Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
Recoñecer as situacións de risco vital e saber executar manobras de soporte vital básico e avanzado. |
A16 |
Coñecer os principios de radioloxía, radioprotección e prevención e control de infeccións. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C10 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir os conceptos xerais da infección e hixiene hospitalaria. |
A16
|
B1 B3 B4 B5 B11
|
C6 C10
|
Explicar os procedementos de hixiene hospitalaria e de prevención da infección hospitalaria |
A16
|
B1 B2 B3 B5 B6 B9 B11
|
C4 C6 C10
|
Identificar as estratexias de prevención de riscos laborais no contexto sanitario |
A16
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11
|
C4 C6 C10
|
Describir e aplicar as manobras de soporte vital básico e avanzado |
A15
|
B1 B2 B3 B5 B9 B11
|
C4 C6 C10
|
Identificar os diferentes sistemas radiolóxicos de diagnóstico e tratamento e os procedementos para unha manipulación segura |
A16
|
B1 B5 B6
|
C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
U.D. I. Conceptos xerais das infeccións nosocomiais, limpeza, desinfección e esterilización |
1.1.- Conceptos xerais. Estudo da prevalencia da infección hospitalaria en España
1.2.- Limpeza e desinfección do medio clínico.
1.3.- Antisépticos e desinfectantes de uso xeral no ámbito clínico.
1.4.- Normas de utilización e conservación de antisépticos e desinfectantes.
1.5.- Execución do proceso de limpeza no instrumental cirúrxico
1.6.- Conservación do material e comprobación do seu funcionamento.
1.7.- Métodos de empaquetado para esterilización.
1.8.- Métodos de esterilización.
1.9.- Controis de eficacia
|
U.D. II: Medidas de prevención da infección asociadas a técnicas e procedementos do ámbito clínico |
2.1.- Técnicas e procedementos de prevención da infección hospitalaria segundo CDC e a OMS
2.2.- Lavado de mans como medida de prevención da infección hospitalaria.
2.3.- Técnicas de prevención da infección na ferida cirúrxica
2.4.- Cateterismo intravascular. Prevención da infección.
2.5.- Cateterismo urinario. Prevención da infección.
2.6.- Técnicas de prevención da infección respiratoria.
2.7.- Outras técnicas e procedementos de prevención da infección hospitalaria.
|
U.D. III: Prevención de riscos laborais no contexto sanitario. |
3.1.- Precaucións universais de prevención da infección no persoal sanitario en enfermidades infectocontaxiosas.
3.2.- Procedementos para a prevención de riscos laborais xenerais no contexto sanitario.
|
U.D. IV: Conceptos básicos Soporte vital básico e avanzado. Prevención do paro cardiorrespiratorio Reanimación cardiopulmonar básica en adultos e nenos Outras técnicas de soporte vital básico Soporte circulatorio: desfibrilación automática e semiautomática Soporte e manexo vía aérea e ventilación : equipamento Desobstrucción vía aérea, ventilación e osixenación. |
4.1.- Conceptos básicos.
4.2.- Prevención do parou cardiorrespiratorio.
4.3.- Resucitación cardiopulmonar básica e avanzada en adultos e en neno.
4.4.- Outras técnicas de soporte vital.
4.5.- Soporte circulatorio: desfibrilación automática e semiautomática. |
U.D. V: Introdución á radioloxía e aspectos biolóxicos das radiacións ionizantes Principios e normas básicas de protección radiolóxica.
|
5.1.- Introdución á radioloxía e aspectos biolóxicos das radiacións ionizantes.
5.2.- Principios e normas básicas de protección radiolóxica.
|
U.D. IX. Módulo práctico.
|
6.1.- Vestimenta cirúrxica.
6.2.- Lavado cirúrxico de mans.
6.3.- Colocación de luvas estériles.
