseguir a adecuación do produto ás esixencias do mercado, así como as normas de ensaio e especificacións dos produtos.
Coñecer os procesos de obtención de ácidos e álcalis así como os procesos para: Materiais cerámicos, fertilizantes, deterxentes e pinturas.
Coñecer os transformados do carbón, do silicio e doutros non metais |
AP4 AP22
|
BP2 BP4 BP11 BP12
|
CP1
|
Ser capaz de desenvolver o proxecto dun proceso químico: consumos e condicións de operación, así como a súa viabilidade técnica. |
AP22
|
BP3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Nos bloques ou temas seguintes desarrollanse os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación |
Materias primas e productos básicos: estructura da producción. Adecuación do producto ás necesidades do mercado. Normas de ensayo e especificacións de productos.
Desarrollo do proxecto dun proceso químico: consumos e condiciones de operación. Viabilidade técnica.
Seguridade básica na industria química.
Procesos de obtención de ácidos: (H 2SO 4; H 3PO 4; HNO 3; HCl; ...) e álcalis (Na2CO3; NaOH; ...).
Procesos para: Materiais cerámicos (base arcilla, vidrio, aglomerantes inorgánicos), fertilizantes, deterxentes e pinturas. Transformados do carbón, do silicio e de outros non metais.
Procesos industriais para derivados do petróleo (etileno, etanol, aceites e grasas...). |
1. Materias primas proceso e produto |
1.1. Estrutura dá produción. Adecuación do produto ás esixencias do mercado
1.2. Normas de ensaio e especificacions dos produtos.
1.3. Exemplo: madera de pino. Comercialización da resina de pino: Brea y augarrás |
2. Desenvolvemento do proxeto dun proceso químico |
2.1. Operacións unitarias
2.2. Consumos e condicións de operación. Viabilidade
técnica.
2.3. Seguridade básica na industria química.
|
3. Procesos químicos |
3.1.Obtención de ácidos e alcalis
3.2 Procesos para materiais cerámicos
3.3 Compostos do cemento
3.4 Explosivos e propulsores
3.5 Derivados do petróleo
3.6 Deterxentes
3.7 Fertilizantes
3.8 Recubrimentos
3.9 etc
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A4 B2 B3 |
4 |
1 |
5 |
Presentación oral |
B4 B12 C1 |
1 |
2 |
3 |
Sesión maxistral |
A4 A22 |
25 |
23 |
48 |
Proba obxectiva |
A4 B11 |
2 |
10 |
12 |
Traballos tutelados |
B11 |
10 |
30 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución |
Presentación oral |
Presentación oral dos traballos elaborados individualmente ou en grupo pequeno |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Proba obxectiva |
Proba de preguntas curtas, cuestións ou exercicios baseadas nos contidos da materia e os traballos realizados polos alumnos durante o curso |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas e cada alumno do grupo dispoñerá dun determinado tempo para a mesma.
Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o alumno recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B11 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor tutor.
|
15 |
Presentación oral |
B4 B12 C1 |
Presentación oral dos traballos tutelados realizados con apoio das TIC
EXPOSICIÓN ORAL: 1 PUNTO
• Expresión verbal y Expresión corporal: 0,5
• power point: 0,5
|
10 |
Prácticas de laboratorio |
A4 B2 B3 |
1. Destilación sencilla y destilación Fraccionada
2. Extracción Soxhlet con disolvente |
15 |
Proba obxectiva |
A4 B11 |
Proba escrita da materia impartida na asignatura.
Para aprobar a asignatura será necesario obter un mínimo de 3 puntos no exame sobre 7 puntos para valorar as outras actividades.
|
60 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria.
Será obrigatorio para aprobar a asignatura entregar o traballo (formato Word)e realizar a súa exposición (formato Power point)nos días establecidos polo profesor e publicados en Moodle.
Para aprobar a asignatura será necesario obter un mínimo de 3 puntos no exame sobre 7 puntos para valorar as outras actividades.
Os alumnos con matricula a tempo parcial terán que realizar todas as seguintes actividades obrigatorias (14 % das horas da asignatura): asistencia a prácticas de laboratorio e presentación do traballo tutelado. Quedan exentos do resto das horas presenciais da asigantura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
E. Muñoz y M. Grau (2012). Ingeniería Química . Ed. UNED
R. M. Murphy (2007). Introducción a los procesos químicos. Principios, análisis y síntesis. MacGraw-Hill
V. Muñoz (1985). Química Técnica. Ed. UNED |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Tecnoloxía química específica (en extinción)/730497016 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|