Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Capacidade para comprender e aplicar os principios de coñecementos básicos da química xeral, química orgánica e inorgánica e as súas aplicacións na enxeñaría |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C7 |
Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para comprender e aplicar os principios de coñecementos básicos da química xeral, química orgánica e inorgánica e as súas aplicacións na enxeñaría. |
A4
|
|
|
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
|
B2
|
|
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
|
B3
|
|
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo. |
|
B4
|
|
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
|
B5
|
|
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. |
|
B6
|
|
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
|
B1
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
|
C2
|
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
C5
|
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
C6
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
|
|
C4
|
Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar. |
|
|
C7
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Conceptos Químicos Fundamentáis. |
- Estequiometría. Rendemento Reacción. Reactivo Limitante.
- Átomo. Modelo Mecanocuántico.
- Táboa Periódica e Propiedades Periódicas.
- Ligazón Química. Tipos de Ligazón: Iónico, Covalente, Metálico. Forzas Intermoleculares. |
Tema 2. Termoquímica. |
- Cambios de Enerxía nas Reaccións Químicas.
- Entalpía.
- Calorimetría.
- Introdución á Termodinámica. |
Tema 3. Cinética Química. |
- Velocidade de Reacción.
- Ecuación de Velocidade.
- Relación entre a Concentración de Reactivos e o Tempo.
- Enerxía de Activación.
- Catálisis.
- Mecanismos. |
Tema 4. Equilibrio Químico. |
- Concepto de Equilibrio. Constante de Equilibrio.
- Equilibrio de Gases. Le Chatelier.
- Equilibrio Ácedo-Base. |
Tema 5. Electroquímica I. |
- Reaccións Redox. Axustes.
- Potencial Estándar de Electrodo.
- Espontaneidade das Reaccións Redox.
- Ecuación de Nernst. |
Tema 6. Electroquímica II. |
- Celas Voltaicas. Baterías.
- Electrolisis. Aspectos Cuantitativos da Electrolisis. |
Tema 7. Corrosión. |
-Concepto.
- Procesos de Corrosión e Factores que Inflúen.
- Métodos de Protección fronte á Corrosión.
- Corrosión Atmosférica.
- Corrosión Mariña. |
Tema 8. Química Orgánica. |
- Introdución á Química Orgánica.
- Grupos Funcionais.
- Nomenclatura.
- Isomería.
- Tipos Xerais de Reaccións Orgánicas. |
Tema 9. Química Orgánica Aplicada á Enxeñaría. |
- A Combustión:
Carbón
Petróleo
Gas Natural
Biomasa
- Polímeros |
Tema 10. Química Inorgánica Aplicada á Enxeñaría. |
- Metalurxia.
- Síntese Industrial de Compostos Inorgánicos.
- Materiais Inorgánicos de Interese Tecnolóxico: Semiconductores, Fibras Ópticas, Cerámicos, Superconductores. |
Tema 11. Caracterización de Produtos Químicos Perigosos. |
- Contaminantes Químicos no medio Mariño.
- Toxicidade dos Compostos Químicos. |
PRÁCTICAS DE LABORATORIO |
- Calor de Reacción.
- Ácidos e Bases.
- Determinación do Contido de Cobre dunha Aliaxe.
- Electrodeposición.
- Reaccións Redox.
- Polímeros. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A4 B1 B2 B5 B6 |
4 |
12 |
16 |
Sesión maxistral |
A4 B2 B5 B6 C3 C5 |
25 |
32.5 |
57.5 |
Solución de problemas |
A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C4 |
15 |
30 |
45 |
Traballos tutelados |
A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C6 C7 |
3 |
6 |
9 |
Prácticas de laboratorio |
A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C4 C6 |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe do alumno. |
Sesión maxistral |
O profesor expoñerá os contidos fundamentais de cada un dos temas. Para o seu mellor aproveitamento, os alumnos dispoñerán con antelación ao desenvolvemento destas sesións dos materiais docentes axeitados para a súa preparación persoal. Todos os alumnos poderán consultar ao profesor calquer aspecto da materia no horario de tutorías establecido para tal efecto. Impartirase en grupo grande. |
Solución de problemas |
Sesións dedicadas á resolución de problemas e cuestións coa participación activa do alumnado. Impartirase en grupo mediano |
Traballos tutelados |
Realización de estudos dirixidos. Presentación e corrección. O alumno resolverá situacións problemáticas concretas, promovéndose a participación nas clases. |
Prácticas de laboratorio |
Lectura comprensiva da práctica. Leva a cabo o traballo experimental. Expón e resolve os cálculos numéricos asociados así como as cuestións que se lle expoñan. Examina e valora o resultado final. Impartirase en grupo mediano. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Revisión do desenvolvemento das etapas intermedias e final do estudo dirixido.
