Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A13 |
Coñecemento dos principios de teoría de máquinas e mecanismos. |
A14 |
Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais. |
A20 |
Coñecementos e capacidades para o cálculo, deseño e ensaio de máquinas. |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecemento dos principais elementos que compoñen as máquinas e capacidade para determinar os esforzos a que ven sometidos durante o seu funcionamento. |
A13 A20
|
B1 B5 B9
|
C6
|
Capacidade de dimensionar un elemento determinado para soportar as condicións de traballo requiridas.
|
A13 A14 A20
|
B6
|
C4 C6
|
Capacidade de seleccionar os compoñentes adecuados para unha máquina e de deseñar maquinaria complexa. |
A13 A14 A20
|
B2 B4 B7
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución. |
Deseño de máquinas.
O ciclo de vida do produto.
As tecnoloxías informáticas.
Seguridade no deseño.
Confiabilidade e robustez no deseño.
Códigos e normas.
Vendedores e catálogos.
Unidades.
|
Chumaceiras lisas. |
Lei de Petroff.
Lubricación hidrodinámica en chumaceiras lisas.
Teoría da lubricación hidrodinámica: ecuación de Reynolds.
Deseño de chumaceiras lisas radiais.
Chumaceiras de pulo, lubricados por gas, e hidrostáticos. |
Eixos e rodamentos. |
Eixos.
Chumaceiras de rodamentos. |
Resortes. |
Tipos de resortes. Aplicacións.
Resortes helicoidais de compresión.
Resortes helicoidais de tracción.
Resortes helicoidais de torsión.
Outros tipos de resortes.
|
Freos, embragues, volantes e axustes. |
Freos.
Embragues.
Volantes de inercia.
Axustes. |
Parafusos, elementos de suxeción e unións. |
Parafusos como elementos de transmisión de potencia.
Unións atornilladas con carga *axial.
Unións atornilladas ou remachadas con carga cortante.
Parafusos fixadores ou de presión.
Chavetas e pasadores.
Unións soldadas.
Unións adhesivas.
Suxeitadores de presión integrados.
|
Engrenaxes e outros elementos de transmisión. |
Engrenaxes.
Correas.
Cadeas.
Cables.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A13 A14 A20 B1 B5 B9 C6 |
18 |
36 |
54 |
Solución de problemas |
B2 B4 B6 B7 C4 |
11 |
22 |
33 |
Proba obxectiva |
A13 A20 |
3 |
0 |
3 |
Proba práctica |
B1 B2 B4 B6 |
5 |
15.5 |
20.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases en pizarra, con emprego de transparencias de maneira ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos dispoñen do material proxectado, toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas en pizarra. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de clase para ir traballando pola súa conta. |
Proba obxectiva |
Prueba obxetiva escrita onde os alumnos empregan o seu coñecemento para o deseño ou cálculo dunha parte dunha máquina. |
Proba práctica |
Problema práctico real de deseño dunha máquina ou dunha parte dela. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Proba práctica |
|
Descrición |
As horas adicadas a tutorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas, e da solución do caso práctico de deseño.
Acéptase dispensa académica na materia e neste caso programaránse titorías personalizadas voluntarias cos alumnos acollidos a esta modalidade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B2 B4 B6 B7 C4 |
Entrega da colección de problemas plantexados dos capítulos da materia. |
0 |
Proba práctica |
B1 B2 B4 B6 |
Proba obxetiva escrita de deseño dunha máquina ou de parte dunha máquina, onde os alumnos desenvolven todo o coñecemento adquirido durante a materia.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos con dispensa académica serán evaluados da mesma forma que o resto dos alumnos da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- AVILES R., "Análisis de Fatiga en Máquinas", Thomson, 2005.
- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.
- HAMROCK B.J., JACOBSON B. and SCHMID S.R. "Elementos de Máquinas", McGraw-Hill, 2001.
- MOTT R.L., "Diseño de Elementos de Máquinas", 2ª ed., Prentice-Hall, 1995.
- NORTON R.L., "Diseño de Máquinas", Prentice-Hall, 1999.
- SHIGLEY J.E. and MISCHKE C.R., "Diseño en Ingeniería Mecánica", 6ª ed., McGraw-Hill, 2002.
- SPOTTS M.F. and SHOUP T.E., "Elementos de Máquinas", 7ª ed., Prentice-Hall, 1999. |
Bibliografía complementaria
|
|
- CASTANY J., FERNANDEZ A. y SERRALLER F., "Principios de Diseño en el Proyecto de Máquinas", Prensas Universitarias Zaragoza, 1999.
- COLLINS J.A., "Mechanical Design of Machine Elements and Machines: A Failure Prevention Perspective", Wiley, 2003.
- DIMAROGONAS A.D., "Machine Design", Wiley, 2001.
- JUVINALL R.C. and MARSHEK K.M., "Fundamentals of Machine Component Design", 3th ed., Wiley, 2000.
- KRUTZ G.W., SCHNELLER J.K. and CLAAR P.W., "Machine Design for Mobile and Industrial Applications", SAE, 1994.
- SERRANO A., "El Diseño Mecánico", Mira Editores, 1999.
- ZAHAVI E. and BARLAM D., "Nonlinear Problems in Machine Design", CRC Press, 2001. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
TEORÍA DE MÁQUINAS/730G03019 | TECNOLOXIA DE MAQUINAS/730G03028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenido y cumplir con el
objetivo de la acción número 5: “Docencia e investigación saludable y
sustentable ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus
Ferrol":
La entrega de los trabajos documentales que se realicen en esta materia:
• Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático
• Se realizará a través de Moodle, en formato digital sin necesidad de
imprimirlos
• En caso de ser necesario realizarlos en papel:
- No se emplearán plásticos
- Se realizarán impresiones a doble cara.
- Se empleará papel reciclado.
- Se evitará la impresión de borradores.
Se debe de hacer un uso sostenible de los recursos y la prevención de
impactos negativos sobre el medio natural.
|
|