Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A30 |
TEQ1 - Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, biotecnoloxía, trasferencia de materia, operacións de separación, enxeñería da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos enerxéticos. |
A31 |
TEQ3 - Capacidade para o deseño e xestión de procedementos de experimentación aplicada, especialmente para a determinación de propiedades termodinámicas e de transporte, e modelado de fenómenos e sistemas no ámbito da enxeñería química, sistemas con fluxo de fluídos, transmisión de calor, operacións de transferencia de materia, cinética das reaccións químicas e reactores. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades. |
C12 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os sistemas de separación vía física así coma as operacións de transferencia aplicadas aos
procesos químicos industriais. Conocer e diseñar os equipos necesarios para a realización de procesos químicos. Entender as posibilidades de almacenamento e as problemáticas dos
mesmos. Identificar e comprender os principios das reaccions químicas. Coñecer os distintos tipos
de reactores e a súa optimización. |
AP30 AP31
|
BP2 BP3 BP4
|
CP12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación
|
Introducción á Tecnoloxía Química, Redes de distribución de augua, Gases, Protección de materiales.Almacenamento de Fluidos, Fluxo de fluidos,
Medición e bombeo de fluidos, Tuberías e accesorios, Operacións con sólidos.Introducción ós sistemas sólido-fluido, Separación sólido-líquido (sedimentación
e flotación), separación sólido-líquido (filtración e centrifugación), Separación de sólidos e líquidos en gases.
Extracción sólido-líquido, Extracción líquido-líquido; Destilación, Absorción, Adsorción e intercambio iónico.
Cinética química. Parámetros de reacción; Reacciones homoxéneas; Molecularidad e orden de reacción; Predicción da velocidade. Introducción ó deseño de reactores:
Reactores ideales; Deseño para reaccións simples; Deseño para reaccións múltiples; Reactores para sistemas homoxéneos. Efectos da temperatura e a presión. Catalización |
SERVICIOS AUXILIARES EN INDUSTRIAS |
Introducción á tecnoloxía Química
Redes de distribución de auga
Gases
Protección de materiales
|
OPERACIÓNS DE MANIPULACIÓN |
Almacenamento de fluidos
Fluxo de fluidos
Medición e bombeo de fluidos
Tuberías e accesorios
Operacións con sólidos |
OPERACIÓNS DE SEPARACIÓN |
Introducción ós sistemas sólido-fluido
Separación sólido-líquido. Sedimentación, flotación, filtración e centrifugación
Separación de sólidos e líquidos en gases |
OPERACIÓNS DE TRANSFERENCIA DE MATERIA |
Extracción sólido-líquido
Extracción líquido-líquido
Destilación
Absorción
Adsorción e intercambio iónico |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A30 A31 B2 B3 B4 C12 |
8 |
40 |
48 |
Presentación oral |
A4 A8 B4 B7 |
2.5 |
5 |
7.5 |
Solución de problemas |
A4 A8 B5 B7 |
0.5 |
0.5 |
1 |
Proba obxectiva |
A4 A8 B5 B7 |
4 |
40 |
44 |
Saídas de campo |
B7 C4 |
4 |
0.8 |
4.8 |
Sesión maxistral |
A30 A31 B2 B3 B4 C12 |
24 |
12 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
8.7 |
0 |
8.7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidad polo seu propio aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente do estudantado y o seguemento dese aprendizaxe polo profesor/a-tutor/a
|
Presentación oral |
Todo oi alumnado presentará o/os traballo/os realizados durante o curso no tempo que se lles asine e diante dos seus compañeiros. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a cal se resolverá unaha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos traballados, que pode ter máis dunha posible solución. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe. Poden combinarse distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, problemas, etc. |
Saídas de campo |
Actividades que se realizan nun contexto externo ó entorno académico universitario (empresas,
institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Presentación oral |
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Atenderase ó alumnado nas horas de titorias indicadas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A30 A31 B2 B3 B4 C12 |
Os traballos tutelados realizaranse por parte dos alumnos con axuda do profesorado da materia. Estos traballos deberán entregárselle ó profesorado tanto en formato papel como por correo electrónico ou plataforma designada polo profesorado. |
20 |
Presentación oral |
A4 A8 B4 B7 |
Os traballos realizados durante o curso han de ser presentados polos autores nas datas que o profesorado estime convinte. Os traballos realizaranse preferentemente en grupos,
e tódolos membros de cada uno dos grupos terán que presentar oralmente os resultados obtidos. |
15 |
Proba obxectiva |
A4 A8 B5 B7 |
Consiste na realización do exame final. |
60 |
Solución de problemas |
A4 A8 B5 B7 |
Realizaranse ó longo do curso distintas actividades que o alumno deberá resolver e entregar ó profesorado. |
5 |
|
Observacións avaliación |
E necesario sacar un mínimo de 3.5 nos exames parciais (se os oubese)
e media de 4 para que entren en cómputo as demáis metodoloxías. En caso
de non haber exames parciais a nota necesaria para poder facer media
coas demáis actividades será de 4 No caso de non poder realizarse
algunha das metodoloxías antes citadas a valoración da mesma pasará á
proba obxetiva. Será obligatoria a asistencia a máis do 90% das sesións
programadas. En caso de que se realicen as saídas de campo, serán
obligatorias para superar a materia As prácticas de laboratorio serán necesarias para poder superar a materia
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|