Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
Coñecemento das características dos sistemas de propulsión naval |
A24 |
Capacidade para a integración a bordo dos sistemas propulsores, tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc. |
A25 |
Capacidade para a integración a bordo dos sistemas auxiliares tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento etc. |
A32 |
Coñecemento dos motores diésel mariños, turbinas de gas e plantas de vapor |
A33 |
Coñecemento dos equipos e sistemas auxiliares navais |
A36 |
Coñecemento dos métodos de proxecto dos sistemas de propulsión naval |
A37 |
Coñecemento dos métodos de proxecto dos sistemas auxiliares dos buques e artefactos |
A39 |
Coñecemento dos procesos de montaxe a bordo de máquinas, equipos e sistemas |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C7 |
Capacidade de traballar nun ámbito multilingüe e multidisciplinar. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Proxectar, construir, montar e optimizar todo tipo de infraestructura, maquinaria, equipos, instalaciones, etc, relativos a propulsion mediante motores de combustión interna, así como coordinar a sua execución e funcionamiento tanto técnico, como humano. |
A15 A24 A25 A32 A33 A36 A37 A39
|
B4 B5
|
C4 C5 C6 C7
|
Diseñar e proxectar sistemas de propulsion mediante motores de combustión interna |
A15 A24 A25 A32 A33 A36 A37 A39
|
B4 B5
|
C4 C7
|
Adquisición de conocimientos e pericia na resolución de problemas específicos relativos a propulsion mediante motores de combustión interna |
A15 A24 A25 A32 A33 A36 A37 A39
|
B4 B5
|
C4 C6 C7
|
Adquirir a capacitación para adaptarse aos cambios tecnolóxicos con os que deberá enfrentarse durante a sua vida profesional. |
A15 A24 A25 A32 A33 A36 A37 A39
|
B4 B5
|
C4 C6 C7
|
Conocer a tecnoloxia relativa a propulsión mediante motores de combustión interna alternativos. |
A15 A24 A25 A32 A33 A36 A37 A39
|
B4 B5
|
C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques e temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
Motores Diesel: descrición, funcionamento e criterios de selección. Sistemas auxiliares de motores Diesel: dimensionado e disposición. Cámara de máquinas. Dimensionado e deseño da cámara de máquinas de buques con motores Diesel. Sistema de goberno e manobra: dimensionado, deseño e selección de timones e sistemas asociados, sistemas propulsores auxiliares e sistemas propulsores non convencionais. |
UNIDADE TEMÁTICA I INTRODUCCIÓN O ESTUDIO DE OS MOTORES DE COMBUSTIÓN INTERNA. TEMA 1.- Introducción a os motores de combustión interna |
1.1 Concepto máquina térmica
1.2 Concepto de fluido activo.
1.3 Concepto de motor endotérmico.
1.4 Antecedentes.
1.5. Aplicacions. |
UNIDAD TEMÁTICA II ESTUDIO GENERAL DOS MOTORES ALTERNATIVOS TEMA 2.- Introducción o estudio dos motores alternativos. |
2.1 Historia e conceptos fundamentais.
2.2 Esquema e nomenclatura.
2.3 Ciclos operativos de 4 e 2 tiempos.
2.4. Clasificación de motores alternativos.
2.5. O motor de encendido por chispa, EB.
2.6. O motor de encendido por compresión, EC.
2.7. Diferencias principais entre os motores de EB y EC.
2.8. Velocidade e carga do motor alternativo. |
TEMA 3.- Ciclos teóricos dos motores alternativos. |
3.1 Ciclos teóricos e ciclos reais.
3.2. Análisis de un ciclo e rendimiento térmico.
3.3. O ciclo Otto teórico.
3.4. O ciclo Diesel teórico.
3.5. O ciclo mixto de Sabathé.
3.6. Comparación entre os tres ciclos teóricos.
3.7. Presión media de un ciclo. |
TEMA 4.- Particularidades dos motores de combustión interna alternativos. |
4.1 Motor de dos tiempos.
4.2. Sobrealimentación. |
TEMA 5.- Ciclos reales dos motores alternativos. |
5.1 Ciclo indicado e presión media indicada.
5.2. Diferencias entre os ciclos Otto real e teórico.
5.3. Diferencias entre os ciclos Diesel real e teórico.
5.4. Examen do diagrama indicado. |
UNIDAD TEMÁTICA III COMBUSTIÓN E FORMACIÓN DA MEZCLA. TEMA 6.- Os combustibles. |
6.1. Generalidades.
6.2. Combustibles derivados do petroleo.
6.3. Combustibles para motor tipo Otto.
6.4. Combustibles para motor tipo Diesel.
6.5. Los Jet Propulsors, JP.
6.6. Combustibles específicos en propulsión marina. |
TEMA 7.- Transformación do fluido operante e requerimientos do motor. |
7.1 Composición do fluido operante.
7.2. O aire atmosférico.
7.3. Cantidade de aire necesaria para a combustión.
7.4. Calor total desarrollado na combustión.
7.5. Formación da mezcla aire•combustible.
7.6. Requerimientos do motor de EB.
7.7. Requerimientos do motor de EC.
7.8. Potencia, Presión media efectiva e rendimiento.
8.9. Balance térmico. |
UNIDAD TEMÁTICA IV A LUBRICACIÓN E A REFRIGERACIÓN DO MOTOR. TEMA 8.- Lubricación y lubricantes. |