Resolución de cuestións puntuais que lle impiden ao alumno o seguimento xeral da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C4 C6 |
Valorarase a realización dos prelaboratorios, as capacidades e destrezas do alumno na realización do traballo experimental, a súa capacidade para interpretar os resultados obtidos e a elaboración dos informes de laboratorio. |
5 |
Proba obxectiva |
A4 B1 B2 B5 B6 |
Aproximadamente na metade do cuadrimestre, realizarase un primeiro exame parcial (teoría e problemas) eliminatorio correspondente á materia impartida ata ese momento. Ao finalizar o cuadrimestre realizarase un segundo exame parcial (teoría e problemas) para os alumnos que superasen o primeiro parcial e un exame global da materia (teoría e problemas) para os alumnos que non se presentaron ou non aprobasen o primeiro exame parcial.
Cada exame constará de dúas partes independentes, sendo necesario obter unha nota mínima en cada unha delas para compensalas:
- teoría, puntuación máxima 4 puntos, puntuación mínima para compensar 1,5 puntos.
- problemas, puntuación máxima 3 puntos, puntuación mínima para compensar 1 puntos. |
70 |
Solución de problemas |
A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C4 |
Realizaranse periódicamente probas curtas en grupo mediano para avaliar a evolución do alumno. |
15 |
Traballos tutelados |
A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C6 C7 |
Realización de tres actividades dirixidas.
Capacidade do alumno para resolver situacións problemáticas concretas e participar nas clases.
Interese e actitude do alumno. |
10 |
|
Observacións avaliación |
- Para poder sumar os puntos das distintas actividades á nota do exame, haberá que alcanzar neste un mínimo de 3 puntos.
- Para aprobar a asignatura @s alumn@s deberán realizar todas as prácticas de laboratorio.
- Aquel@s alumn@s que realizasen e superasen as prácticas de laboratorio da materia en cursos anteriores, poderán decidir se as fan novamente ou non. En caso de non repetilas, manteráselles a cualificación obtida no seu momento.
- A cualificación correspondente á realización de traballos tutelados mantense no exame correspondente á 2ª oportunidade.
- A cualificación correspondente á realización de traballos tutelados non se mantén dun curso a outro.
- No caso d@s alumn@s que soliciten matrícula a tempo parcial, han de saber que non se acepta dispensa nesta materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://eup.cdf.udc.es (). .
Pérez Iglesias J. y Seco Lago H.M. (2006). Experimentos de Química: Aplicaciones a la Vida Cotidiana. Mc Graw-Hill Calamonte (Badajoz), Filarias
Vinagre F. y Vázquez de Miguel L.M. (1996). Fundamentos y Problemas de Química, 2ª edición. Alianza
Mc Murry, Fay (2009). Química General. Prentice Hall
Petrucci R.H. (2011). Química General: Principios y Aplicaciones Modernas. Prentice Hall
Chang R. (2010). Química, 10ª edición. Mc Graw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Peterson (1993). Formulación y Nomenclatura Química Inorgánica. EDUNSA
Vale Parapar, Fernández Pereira y otros (2004). Problemas Resueltos de Química para Ingeniería. Thomson
Paz M., Castro F. y Miró J. (1995). Química. UNED
Rosenberg J., Epstein L. y Krieger P. (2014). Química Schaum. McGraw Hill
Kotz, Treichel, Harman (2003). Química y Reactividad Química, 5ª edición. Thomson
Willis (1995). Resolución de Problemas de Química General. Reverté |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- É imprescindible que os alumnos coñezan a formulación química inorgánica.
- Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumplir co obxetivo da acción 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" na entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1. Non se empregarán plásticos
2. Realizaranse impresións a doble cara
3. Empregarase papel reciclado
4. Evitarase a impresión de borradores.
- Na execución das prácticas de laboratorio, debese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|