Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
ETI8 - Capacidade para deseñar e proxectar sistemas de produción automatizados e control avanzado de procesos. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B11 |
G6 - Xestionar técnica e economicamente proxectos, instalacións, plantas, empresas e centros tecnolóxicos. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Sabe deseñar automatismos lóxicos baseados en autómatas de estados finitos |
AP8
|
BP2 BP5 BP11
|
CP1
|
Sabe deseñar automatismos lóxicos baseados en autómatas de estados finitos |
AP8
|
BP1 BP2 BP5 BP11
|
CP1
|
Coñece a arquitectura dos autómatas programables e controladores industriais. Coñece os distintos tipos de accionamientos. Coñece os principios de funcionamento e sabe seleccionar os distintos sensores e captadores de aplicación industrial. |
AP8
|
BP1 BP2 BP5 BP11
|
CP1
|
Coñece a arquitectura dos autómatas programables e controladores industriais. Coñece os distintos tipos de accionamientos. Coñece os principios de funcionamento e sabe seleccionar os distintos sensores e captadores de aplicación industrial. |
AP8
|
BP1 BP2 BP5 BP11
|
CP1
|
Coñece e sabe aplicar as técnicas básicas de programación de automatismos en controladores industriais |
AP8
|
BP1 BP2 BP5 BP11
|
CP1
|
Coñece e sabe aplicar as técnicas básicas de programación de automatismos en controladores industriais |
AP8
|
BP1 BP2 BP5 BP11
|
CP1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Técnicas de deseño e realización de automatismos lóxicos. |
Tema 1. Introducción a automatización
Introducción. Definición. Elementos dun proceso a automatizar. Tipos de sistemas de control. Obxetivos da automatización.
Tema 2. Automatismos lóxicos cableados
Introducción. Automatismos lóxicos, variables e funcións binarias. Relés e contactos. Pulsadores, interruptores. Funcións realizadas pola aparamenta eléctrica: seguridade, control e protección.
Dispositivos de control de potencia. Gardamotor. Símboloxía de elementos eléctricos. Interpretación de esquemas eléctricos de control sinxelos.
Tema 3. Sistemas lóxicos secuenciais. Diagramas de estado.
Diagramas de estados. Exemplos. Problemas para representar sistemas concurrentes. Diagrama funcionais (Grafcet). Elementos do Grafcet e Estructuras básicas. |
Controladores industriais e a sua aplicación o control de plantas industriais.
Programación de controladores Industriais.
Documentación de proxectos de automatización. |
Tema 4. Autómata programable. Hardware e ciclo de funcionamento.
Arquitectura del PLC. CPU. Memoria. Interfaces de E/S: Entradas e salidas dixitais. Modos de operación do autómata. Ciclo de funcionamento. Ciclo de tratamento de E/S.
Tema 5. Introducción a programación. Sistema normalizado IEC 61131.
Presentación da Norma IEC-61131-Parte 3. Software Unity Pro. Variables elementais. Direccionamento. Tipos de datos elementais. Variables derivadas. Bloques función elementais. Librerías. Bloques función derivados (DFB).
Tema 6. Programación en lenguaxe de contactos
Elementos básicos. Secuencia de procesamento. Descripción de obxetos en LD. Temporizadores. Contadores.
Tema 7. Programación en Grafcet
Regras de SFC. Etapas. Transicions. Saltos. Secuencias alternativas. Secuencias paralelas. Enlaces. Macroetapas. Tempos e variables asociadas as etapas. Accions das etapas. Seccions de transición. Execución single-token e multiple-token. Posibilidade de sincronización de Grafcets. Tablas de obxetos para manexar el SFC.
Tema 8. Modos de Marcha e Parada. GEMMA.
