Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principais sensores e actuadores, identificando as súas características principais |
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5 C6
|
Ser capaz de seleccionar os sensores e actuadores oportunos para un caso determinado |
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Sensores analóxicos e transductores
Transductores dixitais
Selección de sensores
Actuadores eléctricos: motores paso a paso, motores de corrente continua e alterna
Selección de motores
Sistemas de adquisición de datos e control dos actuadores |
1. Adquisición, tratamento e xeración de sinais |
Sinais analóxicos e dixitais
Tratamento e filtrado de sinais
Conversión A/D e D/A |
2. Sensores |
Sensores de posición e velocidade
Sensores de tensión e deformación
Sensores de vibración e aceleración
Sensores de temperatura
Sensores de presión |
3. Actuadores |
Motores eléctricos (DC, paso a paso)
Actuadores hidráulicos e pneumáticos |
4. Controladores e algoritmos de control |
Microcontroladores e Microordenadores
Algoritmos de control (bucle aberto, realimentación)
Control baseado en modelo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B5 B7 B9 C4 C5 C6 |
8 |
16 |
24 |
Solución de problemas |
B5 B7 B9 C4 C5 C6 |
8 |
16 |
24 |
Prácticas de laboratorio |
B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C6 |
11.5 |
23 |
34.5 |
Traballos tutelados |
B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C6 |
8 |
16 |
24 |
Proba obxectiva |
B1 B2 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Iranse describindo en clase, mediante utilización de medios audiovisuais, os diferentes elementos que aparecen nos contidos (sensores, actuadores, sistemas de control)
Cando sexa posible, utilizaranse os propios dispositivos durante a exposición. |
Solución de problemas |
Resolveranse problemas prácticos para reforzar as ideas introducidas nas clases teóricas. |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse prácticas simples utilizando diferentes tipos de sensores, actuadores, circuítos de adquisición, microcontroladores, etc. |
Traballos tutelados |
Os alumnos deberán levar a cabo un proxecto completo (incluíndo a construción) dun sistema, aplicando todos os coñecementos adquiridos en clase. |
Proba obxectiva |
Os alumnos terán que facer un exame teórico-práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Todas as prácticas serán realizadas baixo a tutela do profesor. Tamén se poderán resolver dúbidas durante o horario de titorías.
No caso de estudantes con dispensa académica, proporcionarase ao estudante unha lista do material que deberá adquirir para realizar as prácticas, e o profesor atenderao durante as titorías sempre que este solicíteo, ou noutro horario se non puidese acudir no horario de titorías.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 C5 C6 |
Avaliarase a capacidade do alumno para resolver os problemas prácticos plantexados. |
50 |
Proba obxectiva |
B1 B2 |
O exame consistirá nunha serie de pregunta teóricas e a resolución de problemas prácticos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
No caso de estudantes con dispensa académica, a avaliación basearase nun seguimento do traballo realizado durante o curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
David G. Alciatore, Michael B. Histand (2007). Introducción a la mecatrónica y los sistemas de medición. Madrid: McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
(). http://arduino.cc/.
(). http://beagleboard.org/.
(). http://www.bricogeek.com/.
(). https://www.sparkfun.com/.
Clarence W. de Silva (2007). Sensors and Actuators - Contron System Instrumentation. Boca Raton: CRC Press
Ernest E. Doebelin (2005). Sistemas de medición e instrumentación - Diseño y aplicación. México: McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
INFORMÁTICA/730G03004 | FUNDAMENTOS DA ELECTRICIDADE/730G03012 | FUNDAMENTOS DE AUTOMÁTICA/730G03015 | FUNDAMENTOS DE ELECTRÓNICA/730G03016 | TEORÍA DE MÁQUINAS/730G03019 | ELEMENTOS DE MÁQUINAS/730G03029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
HIDRÁULICA E NEUMÁTICA/730G03039 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co
obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e
sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": A entrega de traballos que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través da web da materia, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. -
En caso de ser necesario realizalos en papel: non se empregarán
plásticos; realizaranse impresións a dobre cara; empregarase papel
reciclado; evitarase a impresión de borradores.
Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|