Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Planificación estratéxica dos sistemas de tratamento para reducir a contaminación ambiental no ámbito das aguas, atmósfera e residuos |
A16
|
B8
|
C2 C4 C6
|
Coñecer os tratametos das augas residuais, residuos e contaminantes atmosféricos |
A16
|
B2 B3 B7
|
C4 C6
|
Defensa e exposición de traballos realizados en grupos reducidos |
|
B5 B6
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha de memoria de verificación, que son: |
Problemáticas da contaminación do aire, agua e solo. Aspectos legais, fontes, parámetros indicadores. Control da contaminación e sistemas
de eliminación e de recuperación de contaminantes. Tratamentos de vertidos líquidos: ARU e ARI. Parámetros e sistemas de tratamento de RSU e RSI.
Xestión ambiental da industria e sostenibilidad. Estudios de Impacto Ambiental
|
1. RESIDUOS: Residuos Urbanos
|
1.1. Introducción e definicións
1.2. Composición dos residuos urbanos
1.3. Tratamento e eliminación dos residuos urbanos: Incineradoras con recuperación de enerxía e Centros de Reciclaxe e Compostaxe
1.4. Vertedoiros
1.5. Lexislación Ambiental aplicable: Local, autonómica, estatal e europea |
2. RESIDUOS: Residuos Industriais
|
2.1. Categorías de residuos industriais: Segundo a actividade que os xera, Segundo a súa perigosidade.
2.2. Clasificación de residuos perigosos: LER
2.3.Tratamentos de residuos industriais: Minimización, reutilización e reciclaxe na industria.
2.4. Outros tratamentos aplicados:
Procesos físicos;
Neutralización;
Inertización: encapsulación, solidificación; Tratamentos físico-químicos: intercambio iónico;
Tratamentos térmicos: Pirólise, Plasma, Incineración catalítica e Incineración baixo condicións especiais.
4.5. Lexislación Ambiental aplicable: Local, autonómica, estatal e europea(equipos) |
3. CONTAMINACIÓN ATMOSFÉRICA |
4.1. Meteoroloxía da contaminación atmosféric
4.2. Composición da atmosfera
4.3. Química da Troposfera. Contaminantes atmosféricos
4.4. Cntrol das emisións industriais ao aire (equipos) |
4. AUGAS RESIDUAIS:Introducción e tipos de augas residuais
|
4.1. Contaminantes e parámetros físicos, químicos e biolóxicos
4.2. Obxectivos da caracterización dunha auga residual. Parámetros de caracterización de augas residuais. Toma de mostra: Puntual composta e continua |
5. AUGAS RESIDUAIS: Tratamentos nunha EDAR |
5.1. Que é unha EDAR?.
5.2. Pretratamento: desbaste e desareado. Obxectivos e parámetros de deseño
5.3. Tratamento 1º
5.4. Procesos de mellora: Coagulación e floculación. Parámetros de deseño
5.5. Tratamento 2º.
5.6. Tratamentos naturais de depuración de augas: Tratamentos de aplicación ao terreo. Lagoas e filtros de fluxo superficial e subsuperficial.
5.7. Tratamento 3º.
5.8. Lexislación Ambiental aplicable: Local, autonómica, estatal e europea |
6. XESTIÓN DOS PROBLEMAS AMBIENTAIS NA EMPRESA |
6.1. Os riscos ambientais na empresa
6.2. Contaminación gradual e accidental
6.3. Análise do ciclo vital dun produto (ACV)
6.4. Sistemas de xestión ambiental: ISO 14000. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A16 B5 |
28 |
42 |
70 |
Traballos tutelados |
B3 B7 C1 C2 C4 |
6 |
9 |
15 |
Proba obxectiva |
B2 |
8 |
12 |
20 |
Prácticas de laboratorio |
B6 B8 C6 |
10 |
15 |
25 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
C2 |
4 |
1 |
5 |
Saídas de campo |
C6 |
5 |
5 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos con medios audiovisuais con presentacións ppt.
Secuencias de pequenos debates
Resolución de dúbidas |
Traballos tutelados |
Cada grupo de alumnos/as elaborará un traballo das unidades didácticas de residuos, augas, atmósfera e xestión.
Os devanditos traballos serán tutorizados polas profesoras da materia.
O/a alumno/a realizará a exposición oral dos traballos tutelados. |
Proba obxectiva |
Proba obxectiva para que o estudantado verifique o grao de consecución dos obxectivos |
Prácticas de laboratorio |
Realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Elaboración dun informe de prácticas con cuestións relacionadas coas prácticas realizadas |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
O estudantado poderá asistir, logo de recomendación da profesora, a determinados eventos científicos como xornadas ou conferencias sobre temas medio ambientais.
