Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A18 |
Coñecementos e capacidades para organizar e xestionar proxectos. Coñecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Que o alumno conozca o contenido dun proxecto de ensañaría, la lexislación aplicable vixente no cada caso i os conceptos básicos da dirección de cualquiera tipo de proxecto en ensañería. |
A18
|
B2 B3 B4 B5 B7
|
C3 C4 C5
|
Que o alumno poida, cos coñecementos adquiridos, realizar un proxecto específico dentro da súa competencia. |
A18
|
|
|
Que o alumno saiba realizar unha programación e un control de prazo e custo dun proxecto ao nivel básico. |
A18
|
|
|
Que o alumno saiba utilizar ferramentas informáticas para programación e control de prazo e custo. |
A18
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación |
A xestión de proxectos no ciclo de vida do proxecto; a organización da empresa e do proxecto; aspectos metodolóxicos da dirección de proxectos; áreas de coñecemento da dirección de proxectos: alcance, prazo, custo, calidade, recursos humanos, aprovisionamentos, comunicacións, risco e integración. Tipos de oficinas de proxecto: oficinas de xestión do proxecto e oficinas técnicas. Funcións, organización e xestión de oficinas de proxectos. Lexislación e normativa española en materia de proxectos. Actividades para a realización dun proxecto facultativo en España; estruturación do mesmo; documentos e o seu alcance. A fase de execución. |
1. Proxectos |
1.Definición. 2.Documentos dun proxecto. 3. Memoria. 4. Planos. 5. Prego de condicións. 6. Medicións e Orzamento. 7. Estudo de Seguridade e Saúde nas Obras. 8.Visado dun Proxecto. 9. Documentación a presentar para o visado. 9.Identificación de proxectos ou traballos. 10. Requisitos colexiais necesarios para o visado dun Proxecto. 11.Tipos de documentación a visar. 12. Direccións de obra. 13. Visado de Direccións de Obra. |
2. Estudos previos |
1. Concepto. 2. Documentos dun Estudo Previo. 3. Memoria. 3.1. Antecedentes. 3.2. Información previa. 3.3. Estudo Técnico. 3.4. Estimación do custo. 4.Planos. |
3. Proxectos básicos o anteproxectos |
1.Concepto. 2.Documentos dun proxecto básico ou un anteproxecto. 3.Memoria. 3.1.Antecedentes xerais. 3.2.Obxecto. 3.3.Peticionario e Promotor. 3.4.Clasificación e Cualificación Urbanística. 3.5.Normativa legal que lle afecta. 3.6.Superficies e volumes construídos. 3.7.Descrición das características construtivas. 4.Planos. 4.1.Situación. 4.2.Emprazamento. 4.3.Plantas. 4.4.Alzados. 5.Orzamento. |
4. Edificación. Proxecto de ejecución |
1.Definición. 2. Documentos necesarios para que cumpra uns mínimos de calidade. 3. Memoria. 3.1.Antecedentes xerais. 3.2-Obxecto do proxecto. 3.3.Peticionario e promotor. 3.4.Clasificación e cualificación urbanística. 3.5.Datos da obra e comparación coa normativa. 3.6.Normativa legal que lle afecta. 3.7.Descrición xeral da obra. Dimensións e distribucións. 3.8.Descrición das características construtivas. 3.9.Descrición das instalacións. Fontanería, electricidade, climatización, contraincendios etc. 3.10. Impacto ambiental. 3.11.Condicións acústicas. 3.12.Conclusións. 4.Anejos á memoria. 4.1.Cimentación e Estrutura. 4.2.Fontanería. 4.3.Electricidade. 4.4.Control ambiental. 4.4.Estudo económico. 5.Planos. 5.1.Situación. 5.2.Emprazamento. 5.3.Topográfico se procede. 5.4.Cimentación e saneamento. 5.5.Planta Xeral. 5.6.Alzados. 5.7.Cuberta. 5.8.Seccións. 5.9.Estrutura. 5.10.Pluviais. 5.11.Detalles. 5.12.Instalacións. 6.Prego de condicións. 6.1.Legais. 6.2.Facultativas. 6.3.Técnicas. 6.4.Económicas. 7.Orzamento. 7.1.Medicións. 7.2.Prezos Unitarios. 7.3.Orzamentos parciais. 7.4.Orzamento de execución material. 7.5.Orzamento de Execución. 8.Estudo de Seguridade e Saúde nas Obras. |
5. Implantaciones industriáis. Proxecto |
1.Concepto. 2.Documentos. 3.Memoria. 3.1.Antecedentes xerais. 3.2.Obxecto do proxecto. 3.3.Clasificación da actividade (RAMINP e CNAE). 3.4.Situación e Emprazamento. 3.5.Características do solar e das edificacións. 3.6.Descrición do proceso industrial. 3.7.Impacto ambiental. 3.8.Estudo técnico das medidas correctoras. 4.Estudo Económico. 4.1. Gastos de investimento. 4.2. Gastos de Explotación. 4.3.Ingresos. 4.4.Beneficio e rendibilidade. 5.Orzamento. 5.1.Maquinaria e equipos de produción. 5.2.Maquinaria para medidas correctoras. 5.3.Solares. 5.4.Edificios. 6.Planos. 6.1.Situación. 6.2.Emprazamento. 6.3.Diagramas de fluxo. 6.4.Planta xeral de distribución de maquinaria. 6.5.Alzados. 6.6.Seccións. 6.7.Instalacións. 6.8.Medidas correctoras. 7. Estudo de Seguridade e Saúde nas Obras |
