Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Enxeñaría de Estruturas Código 730497214
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Industrial (plan 2018)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Gutierrez Fernandez, Ruth Maria
Correo electrónico
ruth.gutierrez@udc.es
Profesorado
Gutierrez Fernandez, Ruth Maria
Correo electrónico
ruth.gutierrez@udc.es
Web http://http://https://sites.google.com/site/structuralanalysislab/G03&con
Descrición xeral Nesta materia perséguese adquirir as competencias especificas básicas necesarias para o deseño e análise de diferentes tipos de estruturas por computador, baseadas en técnicas matriciales de análise estrutural

Competencias do título
Código Competencias do título
A19 EI3 - Coñecementos e capacidades para o cálculo e deseño de estruturas.
A29 TEM4 - Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B6 G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial.
B7 G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas.
B13 G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares.
B14 G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B17 G12 - Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria no exercicio da profesión de Enxeñeiro Industrial.
C1 ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering.
C2 ABET (b) - An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data.
C3 ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability.
C5 ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems.
C6 ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility.
C8 ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context.
C11 ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos teóricos e prácticos aplicados na análise estrutural. AP19
AP29
BP1
BP2
BP3
BP6
BP7
BP13
BP14
BP17
CP1
CP2
CP3
CP5
CP6
CP8
CP11
Conocimientos y capacidades para el cálculo y diseño de estructuras metálicas y de hormigón. AP19
AP29
BP1
BP2
BP3
BP6
BP7
BP13
BP14
BP17
CP1
CP2
CP3
CP5
CP6
CP8
CP11

Contidos
Temas Subtemas
Tema 0. Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. Cálculo matricial. Bases de cálculo. Análise e deseño de estruturas. Estruturas de formigón. Estruturas metálicas. Mecánica do chan. Deseño de cimentacións
Tema 1. INTRODUCIÓN Ao CÁLCULO MATRICIAL DE ESTRUTURAS Introdución. Idealización estrutural. Índice de hiperestaticidad e graos de liberdade do sistema. Método de flexibidad. Método de rixidez. Comparación entre ambos. Coordenadas locais e globais. Cambio de coordenadas no espazo. Matriz de cambio de coordenadas.
Tema 2. MATRICES DE RIXIDEZ DE ELEMENTOS ESTRUTURAIS Introdución. Elemento varra biarticulada plana. Elemento varra biarticulada espacial. Elemento viga a flexión no plano. Elemento emparrillada plano. Viga espacial. Problemas.
Tema 3. MATRIZ DE RIXIDEZ DA ESTRUTURA Condicións de compatibilidade de desprazamentos. Equilibrio dos nós. Propiedades da matriz de rixidez. Problemas.
Tema 4. CONDICIÓNS DE CONTORNO Necesidade de condicións de contorno. Introdución de desprazamentos nulos. Introdución de desprazamentos impostos. Outras técnicas de introdución de condicións de contorno. Apoios elásticos. Apoios inclinados. Problemas.
Tema 5. FORZAS EXTERNAS Introdución. Cargas no interior dun elemento. Calculo de forzas nodales, esforzos e reaccións. Efectos térmicos. Defectos de lonxitude ou falta de axuste. Problemas.
Tema 6. ANÁLISE E DESEÑO DE ESTRUTURAS E CIMENTACIÓNS Análise práctica de estruturas metálicas, formigón e cimentacións.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B17 B7 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C8 C11 7 14 21
Traballos tutelados A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B17 B7 B6 C3 C5 C6 C8 C11 10 30 40
Proba obxectiva A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B17 B7 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C8 C11 3 9 12
Sesión maxistral A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B7 B6 C3 C5 C6 C8 C11 10 27.5 37.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Metodoloxía que permite a realización de actividades de carácter práctico, en lousa ou con computador, tales como modelización e análise de estruturas.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, resolvendo un problema que involucre os contidos da materia e as competencias especificas traballadas na mesma, realizado baixo a tutela do profesor.
Proba obxectiva Exame clásico no que o estudante responde a cuestións e problemas expostos polo profesor co obxectivo de avaliar e cualificar a aprendizaxe.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, que ten como finalidade transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe na o ámbito da análise de estruturas

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Seguimento e orientación acerca da solución de problemas concretos xurdidos no desenvolvemento das distintas actividades expostas na materia.
Asistencia na solución de problemas e na realización dos traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B17 B7 B6 C3 C5 C6 C8 C11 O traballo involucra os contidos teóricos e prácticos desenvolvidos na materia. Débese realizar individualmente nas sesións de prácticas ao longo do curso e nas horas non presenciais asignadas a este proxecto. Vaise a realizar un seguimento da realización do traballo nas sesións de prácticas.
30
Proba obxectiva A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B17 B7 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C8 C11 Realizarase un exame sobre a materia da materia 70
 
Observacións avaliación

O estudante, cuxa presencia ao longo do cuadrimestre sexa
insuficiente para realizar o seguimento e a valoración do seu traballo, por
dispensa académica ou por outras causas, terá igualmente que elaboralo de forma
non presencial e presentalo para a súa valoración. O apoio e seguimento do
devandito traballo efectuarase nas sesións de tutoría. A avaliación realízase
mediante a presentación dos traballos tutelados e/ou a proba obxectiva. Neste
caso, o proceso de avaliación pode incluír unha sesión práctica, individual ou
en grupo, na que o estudante resolve manualmente e/ou co computador os
problemas expostos pola profesora.

Para a segunda oportunidade pódese presentar o traballo
pendente e mellorar o xa realizado. O apoio e seguimento realízase en sesións
de tutoría. A avaliación realízase mediante a presentación dos traballos
tutelados pendentes e/ou mellorados e/ou a proba obxectiva. O proceso de
avaliación da materia pode incluír, ademais do anterior, unha sesión práctica
individual ou en grupo, na que o estudante resolve manualmente e/ou co
computador os problemas expostos pola profesora.


Fontes de información
Bibliografía básica Hibbeler, Russell C. (2012). Análisis estructural . Naucalpan de Juárez : Pearson
W. McGuire, R. H. Gallagher, R.D. Ziemian (2000). Matrix Structural Analysis. John Wiley & Sons, Inc.
McCormac, Jack C (2011). Análisis de estructuras : métodos clásico y matricial. México : Alfaomega
Celigüeta Lizarza, Juan Tomás (2003). Curso de análisis estructural . Eunsa, Ediciones Universidad de Navarra. Pamplona

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

            A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

             -  Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático

            -  Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

             -  En caso de ser necesario realizalos en papel:

                  -     Non se empregarán plásticos

                 -      Realizaranse impresións a dobre cara.

                 -      Empregarase papel reciclado.

                 -      Evitarase a impresión de borradores.

Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías