Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A40 |
Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo reprodutivo e no climaterio e nas alteracións que se poden presentar, proporcionando os coidados necesarios en cada etapa. |
A41 |
Aplicar coidados xerais durante o proceso de maternidade para facilitar a adaptación das mulleres e os neonatos ás novas demandas e previr complicacións. |
A42 |
Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato. |
A43 |
Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento. |
A44 |
Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identificar as súas manifestacións. |
A45 |
Analizar os datos de valoración do neno, identificando os problemas de enfermaría e as complicacións que poden presentarse. |
A46 |
Aplicar as técnicas que integran o coidado de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos nenos e os seus coidadores. |
A47 |
Seleccionar as intervencións dirixidas ao neno san e ao enfermo, así como as derivadas dos métodos de diagnóstico e tratamento. |
A48 |
Ser capaz de proporcionar educación para a saúde aos padres ou coidadores primarios. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Recoñecer as enfermidades de transmisión sexual (ETS) máis frecuentes e as súas medidas de prevención. |
A40 A41
|
B1 B2 B3 B7 B9 B10 B13 B14 B15
|
C1 C7
|
Planificar coidados de enfermaría nas mulleres con cancro de mama e xinecolóxico |
A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48
|
B1 B2 B3 B7 B9 B10 B13 B14 B15
|
C1 C7
|
Identificar os diferentes métodos anticonceptivos. |
A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48
|
B1 B2 B3 B7 B9 B10 B13 B14 B15
|
C1 C7
|
Describir os principais procesos patolóxicos na idade neonatal, na infancia e na adolescencia, as probas diagnósticas e os procedementos terapéuticos |
A42 A43 A45 A46 A47 A48
|
B1 B2 B3
|
|
Describir as necesidades de coidado do neno e nena e da súa familia, identificando e priorizando os diagnósticos de enfermaría e as complicacións potenciais. Planificar coidados relacionados coa especificidade dos pacientes pediátricos e o seu desenvolvemento. |
A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48
|
B1 B2 B3 B7 B9 B10 B13 B14 B15
|
|
Demostrar interese e sensibilidade pola infancia, a adolescencia e os seus problemas de saúde na sociedade actual. |
A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48
|
B1 B2 B3 B7 B9 B10 B13 B14 B15
|
C1 C7
|
Desenvolver habilidades na realización das técnicas e procedementos enfermeiros máis usuais en pediatría, a súa indicación e base científica. |
A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48
|
B1 B2 B3 B9 B10 B13 B14 B15
|
C1 C7
|
Describir o proceso de fecundación, implantación e desenvolvemento fetal ata o momento do nacemento. |
A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48
|
B1 B2 B3 B7 B9 B10 B13 B14 B15
|
C1 C7
|
Comprender os principais problemas da saúde reprodutiva. |
A40 A41
|
B1 B2 B3 B7 B9 B10 B13 B14 B15
|
C10 C11 C12
|
Identificar as necesidades de coidado das mulleres nas diferentes etapas da xestión, parto e puerperio. |
A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48
|
B1 B2 B3 B7 B9 B10 B13 B14 B15
|
C1 C7
|
Planificar os cuidaos de enfermaría nos diferentes estadíos da xestación partos e puerperio. |
A40 A41
|
B1 B2 B3 B7 B9 B10 B13 B14 B15
|
C1 C7
|
identificar las características do neonato/a, a infancia e adolescencia e factores que condicionan o patrón normal de crecemento e y desenvolvimento |
A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48
|
B1 B2 B3 B7 B9 B10 B13 B14 B15
|
C1 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UNIDADE 1: REPRODUCIÓN HUMANA |
Tema 1.1: Anatomía feminina. Patoloxía e disfunción do só pélvico.
Tema 1.2: Ciclo feminino e alteración do ciclo menstrual.
Tema 1.3: Consulta xinecolóxica: entrevista clínica e anamnese. Dor pélvico.
Tema 1.4: Desenvolvemento prenatal humano.
Tema 1.5: Seminario: Actuación sanitaria nos delitos contra a liberdade sexual da muller.
|
UNIDADE 2: EMBARAZO NORMAL. CONSULTA DE MATRON/A.
|
Tema 2.1: Cambios anatomofuncionais no embarazo.
Tema 2.2: Protocolo de seguimento no embarazo de baixo risco. Calendario de probas.
Tema 2.3: Consulta dea matron/a en atención primaria.
Tema 2.4: Profilaxe do risco obstétrico. Actividades de promoción da saúde.
|
UNIDADE 3: PARTO E PUERPERIO NORMAIS. |
Tema 3.1: O parto normal. Estática fetal. Fases do parto normal. Cuidados de enfermaría.
Tema 3.2: Valoración da xestante en urxencias. Estratexia de saúde sexual e reproductiva. Novas esixencias de actuación e coidados. O plan de parto, unidades UTPR.
Tema 3.3: Analxesia obstétrica. Métodos alternativos á epidural para o alivio da dor. Coidados de enfermaría.
Tema 3.4: O puerperio normal. Cambios involutivos. Coidados na estancia hospitalaria e despois da alta. |
UNIDADE 4: EMBARAZO DE ALTO RISCO E PATOLOXÍA XESTACIONAL. PARTO E PUERPERIO PATOLÓXICOS.
|
Tema 4.1. Enfermidades gravídicas. Metrorraxias na xestación.
Tema 4.2: Mortalidade perinatal e dó perinatal.
Tema 4.3: Partos distócicos.
Tema 4.4: Puerperio patolóxico. |
UNIDADE 5: A MULLER ANTE A PERSPECTIVA DO EMBARAZO. |
Tema 5.1: Defectos conxénitos. Técnicas de detección.
Tema 5.2: Interrupción legal do embarazo.
Tema 5.3: Infeccións de transimisón sexual e estratexias de prevención.
Tema 5.4: Métodos anticonceptivos. ïndice PEARL e criterios de elexiblidade da OMS.
Tema 5.5: Epidemioloxia, prevención e diagnóstico precoz dos tumores malignos xinecolóxicos e de mama. Virus do papiloma humano e cancro de cérvix. Perspectiva actual do programa de cribado. Técnicas citolóxicas. |
UNIDADE 6: LACTANCIA MATERNA. |
Tema 6.1: Impronta e vínculo. Pérdida da cultura de aleitamento materno. Fisioloxía da lactancia, superioridade do leite humano. Inicio da lactancia.
Tema 6.2: Dificultades no establecemento e mantemento da LM. Tipos de lactancia. Abandono precoz. Ingurxitación e mastite.
Tema 6.3: Iniciativa IHANM, estratexias da UNICEF-OMS para o fomento da LM. Implicacións de coidado de enfermaría para as nais lactantes.
Tema 6.4: Lactancia, dereito familiar e conciliación laboral. |
UNIDADE 7: INTRODUCIÓN Á ENFERMARÍA PEDIÁTRICA |
Tema 7.1.: Características especiais da enfermaría infantil
Tema 7.2.: Evolución histórica dos coidados infantís |
UNIDADE 8: COIDADOS DE ENFERMARÍA AOS RECÉN NADOS OU NADAS |
Tema 8.1.: Atención ao recen nado ou nada durante o nacemento
Tema 8.2.: O recen nado ou nada san
Tema 8.3.: O recen nado ou nada con problemas de saúde |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
|
10 |
10 |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
|
35 |
45 |
80 |
Objective test |
|
2 |
85 |
87 |
Case study |
|
23 |
10 |
33 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Case study |
Sesiones dirigidas a la resolución de casos prácticos que requieren soluciones
creativas y novedosas, para hacer frente a los nuevos escenarios sociales
propios de esta sociedad global.
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
|
Sesiones dirigidas a la resolución de casos prácticos que requieren soluciones
creativas y novedosas, para hacer frente a los nuevos escenarios sociales
propios de esta sociedad global.
|
25 |
Objective test |
|
realización dun exame teórico sobre os temas explicados nas leccións maxistrais
|
75 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
ENFERMERÍA MATERNAL González-Merlo J. Obstetricia. Barcelona: 6ª ed. Elsevier-Masson, 2013. Comino R. López G. Obstetricia y ginecología. Barcelona: Ariel. 2004. Guías Técnicas da Consellería de Sanidade da Xunta de Galicia. 2009 Estrategia de atención
al parto normal
en el Sistema
Nacional de Salud. Ministerio de Sanidad, Consumo y bienestar social.Gobierno de España.2012 Gilbert E. Harmon J. Embarazo y parto de Alto riesgo. Madrid: Elsevier, 2003. Asociación Española para le estudio de la Menopausia (AEEM).- Medicina Basada en la Evidencia en Menopausia. Laboratorios EFFIK S.A. 2002. Madrid. Bajo Arenas J M. Melchor Marcos J C. Mercé L. Fundamentos de Obstetricia de la SEGO. Sociedad Española de Obstetricfia y Ginecología. LAboratorios Meda. Madrid. Año 2007. ENFERMERÍA INFANTIL Aguilar Cordero MJ. Manual de técnicas y valoración en Enfermería infantil. Granada: Universidad; 2000. Aguilar Cordero MJ. Tratado de Enfermería Infantil. Cuidados Pediátricos. Madrid. Elsevier Science, 2003. Berkowitz F. Pediatría en atención primaria. Barcelona: Interamericana, Mc Graw Hill; 1998. Chaure López I, Inajeros García M. Enfermería Pediátrica. Barcelona: Masson; 2001. Dickason, Silverman, Kaplan. Enfermería Materno-Infantil. Madrid: Harcourt Brace; 1999. Galván Oliert A. Manual de urgencias para Enfermería pediátrica. Sevilla: Mad; 2000 Gómez García CI, Díaz Gómez M, Ruiz García MJ. Enfermería de la infancia y la adolescencia. Madrid: McGraw-Hill; 2001. Luis Rodrigo MT. Los diagnósticos enfermeros. Revisión crítica y guía práctica. 8ª ed. Barcelona: Masson; 2008 Mattson S, Smith JE. Enfermería maternoinfantil. 2ª ed. Mexico: McGraw-Hill Interamericana; 2001. North American Nursing Diagnosis Association. Diagnósticos Enfermeros de la NANDA Definiciones y Clasificación 2009-2011. Madrid: Harcourt; 2010. Ruiz González MD, Martínez Barellas RM, González Carrión P. Enfermería del niño y adolescente. Madrid: D A E; 2000. Díaz-Gómez NM. Tratado de enfermería de la infancia y la adolescencia. Madrid. Mcgraw-hill/Interamericana; 2006. Towle MA. Asistencia de enfermería materno-neonatal. Person; 2010. Fernández Patricia. Manual de enfermería neonatal. Cuidados y procedimientos. Chile: Editorial Mediterráneo; 2009. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Anatomy/750G01001 | Fisioloxía I/750G01005 | Fundamentos da Enfermaría/750G01007 | Clinical Nursing (I and II)/750G01012 | Professional Ethics, Legal Framework and Philosophy of Care/750G01016 | Foundations of Nursing/750G01107 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Community Nursing II/750G01019 | Clinical Placement III/750G01027 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Clinical Placement VI/750G01030 | Clinical Placement VII/750G01031 | Practicum/750G01032 | Final Dissertation/750G01033 |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir
co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus
Ferrol": - A entrega dos traballos documentais que se realicen
nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen
necesidade de imprimilos, no caso de se realizar en papel: non se
empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase
papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
- Débese
facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos
sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais
e profesionais
- Facilitarase a plena integración do alumnado que
por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais,
experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso
á vida universitaria
- Traballaráse para identificar e modificar
prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de
detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse
medidas para corrixilas.
Na realización dos traballos da
materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído
aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa
procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado
con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das
responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o
correspondente procedemento. |
|