Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A16 |
Coñecementos básicos e aplicación de tecnoloxías ambientais e sustentabilidade. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B8 |
Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Planificación estratéxica dos sistemas de tratamento para reducir a contaminación ambiental no ámbito das aguas, atmósfera e residuos |
A16
|
B8
|
C2 C4 C6
|
Coñecer os tratametos das augas residuais, residuos e contaminantes atmosféricos |
A16
|
B2 B3 B7
|
C4 C6
|
Defensa e exposición de traballos realizados en grupos reducidos |
|
B5 B6
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha de memoria de verificación, que son: |
Problemáticas da contaminación do aire, agua e solo. Aspectos legais, fontes, parámetros indicadores. Control da contaminación e sistemas
de eliminación e de recuperación de contaminantes. Tratamentos de vertidos líquidos: ARU e ARI. Parámetros e sistemas de tratamento de RSU e RSI.
Xestión ambiental da industria e sostenibilidad. Estudios de Impacto Ambiental
|
1. RESIDUOS: Residuos Urbanos
|
1.1. Introducción e definicións
1.2. Composición dos residuos urbanos
1.3. Tratamento e eliminación dos residuos urbanos: Incineradoras con recuperación de enerxía e Centros de Reciclaxe e Compostaxe
1.4. Vertedoiros
1.5. Lexislación Ambiental aplicable: Local, autonómica, estatal e europea |
2. RESIDUOS: Residuos Industriais
|
2.1. Categorías de residuos industriais: Segundo a actividade que os xera, Segundo a súa perigosidade.
2.2. Clasificación de residuos perigosos: LER
2.3.Tratamentos de residuos industriais: Minimización, reutilización e reciclaxe na industria.
2.4. Outros tratamentos aplicados:
Procesos físicos;
Neutralización;
Inertización: encapsulación, solidificación; Tratamentos físico-químicos: intercambio iónico;
Tratamentos térmicos: Pirólise, Plasma, Incineración catalítica e Incineración baixo condicións especiais.
4.5. Lexislación Ambiental aplicable: Local, autonómica, estatal e europea(equipos) |
3. CONTAMINACIÓN ATMOSFÉRICA |
4.1. Meteoroloxía da contaminación atmosféric
4.2. Composición da atmosfera
4.3. Química da Troposfera. Contaminantes atmosféricos
4.4. Cntrol das emisións industriais ao aire (equipos) |
4. AUGAS RESIDUAIS:Introducción e tipos de augas residuais
|
4.1. Contaminantes e parámetros físicos, químicos e biolóxicos
4.2. Obxectivos da caracterización dunha auga residual. Parámetros de caracterización de augas residuais. Toma de mostra: Puntual composta e continua |
5. AUGAS RESIDUAIS: Tratamentos nunha EDAR |
5.1. Que é unha EDAR?.
5.2. Pretratamento: desbaste e desareado. Obxectivos e parámetros de deseño
5.3. Tratamento 1º
5.4. Procesos de mellora: Coagulación e floculación. Parámetros de deseño
5.5. Tratamento 2º.
5.6. Tratamentos naturais de depuración de augas: Tratamentos de aplicación ao terreo. Lagoas e filtros de fluxo superficial e subsuperficial.
5.7. Tratamento 3º.
5.8. Lexislación Ambiental aplicable: Local, autonómica, estatal e europea |
6. XESTIÓN DOS PROBLEMAS AMBIENTAIS NA EMPRESA |
6.1. Os riscos ambientais na empresa
6.2. Contaminación gradual e accidental
6.3. Análise do ciclo vital dun produto (ACV)
6.4. Sistemas de xestión ambiental: ISO 14000. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A16 B5 |
28 |
42 |
70 |
Traballos tutelados |
B3 B7 C1 C2 C4 |
6 |
9 |
15 |
Proba obxectiva |
B2 |
8 |
12 |
20 |
Prácticas de laboratorio |
B6 B8 C6 |
10 |
15 |
25 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
C2 |
4 |
1 |
5 |
Saídas de campo |
C6 |
5 |
5 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos con medios audiovisuais con presentacións ppt.
Secuencias de pequenos debates
Resolución de dúbidas |
Traballos tutelados |
Cada grupo de alumnos/as elaborará un traballo das unidades didácticas de residuos, augas, atmósfera e xestión.
Os devanditos traballos serán tutorizados polas profesoras da materia.
O/a alumno/a realizará a exposición oral dos traballos tutelados. |
Proba obxectiva |
Proba obxectiva para que o estudantado verifique o grao de consecución dos obxectivos |
Prácticas de laboratorio |
Realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Elaboración dun informe de prácticas con cuestións relacionadas coas prácticas realizadas |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
O estudantado poderá asistir, logo de recomendación da profesora, a determinados eventos científicos como xornadas ou conferencias sobre temas medio ambientais.
