Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A26 |
Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, biotecnoloxía, transferencia de materia, operacións de separación, enxeñaría da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos energéticos. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B6 |
Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B8 |
Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os sistemas de separación vía física así coma as operacións de transferencia aplicadas aos
procesos químicos industriais. Coñecer e diseñar os equipos necesarios para o desenrolo da
separación sólido-gas. Entender as posibilidades de almacenamento e as problemáticas dos mesmos. |
A26
|
B4 B6 B7 B8
|
C3 C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación |
Servicios auxiliares en industrias: Introducción á Tecnoloxía Química, Redes de distribución de auga, Gases, Protección de materiales. Operacións
de manipulación: Almacenamento de Fluidos, Fluxo de fluidos, Medición e bombeo de fluidos, Tuberías e accesorios, Operacións con sólidos.
Operacións de separación: Introducción ós sistemas sólido-fluido, Separación sólido-líquido (sedimentación e flotación), separación sólido-líquido
(filtración e centrifugación), Separación de sólidos e líquidos en gases. Operaciones de transferencia de materia: Extracción sólido-líquido, Extracción
líquidolíquido; Destilación, Absorción, Adsorción e intercambio iónico. |
SERVICIOS AUXILIARES EN INDUSTRIAS |
Introducción á tecnoloxía Química
Redes de distribución de auga
Gases
Protección de materiales
|
OPERACIÓNS DE MANIPULACIÓN |
Almacenamento de fluidos
Fluxo de fluidos
Medición e bombeo de fluidos
Tuberías e accesorios
Operacións con sólidos |
OPERACIÓNS DE SEPARACIÓN |
Introducción ós sistemas sólido-fluido
Separación sólido-líquido. Sedimentación, flotación, filtración e centrifugación
Separación de sólidos e líquidos en gases |
OPERACIÓNS DE TRANSFERENCIA DE MATERIA |
Extracción sólido-líquido
Extracción líquido-líquido
Destilación
Absorción
Adsorción e intercambio iónico |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A26 B6 B7 B8 C3 C4 C6 |
7 |
14 |
21 |
Presentación oral |
B4 |
2.5 |
5 |
7.5 |
Proba obxectiva |
A26 B6 B7 B8 |
4 |
40 |
44 |
Saídas de campo |
C4 |
9 |
1.8 |
10.8 |
Prácticas de laboratorio |
A26 |
8 |
4 |
12 |
Sesión maxistral |
A26 |
31 |
15.5 |
46.5 |
|
Atención personalizada |
|
8.7 |
0 |
8.7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidad polo seu propio aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente do estudantado y o seguemento dese aprendizaxe polo profesor/a-tutor/a
|
Presentación oral |
Todo oi alumnado presentará o/os traballo/os realizados durante o curso no tempo que se lles asine e diante dos seus compañeiros. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe. Poden combinarse distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, problemas, etc. |
Saídas de campo |
Actividades que se realizan nun contexto externo ó entorno académico universitario (empresas,
institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Consiste na realización das prácticas de laboratorio e o informe final das mesmas |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Saídas de campo |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o/a alumno/a recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán.
Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas e cada alumno/a do grupo dispoñerá dun determinado tempo para esta.
Prácticas de Laboratorio: O/A alumno/a será convocado/a con anterioridade na plataforma Moodle ou no taboleiro de anuncios da Escola. As prácticas realizaránse no laboratorio de Tecnoloxía Química e Medio (Edificio Talleres), salvo que se indique o contrario.
En caso de dispensa académica o/a alumno/a porase en contacto coas profesoras de la materia para acordar a planificación das actividades docentes, atendendo as necesidades que o/a alumno/a poida ter dentro das posibilidades existentes. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A26 B6 B7 B8 |
Consiste na realización do exame final. |
65 |
Presentación oral |
B4 |
Os traballos realizados durante o curso han de ser presentados polos autores nas datas que o profesorado estime convinte. Os traballos realizaranse preferentemente en grupos,
e tódolos membros de cada uno dos grupos terán que presentar oralmente os resultados obtidos. |
15 |
Traballos tutelados |
A26 B6 B7 B8 C3 C4 C6 |
Os traballos tutelados realizaranse por parte dos alumnos con axuda do profesorado da materia. Estos traballos deberán entregárselle ó profesorado tanto en formato papel como por correo electrónico ou plataforma designada polo profesorado. |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A26 |
Consiste na realización das prácticas de laboratorio e o informe final das mesmas |
5 |
|
Observacións avaliación |
E necesario sacar un mínimo de 3.5 nos exames parciais (se os oubese) e media de 4 para que entren en cómputo as demáis metodoloxías. En caso de non haber exames parciais a nota necesaria para poder facer media coas demáis actividades será de 4 No caso de non poder realizarse algunha das metodoloxías antes citadas a valoración da mesma pasará á proba obxetiva. Será obligatoria a asistencia a máis do 90% das sesións programadas. En caso de que se realicen as saídas de campo, serán obligatorias para superar a materia As prácticas de laboratorio serán necesarias para poder superar a materia O alumnado con dispensa académica estará exento de asistir ás clases
pero deberá facer as mesmas tarefas que os demáis alumnos/as. Á hora de
presentar o traballo poderá facelo de forma indivudual (en vez de
traballo en equipo) e a súa presentación será na clase pero non terá que
ser nas horas asignadas para a presentación dos traballos que aparece
na planificación, senón que será na data acordada entre o/a estudante e a
profesora.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumprir co
obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green CampusFerrol":
A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:
• Solicitarase n en formato virtual e/ou soporte informático
• Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos
• En caso de ser necesario realizarlos en papel:
- Non se emplearán plásticos
- Realizaranse impresiones a doble cara.
- Emplearase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. Incorporarase
perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase lenguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos sexos,
propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…) |
|