6. Proxectos específicos |
1.Centro de transformación. 2.Liña aérea de media ou alta tensión. 3.Instalacións eléctricas de baixa tensión en industrias. 4.Instalacións do almacenamento e receptoras de G.L.P.. 5. Instalacións receptoras de gas canalizado, uso industrial e comercial. 6.Instalacións receptoras de auga. 7.Instalacións de calefacción. Climatización e Auga Quente Sanitaria. 8.Instalacións de caldeiras, precalentadores, acumuladores e redes de tubaxes para fluídos a presión. 9.Estudo técnico de reforma de importancia en vehículos automóbiles. 10.Instalacións de aparellos elevadores. 11.Instalacións frigoríficas. 12.Proxectos de almacenamento de produtos químicos. 13. Proxectos de recipientes a presión |
7. Normativa |
1.Lei de incidencia ambiental (RAMINP). 2.CNAE. 3.Normas Tecnolóxicas (NTE). 4.Código Técnico da Edificación (CTE). 5.Normas UNE. 6. Regulamento Electrotécnico de Baixa Tensión REBT e Instrucións Complementarias A miña-BT. 7.Regulamento de Seguridade e Hixiene no Traballo. 8.Regulamento de contraincendios en Establecementos Industriais . 9.Regulamento de Policía de Espectáculos e Actividades Recreativas. 10.Regulamento de Aparellos de Elevación MIE-AEM. 11.Ordenes Ministeriais. 12. Regulamento de instalacións Térmicas en Edificios. (RITE) |
8.Conceptos básicos da dirección de proxectos
|
- Introdución, proxecto e dirección de proxecto
- Visión sistémica do proxecto
- Funcións básicas da dirección de proxectos
- Contexto da dirección de proxectos: fases do proxecto, interesados no proxecto, influencias da organización, habilidades crave da dirección de proxectos e influencias sociais, económicas e ambientais
- Campos de aplicación da dirección de proxectos
- Achegas da dirección de proxectos
- Implantación de sistemas de dirección de proxectos
- Procesos |
9. Integración: planificación, manual e control do proxecto |
- Xestión de integración do proxecto
- Planificación da empresa
- Planificación do proxecto
- Estudo de viabilidade
- O manual do proxecto
- Control do proxecto |
10. Alcance: aspectos básicos e estructura de desagregación do proyecto |
- Xestión do alcance do proxecto
- A estrutura de desagregación do proxecto
- Enxeñería de valor |
11. Estimación e control de plazo e coste |
- Proceso da programación de proxectos e do control do prazo
- Niveles de programación
- Programación de recursos
- Proceso de estimación e control de custos
- Estimación de custos
- Tipos de custos
- Seguimento e control de custos
- Toma periódica de datos para o seguimento de prazo e custo
- Cadea crítica |
12. Xestión de compras e contrataciones |
-- Introdución
- Planificación de adquisicións
- Planificación da procura de provedores
- Procura de provedores
- Selección de provedores
- Administración do contrato
- Peche do contrato |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A18 |
14 |
28 |
42 |
Estudo de casos |
A18 |
20 |
40 |
60 |
Solución de problemas |
A18 |
10 |
20 |
30 |
Proba obxectiva |
A18 B2 B3 B4 B5 B7 C3 C4 C5 |
4 |
12 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Proba obxectiva |
Farase a avaliación dos coñecementos teóricos i prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Atenderánse las dudas no planteamiento dos problemas e no estudo dos casos tanto na clase como nas tutorías
A diferenza entre as Universidades a distancia (p. ex UNED) e o resto de Universidades é que, nas primeiras, é a Universidade a responsable de poñerse en contacto co alumno e de proporcionarlle todo o material necesario para que, mediante o seu estudo, poida superar a materia. Ese non é o caso do resto de Universidades, como a UDC, nas cales é responsabilidade do alumno poñerse en contacto co profesor, descargar os materiais de Moodle e traballar con eles, asistir a clase e tomar notas do que nela dígase, seguir as indicacións verbais e escritas do profesor, e estudar todos os materiais aludidos, para poder superar a materia. O alumno que non asiste a unha ou varias clases, incluídos os alumnos con dispensa académica, teñen as mesmas responsabilidades que o resto de alumnos, aínda que neste caso, ao non asistir a clase, teñen a responsabilidade de poñerse en contacto cos seus compañeiros e cos profesores, con obxecto de recompilar todo o material docente que se comentou.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A18 B2 B3 B4 B5 B7 C3 C4 C5 |
Para aprobar a materia que consta de dous partes: proxectos e xestión de proxectos, é necesario aprobar por separado cada unha das dúas.