8.1 Objeto da lubricación.
8.2. Como se realiza a lubricación.
8.3. Características dos lubricantes concernientes a su empleo no motor.
8.4. Clasificación dos lubricantes.
8.5. Consideraciones sobre o uso dos lubricantes.
8.6. Sistema de lubricación. |
TEMA 9.- A refrigeración. |
9.1 Objetivo.
9.2. Cálculo da cantidade de calor que se ha de disipar.
9.3. Refrigeración por agua. Sistemas usados.
9.4. Circulación forzada. Circulación por termofusión.
9.5. Regulación da refrigeración. |
UNIDAD TENÑATICA V PARÁMETROS FUNDAMENTALES E CURVAS CARACTERÍSTICAS. TEMA 10.- |
10.1. Parámetros fundamentales.
10.2. Curvas características. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
|
0 |
0 |
0 |
Sesión maxistral |
A15 A24 A25 A32 A33 A36 A37 A39 B4 B5 C4 C5 C6 C7 |
46 |
90 |
136 |
Proba de resposta múltiple |
A15 A24 A25 A32 A33 A36 A37 A39 B4 B5 C4 C5 C6 C7 |
4 |
10 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
La experiencia de los últimos años nos ha llevado a modificar ligeramente la metodología utilizada y los métodos de evaluación, por lo que no coincidirá plenamente con lo indicado en la Memoria del título. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e un cierto debate entre profesor e estudiantes para transmitir de a mellor maneira posible os conocimientos do profesor a o alumno.
Previamente se lles facilita a os alumnos copia das imaxenes que se van a presentar por medios audiovisuales, para facilitarlles o seguimiento das explicaciones.
Aunque non e a mellor das metodoloxías e non goza de boa prensa, a lección maxistral sigue siendo a forma más eficiente de transmitir de forma rápida grandes caudales de información no pouco tiempo do que se dispone para a impartición de a materia. |
Proba de resposta múltiple |
Se trata dos exámenes da asignatura.
Estos exámenes consisten en una prueba de resposta múltiple (test) compuesta por 20 preguntas, para las que se proponen catro posibles respostas das cuales solo una es correcta. Cada respuesta correcta puntúa medio punto, e as respostas incorrectas descuentan a sexta parte de un punto. De esta forma compensan os aciertos con os errores en caso de que algún alumno decidiese responder aleatoriamente a alguna o varias preguntas.
Las preguntas en blanco ni suman ni restan puntos a la calificacion final.
Un segundo ejercicio consistirá en tres o cuatro preguntas sobre algunos aspectos que no puedan ser fácilmente evaluables mediante test, usualmente preguntas que requieran algún tipo de dibujo, gráfico o esquema. Son preguntas especialmente sencillas, por lo que una respuesta mínimamente correcta es imprescindible para aprobar la asignatura. El resultado de este segundo ejercicio matiza la nota obtenida en el test. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención personalizada articúlase a través das tutorías. O profesor está dispoñible para atender ao alumno e solucionarlle todas as súas consultas relativas á materia dentro do horario de tutorías asignado polo centro.Trátase dunha actividade voluntaria e non avaliable. De todos os xeitos, anímase aos alumnos a facer uso dela tanto como estimen conveniente.O alumno en todo momento pode contar coa colaboraciión dos profesores, tanto de forma individual como en equipo.
Esta asignatura acepta la dispensa académica de aquellos alumnos matriculados a tiempo parcial.
Los alumnos con dispensa académica pueden seguir la asignatura sin asistir a clase y cuentan con el apoyo del profesor en tutorías cuando lo necesiten. Serán evaluados por la nota obtenida en el examen.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A15 A24 A25 A32 A33 A36 A37 A39 B4 B5 C4 C5 C6 C7 |
Se trata de una prueba de respuesta múltiple (test) compuesta por 20 preguntas, para las que se proponen cuatro posibles respuestas de las cuales solo una es correcta. Cada respuesta correcta puntúa medio punto, y las respuestas incorrectas descuentan la sexta parte de un punto. De esta forma se compensan los aciertos con los errores en caso de que algún alumno decidiese responder aleatoriamente a alguna o varias preguntas.
Las preguntas en blanco ni suman ni restan puntos a la calificacion final.
Un segundo ejercicio consistirá en tres o cuatro preguntas sobre algunos aspectos que no puedan ser fácilmente evaluables mediante test, usualmente preguntas que requieran algún tipo de dibujo, gráfico o esquema. Son preguntas especialmente sencillas, por lo que una respuesta mínimamente correcta es imprescindible para aprobar la asignatura. El resultado de este segundo ejercicio matiza la nota obtenida en el test. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Esta asignatura acepta a dispensa académica de aquelos alumnos matriculados a tempo parcial. Os alumnos con dispensa académica poden seguir a asignatura sen asistir a clase e contan co apoyo do profesor en tutorías cando o necesiten. Serán evaluados exclusivamente por a nota obtida no examen tanto na primeira como na segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Payri,F.; Desantes, J.M. (2011). Motores de combustión interna alternativos. Reverté Álvarez Flórez, J.A.; Callejón Agramunt, I; y otros (2005). Motores alternativos de combustión interna. Ediciones UPC / POLITEST Mataix, Claudio (2000). Turbomáquinas térmicas. Edit. Dossat Cabronero Mesas, Daniel (2003). Motores de combustión interna. C.Cabronero-Barcelona López Sánchez, José Javier (2008). Cuestiones y problemas resueltos de motores de combustión interna alternativos. UPV. Valencia Muñoz Domínguez, Marta (2008). Problemas resueltos de motores térmicos y turbomáquinas térmicas. UNED |
Bibliografía complementaria
|
|
Moran, M.J.; Shapiro, H.N. (2004). Fundamentos de Termodinámica técnica. Edit. Reverté |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Termodinámica técnica/730G05015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" precisase incluir nas nosas guías docentes o seguinte: 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|