6.4.- Técnicas e procedementos de esterilización do instrumental cirúrxico . |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C4 C6 C10 |
21 |
23 |
44 |
Prácticas de laboratorio |
A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C4 C6 C10 |
21 |
63 |
84 |
Proba mixta |
A16 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C4 C6 C10 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
La atención personalizada está dirigida a dar soporte a aquellos estudiantes que tengan dificultades en la realización de cada una de las prácticas de laboratorio y por ello no puedan obtener el mínimo exigido para superar esta parte de la materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C4 C6 C10 |
La realización y evaluación de todas las prácticas de laboratorio es obligatoria para superar la materia tanto para la oportunidad de enero como para la oportunidad de julio.
Los laboratorios impartidos por el profesor Manuel Romero Martín suponen un 30% de la nota de su parte de la materia (4 ECTS).
Los laboratorios impartidos por el profesor Francisco Bernabeu Piñeiro suponen un 30% de la nota de su parte de la materia (2 ECTS).
|
25 |
Proba mixta |
A16 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C4 C6 C10 |
La realización y superación de la prueba mixta es obligatoria para superar la materia.
La prueba mixta del profesor Manuel Romero Martín supone un 70% de la nota de su parte de la materia (4 ECTS).
La prueba mixta del profesor Francisco Bernabeu Piñeiro supone un 70% de la nota de su parte de la materia (2 ECTS) |
75 |
|
Observacións avaliación |
A materia é impartida por dous profesores Manuel Romero Martín (4 ECTS) e Francisco Bernabeu Piñeiro (2 ECTS). Para superar a materia o estudante deberá superar cada ou*na das partes que a compoñen. A nota final calcularase mediante a suma da media ponderada segundo a seguinte porcentaxe: 70% corresponde á nota alcanzada na materia impartida polo profesor Manuel Romero Martín . 30% corresponde á nota alcanzada na materia impartida polo profesor Francisco Bernabeu Piñeiro Segunda oportunidade e outras: Para superar a materia o estudante deberá realizar e superar as prácticas de laboratorio e a proba mixta Matricula Parcial: O sistema de avaliación dos laboratorios adaptarase á dispoñibilidade do estudante. Organizarase unha data na que o estudante poida asistir para a realización e avaliación do laboratorio. Para acollerse a esta modalidade será necesario que o estudante comuníquello ao profesor responsable o máis axiña posible para facilitar a organización. Oportunidade Adiantada: Consistirá nunha proba de avaliación cunha parte práctica (25%) e unha parte teórica (75%). Sendo necesario superar as dúas partes para aprobar a materia. Non presentados: Serán non presentados aqueles estudantes que aínda participando nos laboratorios non se presenten á proba mixta Matricula de Honra: Matricúlaa de honra adxudicarase a aqueles estudantes cunha cualificación de sobresaliente en ambas as partes, tanto na práctica de laboratorio con en a proba mixta. No caso de que haxa cualificacións iguais que cumpran os requisitos nun número superior á posibilidade de *MH realizarase un exame oral de 5 preguntas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(2014). EPINE.
CDC (2013). Normas y procedimientos del CDC de Atlanta.
Romero martín, Manuel; et al (2006). Prevención de la infección en centros sanitarios. Ferrol
Consejo Europeo de Resucitación (2010). Recomendaciones sobre resucitación del Consejo Europeo de Resucitación. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir
unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número
5:
“Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan
de Acción Green
Campus Ferrol": - A entrega dos traballos documentais que
se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en
formato dixital sen necesidade
de imprimilos,
no caso de se realizar en papel:
non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre
cara, empregarase papel reciclado
e evitarase a impresión
de borradores.
- Débese facer un uso
sostible dos recursos
e a prevención de impactos negativos sobre
o medio natural tendo en
conta a importancia dos principios
éticos relacionados cos valores da sostenibilidade
nos
comportamentos persoais e profesionais
- Facilitarase a plena
integración do alumnado que por razón
físicas, sensoriais, psíquicas
ou socioculturais, experimenten
dificultades a un acceso axeitado, igualitario
e proveitoso á vida universitaria
Na
realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non
orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da
súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso
(0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias
ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. |
|