Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Coñecemento da elasticidade e resistencia de materiais, e capacidade para realizar cálculos de elementos sometidos a solicitudes diversas |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C7 |
Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Análise e deseño de elementos estruturais suxeitos a tensión, compresión, torsión e flexión. |
A12
|
|
|
Análise e deseño de elementos estruturais suxeitos a tensión, compresión, torsión e flexión. |
A12
|
|
|
Adquirir os conceptos de elasticidade e inelasticidade. |
A12
|
|
|
Entender o comportamento resistente de estruturas e compoñentes mecánicos. |
A12
|
|
|
Adquirir os conceptos de elasticidade e inelasticidade. |
A12
|
B1 B2 B3 B5 B6
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. |
- Introdución á resistencia de materiais
- Carga axial, torsión, esforzos cortantes e momentos flectores
- Análises de tensións e deformacións
- Flexión hiperestática |
Tema 1: Introdución á resistencia de materiais. |
Propiedades mecánicas dos materiais. Elasticidade e plasticidad. Concepto de tensión nun sólido elástico. Tensións e deformacións. |
Tema 2: Carga axial. |
Cambios de lonxitude en barras uniformes e non uniformes. Efectos térmicos e deformacións previas. Tensións sobre seccións inclinadas. Enerxía de deformación. |
Tema 3. Torsión. |
Introdución. Deformacións a torsión en barras circulares. Relación entre os módulos de elasticidade E e G. Transmisión de potencia por medio de eixos circulares. |
Tema 4. Esfuerzos cortantes y momentos flectores. |
Introdución. Tipos de vigas, cargas e reaccións. Esforzos cortantes e momentos flectores. Relacións entre cargas, esforzos cortantes e momentos flectores. Diagramas de esforzo cortante e momento flector. |
Tema 5. Tensións en vigas. |
Introdución. Flexión. Curvatura dunha viga. Tensións en sólidos sometidos a flexión simple. Deseño e cálculo de forma e dimensións de sólidos elásticos. |
Tema 6. Deflexiones en vigas |
Introdución. Ecuacións diferenciais da curva de deflexión. Deflexiones por integración da ecuación do momento flector. Método área-momento. Enerxía de deformación por flexión. Métodos enerxéticos. |
Tema 7. Flexión hiperestática |
Ecuacións diferenciais da curva de deflexión. Método área-momento. Método de superposición. Métodos enerxéticos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 B1 C1 |
30 |
30 |
60 |
Seminario |
B2 B3 B5 B6 |
10 |
8 |
18 |
Solución de problemas |
A12 C4 C5 C6 C7 |
20 |
34 |
54 |
Proba obxectiva |
A12 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral complementada coa utilización de medios audiovisuais, que ten como obxectivo transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe no campo da análise estrutural. |
Seminario |
Grupo de traballo para resolver problemas por medio de exposición, debate, participación e cálculo. |
Solución de problemas |
Metodoloxía e resolución de casos prácticos de exposición, debate e participación, o que axuda a comprensión da base teórica da materia e permite a explicación dos métodos máis comúns de aplicala. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Seminario |
|
Descrición |
Alumnado con dedicación completa:
a) Seminario: seguimento e resolución das dúbidas concretas xurdidas na solución dos problemas expostos.
b) Proba obxectiva: resolución de dúbidas sobre os contidos teóricos e prácticos da materia
Alumnado a tempo parcial:
a) Seminario: seguimento e resolución das dúbidas concretas xurdidas na solución dos problemas expostos.
b) Proba obxectiva: resolución de dúbidas en tutorías individuais sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. Seguimento do traballo global do alumno.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A12 |
Se realiza individualmente, de forma presencial, al finalizar la asignatura, con una duración estimada de 4 horas |
80 |
Solución de problemas |
A12 C4 C5 C6 C7 |
Son valorados os casos resoltos individualmente polos estudantes |
20 |
|
Observacións avaliación |
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 75%: a) Solución de problemas: resolución de casos prácticos (20%) c) Proba obxectiva: exame escrito sobre os contidos da materia (80%) Segunda oportunidade: a) Solución de problemas: resolución de casos prácticos (20%) b) Proba obxectiva: exame escrito sobre os contidos da materia (80%)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gere, Timoshenko (2003). Mecánica de Materiales. Iberoamericana
Rodriguez Avial (1995). Problemas resueltos de Resistencia de Materiales. Editorial ETSII. Madrid
Vazquez, M. (1994). Resistencia de Materiales. Noela
Ortiz Berrocal (2003). Resistencia de Materiales. MacGrawHill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
MECANICA/730G01118 | Cálculo/770G01001 | Fisíca II/770G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
ESTRUTURAS NAVAIS 1/730G01125 |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social do Plan de Acción Green Campus Ferrol: A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. En caso de ser necesario realizalos en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|