Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A62 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo, en forma de rotatorio clínico independente e con avaliación final de competencias; nos Centros de Saúde, Hospitais e outros centros asistenciais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Actuar según los principios éticos y legales que guían a la profesión. Cumplir las normas de funcionamiento de las instituciones sanitarias |
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C7 C10 C11 C12
|
Aplicar o proceso de atención de enfermaría integrando os coñecementos dos problemas de saúde das persoas nas diferentes etapas do ciclo vital.
Executar con habilidade as intervencións de enfermaría garantindo a seguridade. |
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7
|
cooperar con el equipo asistencial sanitario y/o socio-sanitario |
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
desenvolver estratexias de comunicación efectiva coas persoas atendidas , as suas familias e grupos |
A62
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C11 C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Colaborar co equipo asistencial sanitario
Comunicación efectiva coas persoas atendidas de acordo co
seu grao de competencia
Aplicación do proceso de atención de enfermaría ao neno san e enfermo.
Realización dos rexistros de acordo ás normas éticas,
deontolóxicas e legais.
Participación na xestión e organización de os servizos de
enfermaría.
|
Realización dos coidados de enfermaría baseándose nos
principios dunha práctica reflexiva. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
|
1 |
20 |
21 |
Prácticas clínicas |
|
120 |
8 |
128 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
A súa realización é obrigatoria. Será avaliado polos docentes da materia |
Prácticas clínicas |
a súa realización é obrigatoria en tempo, horario e centro establecido pola facultade. Como resultado do rotatorio práctico,
xérase un informe final, o cal será avaliado polo profesional que tutorice ao alumno. Este informe será finalmente valorado
polo profesor responsable da materia
Na elaboración do informe final terase en consideración os coñecementos, as actitudes profesionais, as habilidades e
destrezas técnicas e as aptitudes do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas clínicas |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
A atención personalizada vai dirixida principalmente a tutorizar aos alumnos, guiándoos a través da aprendizaxe. Isto permite
facer un seguimento do proceso de maduración de las competencias |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas clínicas |
|
A súa realización é obrigatoria. Será avaliado polos docentes da materia |
20 |
Portafolios do alumno |
|
a súa realización é obrigatoria en tempo, horario e centro establecido pola facultade.
Como resultado do rotatorio práctico, xérase un informe final, o cal será avaliado polo
profesional que tutorice ao alumno. Este informe será finalmente valorado polo
profesor responsable da materia
Na elaboración do informe final terase en consideración os coñecementos, as
actitudes profesionais, as habilidades e destrezas técnicas e as aptitudes do alumno |
80 |
|
Observacións avaliación |
<div>PRÁCTICAS CLÍNICAS:</div><div>Las prácticas clínicas son obligatorias y no</div><div>existen faltas justificadas, por lo que las ausencias debidamente acreditadas</div><div>deberán recuperarse, siempre que no excedan del 50% de las planificadas. Las no</div><div>justificadas constituyen una infracción grave y pueden suponer, a criterio del</div><div>profesor titular responsable, el suspenso de la asignatura. La recuperación de</div><div>las prácticas se realizará en el periodo establecido por el profesor, antes de</div><div>la fecha de cierre de actas.</div><div>Las fechas y horarios en las que cada estudiante</div><div>realizará las prácticas clínicas se harán públicas antes del inicio de las</div><div>mismas.</div><div>- La aplicación de los porcentajes</div><div>correspondientes se realizará siempre y cuando el alumno tenga las dos pruebas</div><div>(Prácticas Clínicas y Trabajos Tutelados) superadas de manera independiente.</div><div>- Cuando el alumno no supere de manera</div><div>independiente las dos pruebas supondrá la calificación De SUSPENSO en acta. La</div><div>calificación numérica se obtendrá estableciendo un mínimo en cada una de las</div><div>partes.</div><div>- El hecho de presentarse/realizar las prácticas</div><div>clínicas y ser evaluado en cualquiera de las pruebas implica figurar en acta</div><div>como presentado con la calificación correspondiente.</div><div>- Las pruebas superadas en la convocatoria de</div><div>mayo-junio de 2019 se conservarán para la convocatoria de julio de 2019, con la</div><div>calificación obtenida.</div><div>El sistema de calificaciones se expresará</div><div>mediante calificación numérica de acuerdo con lo establecido en el art. 5 del</div><div>Real Decreto 1125/2003 de 5 de septiembre (BOE 18 de septiembre), por el que se</div><div>establece el sistema europeo de créditos y el sistema de calificaciones en las</div><div>titulaciones universitarias de carácter oficial y validez en todo el territorio</div><div>nacional.</div><div>Sistema de calificaciones:</div><div>0-4.9=Suspenso</div><div>5-6.9=Aprobado</div><div>7-8.9=Notable</div><div>9-10=Sobresaliente</div><div>9-10 Matrícula de Honor (Graciable)y tras la realización de una prueba práctica,</div><div>previa solicitud del alumno ante el profesor responsable de las estancias.</div><div>El hecho de presentarse/realizar las</div><div>prácticas clínicas y ser evaluado en cualquiera de las pruebas implica figurar</div><div>en acta como presentado con la calificación correspondiente.</div><div>Las pruebas superadas en la convocatoria</div><div>de mayo-junio, se conservarán para la convocatoria de julio, con la</div><div>calificación obtenida</div>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía/750G01001 | Coidados Básicos en Enfermaría/750G01006 | Bases para a interpretación do coñecemento científico/750G01008 | Enfermaría materno-infantil/750G01018 | Estancias Clinicas I/750G01025 | Estancias Clinicas II/750G01026 | Estadías Clínicas III/750G01027 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estancias Clínicas IV/750G01028 | Estancias Clínicas V/750G01029 | Estancias Clínicas VI/750G01030 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":&nbsp;</p><ul> A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de se realizar en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas. </ul><p>Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.</p> |
|