Modos fundamentais de GEMMA. Guía para aplicar GEMMA a unha automatización. Deseño estructurado: Grafcets coordinados. Exemplo de aplicación. |
Instrumentación de campo. Sensores y actuadores y su interacción con los equipos de control. |
Tema 9. Sensores
Clasificación. Características xerais. Tipos de sensores segundo a magnitude a medir. Compatibilidade con entrada de PLC. Sensores de presenza inductivos, capacitivos, ópticos e acústicos: Principio de funcionamento. Rango de operación. Tipos de saída (2, 3, 4 fíos). Símbolos. Aplicacións. Interruptores Reed. Finais de carreira. Criterios de selección de detectores de proximidade.
Tema 10. Actuadores
Actuadores neumáticos. Aire comprimido: Magnitudes e unidades. Propiedades dos gases. Elementos dun sistema neumático: Compresor, acondicionamento e almacenamiento, distribución. Unidade de mantemento nas estacions MPS. Válvulas. Representación e nomenclatura. Válvulas distribuidoras. Accionamentos das válvulas. Cilindros. Mando de cilindros. Válvulas reguladoras de control e de bloqueo. Aplicacions de control de cilindros. Aplicacions de vacío. Esquemas neumáticos. Identificación de componentes.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 B1 B2 B5 B11 C1 |
21 |
21 |
42 |
Solución de problemas |
A8 B1 B2 B5 B11 C1 |
7 |
22.5 |
29.5 |
Prácticas de laboratorio |
A8 B1 B2 B5 B11 C1 |
9 |
25 |
34 |
Simulación |
A8 B1 B2 B5 B11 C1 |
4.5 |
15 |
19.5 |
Proba obxectiva |
A8 B1 B2 B5 B11 C1 |
3 |
20 |
23 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor guía aos alumnos aclarando os principais conceptos do temario. Fomentarase a participación dos alumnos coa formulación de cuestións ou supostos prácticos. |
Solución de problemas |
O alumno traballa individualmente e/ou en grupo na resolución dos problemas propostos. |
Prácticas de laboratorio |
Son obrigatorias para todos os alumnos. Consisten na resolución dun suposto mediante a programación do autómata. O alumno realizaraas de forma individual.
As prácticas precisan dunha preparación previa antes de ir ao Laboratorio, que consiste na lectura do guión, elaboración dunha táboa de entradas e saídas, e formulación do diagrama de contactos, ou do Grafcet correspondente. O profesor comprobará en cada sesión de prácticas o traballo previo realizado así como o desenvolvido no Laboratorio. |
Simulación |
Cada alumno resolverá individualmente un problema de automatización co autómata e o software do laboratorio. |
Proba obxectiva |
Consistirá en exercicios prácticos de programación e cuestións teórico-prácticas sobre o temario do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Para obter o máximo rendemento das sesións de prácticas, recoméndase que o alumno prepare previamente cada práctica seguindo o guión e consulte co profesor as solucións adoptadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A8 B1 B2 B5 B11 C1 |
Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía (ver observacións) |
20 |
Proba obxectiva |
A8 B1 B2 B5 B11 C1 |
Exame tipo proba obxectiva |
80 |
|
Observacións avaliación |
<p>Para aprobar a materia é indispensable ter realizadas e aprobadas as Prácticas de Laboratorio.</p><p>No marco das "Prácticas de laboratorio" incluiranse aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais proposto, ACTITUDE, etc., para axudar á obtención do aprobado.</p><p>É necesario superar o 50% da puntuación na proba obxectiva para superar a materia.</p><p>A cualificación correspondente a "Prácticas de laboratorio" poderá fluctuar entre o 20% indicado e un 40%, en consecuencia a "Proba obxectiva" pode variar entre un 60% e o 80% indicado.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Piedrafita Moreno, Ramón (2003). Ingeniería de la automatización industrial. Madrid : RA-MA - Balcells Sendra, Josep (1997). Autómatas programables. Barcelona : Marcombo |
Bibliografía complementaria
|
|
- Pedro Romera, J. (2001). Automatización. Problemas resueltos con autómatas programables. Madrid:Paraninfo |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|