Elaborará un resumo que deberá entregar a profesora da materia. |
Saídas de campo |
O estudantado coñecerá in situ os procesos realizados nas plantas de tratamento de residuos seleccionadas: Residuos de Construción, residuos sólidos urbanos e residuos perigosos.
O alumno comprobará in situ, os distintos tratamentos a que se someten os residuos perigosos xerados nas diferentes industrias
-Tratamentos físico-químicos
-Planta de depuración biolóxica (PDB), onde se produce a depuración dos efluentes, procedentes da Planta de Tratamento Físico - Químico (PFQ) e das augas industriais biodegradables.
-Planta de reciclado de pilas e baterías usadas
-Planta de estabilización e depósito de seguridade.
O estudantado deberá elaborar un informe sobre a xestión de residuos realizada en cada visita dos distintos tipos de residuos que será avaliada.
-Planta de reciclado de pilas y baterías usadas
-Planta de estabilización y depósito de seguridad. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Saídas de campo |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o/a alumno/a recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán.
Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas e cada alumno/a do grupo dispoñerá dun determinado tempo para esta.
Prácticas de Laboratorio: O/A alumno/a será convocado/a con anterioridade na plataforma Moodle ou no taboleiro de anuncios da Escola. As prácticas realizaránse no laboratorio de Tecnoloxía Química e Medio (Edificio Talleres), salvo que se indique o contrario.
En caso de dispensa académica o/a alumno/a porase en contacto coas profesoras da materia para acordar a planificación das actividades docentes, atendendo as necesidades que o/a alumno/a poida ter dentro das posibilidades existentes.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
C2 |
Asistencia a determinadas xornadas ou conferencias sobre temas ambientais, proposta polo profesor e logo de entrega dun informe sobre estas. |
5 |
Traballos tutelados |
B3 B7 C1 C2 C4 |
A amplitude do guión
As fontes consultadas
A exposición oral |
40 |
Saídas de campo |
C6 |
laboración dun informe con diagrama fluxo |
5 |
Proba obxectiva |
B2 |
Exame |
40 |
Prácticas de laboratorio |
B6 B8 C6 |
Realización de prácticas
Elaboración informe |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os/As alumnos/as con cualificación maior de 4 nas probas obxectivas pasarán á ponderación co resto das metodoloxías da avaliación.
Os/As alumnos/as con cualificación menor ou igual a 4 nas probas ou menor a 5 na ponderación das probas e das demáis actividades deberán recuperalas obrigatoriamente nas datas que figuren no plannig. Así mesmo nestas recuperacións os alumnos deberán alcanzar un mínimo de 4 para poder facer media co resto das metodoloxías empregadas. No caso de que non se realice algunha das metodoloxías anteriores a calificación de esa metodoloxía pasará á proba obxectiva. As prácticas de laboratorio son obligatorias para poder superar a materia. O alumnado con dispensa académica estará exento de asistir ás clases pero deberá facer as mesmas tarefas que os demáis alumnos/as. Á hora de presentar o traballo poderá facelo de forma indivudual (en vez de traballo en equipo) e a súa presentación será na clase pero non terá que ser nas horas asignadas para a presentación dos traballos que aparece na planificación, senón que será na data acordada entre o/a estudante e a profesora.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hernández Muñoz, Aurelio (1998). Depuración de aguas residuales. Madrid. Servicio publicaciones EIC
Metcalf-Eddy (1985). Ingeniería Sanitaria. Tratamiento, evacuación y eliminación de aguas residuales. Labor
Mackenzie L. Davis/ Susan J. Masten (2004). Ingeniería y Ciencias Ambientales. México. McGraw Hill
Ramalho, R.S (1991). Tratamiento de aguas residuales. Reverte |
|
Bibliografía complementaria
|
Kiely, Gerard. (1999). Ingeniería ambiental : fundamentos, entornos, tecnologí.as y sistemas de gestión. McGraw-Hill
Woodside, Gayle. Patrick Aurrichio (2001). Auditoría de sistemas de gestión medioambiental : ISO 14001. Madrid. McGraw-Hill,
C. Orozco;A.Pérez; Mª N. González (). Contaminación Ambiental. Una visión desde la Química. Thomson
Robert A. Corbitt (2003). Manual de referencia de la Ingeniería Ambiental. McGraw Hill
Bautista,C - Rodríguez Vidal, Francisco (2003). Procesos de potabilización del agua e influencia del tratamiento de ozonización. Madrid. Diaz de Santos |
Diagrama de traatmiento Físico Químico: C. Orozco; A. Pérez; Mª N. González
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumprir co
obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green CampusFerrol":
A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:
• Solicitarase n en formato virtual e/ou soporte informático
• Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos
• En caso de ser necesario realizarlos en papel:
- Non se emplearán plásticos
- Realizaranse impresiones a doble cara.
- Emplearase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. Incorporarase perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase lenguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…) |
|