A parte de proxectos (50% da materia) consta de realización dos casos prácticos realizados e entregados que é o 40% da nota, 20% exame de casos prácticos e 40% de exame de teoría correspondente ao temario.
A parte de xestión de proxectos (50% da materia) avaliarase no exame final cunha parte de teoría e outra de problemas, que terán que ser aprobadas por separado.
A nota final da materia será a media aritmética das dúas partes, sempre que cada unha delas teña unha nota maior ou igual a cinco |
100 |
|
Observacións avaliación |
A diferenza entre as Universidades a distancia (p. ex UNED) e o resto de Universidades é que, nas primeiras, é a Universidade a responsable de poñerse en contacto co alumno e de proporcionarlle todo o material necesario para que, mediante o seu estudo, poida superar a materia. Ese non é o caso do resto de Universidades, como a UDC, nas cales é responsabilidade do alumno poñerse en contacto co profesor, descargar os materiais de Moodle e traballar con eles, asistir a clase e tomar notas do que nela dígase, seguir as indicacións verbais e escritas do profesor, e estudar todos os materiais aludidos, para poder superar a materia. O alumno que non asiste a unha ou varias clases, incluídos os alumnos con dispensa académica, teñen as mesmas responsabilidades que o resto de alumnos, aínda que neste caso, ao non asistir a clase, teñen a responsabilidade de poñerse en contacto cos seus compañeiros e cos profesores, con obxecto de recompilar todo o material docente que se comentou.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). Apuntes de la asignatura.
Heredia, R (). Dirección integrada de proyecto. Servicio Publicaciones ETS Ingenieros Industriales Universidad Politécnica de Madrid.
Neufert, Ernest (). El arte de proyectar en arq.. Gustavo Gili
Santos, Fernando (). Ingeniería de proyectos. EUNSA
Kerzner, H. (). Project management. Van Nostrand Reinhold
Kerzner, H. & Thamhain, H.J (). Project Management Operating Guidelines. Van Nostrand.
de Cos, M (). Teoría general del proyecto. Síntesis
Varios (2004). Una guia a los fundamentos de la dirección de proyectos. Project Management Institute-USA |
|
Bibliografía complementaria
|
(). International Journal of Project Management (The Journal of the International Project Management Association; http://elsevier.com/locate/ijproman)..
(). IEEE Transactions on Engineering Management (www.ieee.org).
(). Journal of Construction Engineering and Management – ASCE (www.asce.org) .
(). PM Network (The official magazine of the Project Management Institute; www.pmi.org)..
(). Project Management Institute.
(). Project Management Journal (Project Management Institute; www.pmi.org).. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
ANÁLISE E DESEÑO DE ESTRUTURAS E CONSTRUCIÓNS INDUSTRIAIS/730G04069 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
DESEÑO E CONSTRUCIÓN DE COMPLEXOS INDUSTRIAIS E EMPRESARIAIS/730G04067 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/730G04068 |
|
Observacións |
É moi importante que o alumno cursase previamente a materia "ANÁLISE E DESEÑO DE ESTRUTURAS E CONSTRUCIÓNS INDUSTRIAIS" (ADECI; 730G04069), debido a que na parte de oficina técnica desta materia 730G04025 (XESTIÓN DE PROXECTOS, XP) empréganse como base os conceptos sobre construcións industriais que se explicaron previamente en ADECI (estruturas, cerramentos, instalacións de abastecemento e evacuación de auga, de protección contra incendios, de ventilación, calefacción e climatización, e eléctricas), e os profesores de XP dan por sabidos devanditos conceptos.
Para axudar a conseguir unha contorna sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol", débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Por iso, a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia farase exclusivamente en formato electrónico. O alumno non debe empregar, por ningunha causa, material físico de tipo algún (papel, tinta, encadernación, etc.).
Ademais, baixo demanda, facilitarase a plena integración do alumnado que, tendo unha preparación previa adecuada para poder superar a materia, experimente dificultades (físicas, sensoriais, psíquicas, socioculturais) para un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|