Elaborará un resumo que deberá entregar a profesora da materia. |
Saídas de campo |
O estudantado coñecerá in situ os procesos realizados nas plantas de tratamento de residuos seleccionadas: Residuos de Construción, residuos sólidos urbanos e residuos perigosos.
O alumno comprobará in situ, os distintos tratamentos a que se someten os residuos perigosos xerados nas diferentes industrias
-Tratamentos físico-químicos
-Planta de depuración biolóxica (PDB), onde se produce a depuración dos efluentes, procedentes da Planta de Tratamento Físico - Químico (PFQ) e das augas industriais biodegradables.
-Planta de reciclado de pilas e baterías usadas
-Planta de estabilización e depósito de seguridade.
O estudantado deberá elaborar un informe sobre a xestión de residuos realizada en cada visita dos distintos tipos de residuos que será avaliada.
-Planta de reciclado de pilas y baterías usadas
-Planta de estabilización y depósito de seguridad. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Saídas de campo |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o/a alumno/a recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán.
Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas e cada alumno/a do grupo dispoñerá dun determinado tempo para esta.
Prácticas de Laboratorio: O/A alumno/a será convocado/a con anterioridade na plataforma Moodle ou no taboleiro de anuncios da Escola. As prácticas realizaránse no laboratorio de Tecnoloxía Química e Medio (Edificio Talleres), salvo que se indique o contrario.
En caso de dispensa académica o/a alumno/a porase en contacto coas profesoras da materia para acordar a planificación das actividades docentes, atendendo as necesidades que o/a alumno/a poida ter dentro das posibilidades existentes.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
C2 |
Asistencia a determinadas xornadas ou conferencias sobre temas ambientais, proposta polo profesor e logo de entrega dun informe sobre estas. |
5 |
Traballos tutelados |
B3 B7 C1 C2 C4 |
A amplitude do guión
As fontes consultadas
A exposición oral |
40 |
Saídas de campo |
C6 |
laboración dun informe con diagrama fluxo |
5 |
Proba obxectiva |
B2 |
Exame |
40 |
Prácticas de laboratorio |
B6 B8 C6 |
Realización de prácticas
Elaboración informe |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os/As alumnos/as con cualificación maior de 4 nas probas obxectivas pasarán á ponderación co resto das metodoloxías da avaliación.
Os/As alumnos/as con cualificación menor ou igual a 4 nas probas ou menor a 5 na ponderación das probas e das demáis actividades deberán recuperalas obrigatoriamente nas datas que figuren no plannig. Así mesmo nestas recuperacións os alumnos deberán alcanzar un mínimo de 4 para poder facer media co resto das metodoloxías empregadas. No caso de que non se realice algunha das metodoloxías anteriores a calificación de esa metodoloxía pasará á proba obxectiva. As prácticas de laboratorio son obligatorias para poder superar a materia. O alumnado con dispensa académica estará exento de asistir ás clases pero deberá facer as mesmas tarefas que os demáis alumnos/as. Á hora de presentar o traballo poderá facelo de forma indivudual (en vez de traballo en equipo) e a súa presentación será na clase pero non terá que ser nas horas asignadas para a presentación dos traballos que aparece na planificación, senón que será na data acordada entre o/a estudante e a profesora.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hernández Muñoz, Aurelio (1998). Depuración de aguas residuales. Madrid. Servicio publicaciones EIC
Metcalf-Eddy (1985). Ingeniería Sanitaria. Tratamiento, evacuación y eliminación de aguas residuales. Labor
Mackenzie L. Davis/ Susan J. Masten (2004). Ingeniería y Ciencias Ambientales. México. McGraw Hill
Ramalho, R.S (1991). Tratamiento de aguas residuales. Reverte |
|
Bibliografía complementaria
|
Kiely, Gerard. (1999). Ingeniería ambiental : fundamentos, entornos, tecnologí.as y sistemas de gestión. McGraw-Hill
Woodside, Gayle. Patrick Aurrichio (2001). Auditoría de sistemas de gestión medioambiental : ISO 14001. Madrid. McGraw-Hill,
C. Orozco;A.Pérez; Mª N. González (). Contaminación Ambiental. Una visión desde la Química. Thomson
Robert A. Corbitt (2003). Manual de referencia de la Ingeniería Ambiental. McGraw Hill
Bautista,C - Rodríguez Vidal, Francisco (2003). Procesos de potabilización del agua e influencia del tratamiento de ozonización. Madrid. Diaz de Santos |
Diagrama de traatmiento Físico Químico: C. Orozco; A. Pérez; Mª N. González
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumprir co
obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green CampusFerrol":
A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:
• Solicitarase n en formato virtual e/ou soporte informático
• Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos
• En caso de ser necesario realizarlos en papel:
- Non se emplearán plásticos
- Realizaranse impresiones a doble cara.
- Emplearase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. Incorporarase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase lenguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…) |
|