Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A23 |
Coñecer e aplicar os métodos físicos, eléctricos e manuais na terapéutica das distintas patoloxías do pé. Vendaxes funcionais. Terapia da dor e inflamación no pé. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e aplicar as técnicas de valoración articular e muscular da extremidade inferior para o diagnóstico das afeccións podolóxicas. |
A23
|
B1
|
C7
|
Coñecer as bases de funcionamento e indicacións dos métodos físicos, eléctricos e manuais utilizados no tratamento das afeccións do pé. |
A23
|
B1
|
C7
|
Prescribir, administrar e aplicar os métodos físicos, eléctricos e manuais no tratamento das distintas patoloxías podolóxicas. |
A23
|
B3 B19
|
|
Coñecer o concepto de dor e inflamación. Coñecer os fundamentos terapéuticos do manexo do paciente con dor e/ou inflamación no pé. |
A23
|
B1
|
C7
|
Coñecer e aplicar diferentes tipos de vendaxes no membro inferior |
A23
|
B3 B19
|
|
Deseñar e aplicar un plan de tratamento con terapia física nas distintas afeccións podolóxicas. |
A23
|
B3 B19
|
C1
|
Coñecer conceptos básicos de anatomía e fisioloxía útiles á hora de abordar a patoloxía do pé mediante tratamentos físicos |
A23
|
B1 B19
|
C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Xeneralidades do sistema oseo e muscular |
Descripción da estructura osea
Descripción anatómica das articulacións
Histología muscular
Histología do tendón
|
Valoración articular |
Descripción anatómica das articulacións do membro inferior
Función articular
Exploración e valoración articular |
Valoración muscular |
Descripción anatómica muscular
Función muscular
Exploración e valoración muscular |
Valoración neural e miofascial |
Descripción anatómica
Función neural e miofascial
Exploración e valoración neural e miofascial |
Fisiología da dor e inflamación e a sua teraèutica con axentes físicos |
Fisioloxía da dor
Terapeutica da dor |
Estudo da marcha aplicado as terapias físicas |
Historia da Baropodometría
Conceptos xerais da marcha humana: marcha humana, ciclo da marcha, biomecánica (estrés de texidos) |
Vendaxes en podoloxía |
Conceptos xerais de vendaxes
Vendaxes funcionais
Vendaxes neuromusculares
Dinamic tape |
Cinesiterapia 1 |
Conceptos xerais cinesiterapia
Clasificación cinesiterapia
Cinesiterapia pasiva
Cinesiterapia activa |
Cinesiterapia 2 |
Técnicas de cinesiterapia pasiva forzada mantida: estiramentos musculares
Técnicas de cinesiterapia activa libre: propiocepción
Técnicas de exercicio concéntrico e excéntrico |
Masoterapia |
Conceptos xerais de masoterapia
Clasificación Masoterapia
Técnicas de masoterapia |
Electroterapia |
Fundamentos biofísicos da electroterapia
Clasificación da electroterapia
Electroterapia e ultrasóns |
Terapias Físicas 1 |
Laserterapia
Magnetoterapia
Electrolisis percutánea
Ondas de choque |
Terapias Físicas 2 |
Crioterapia
Termoterapia
Punción seca |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A23 B1 B3 C7 |
14 |
25 |
39 |
Seminar |
A23 B3 B19 C1 C7 |
11.5 |
25 |
36.5 |
Laboratory practice |
A23 B1 B3 B19 C7 |
18 |
15 |
33 |
Supervised projects |
A23 B1 B3 |
0 |
15 |
15 |
Oral presentation |
C1 C7 |
2 |
5 |
7 |
Mixed objective/subjective test |
A23 B1 B3 |
2 |
5 |
7 |
Practical test: |
A23 B3 B19 C1 |
1 |
10.5 |
11.5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Realizaranse exposicións de contenidos teórico-prácticos por parte do profesorado da materia, fomentándose a interación entre o docente e o alumnado. |
Seminar |
Realizaranse actividades teórico-prácticas en grupos. Valorarase a interacción e a participación do alumnado nos mesmos |
Laboratory practice |
Realizaranse prácticas en grupos en relación cos temas abordados na sesión maxistral e os seminarios |
Supervised projects |
O alumnado, distribuído en grupos deberán de realizar unha serie de traballos a definir cando comece o curso |
Oral presentation |
Os alumnado, dividido en grupos, deberán de realizar unha exposición oral do traballo realizado. |
Mixed objective/subjective test |
Exame con preguntas (50-70) obxectivas. Cada pregunta terá 4-5 opcións, das cales soamente 1 será válida. Cada 3 preguntas falladas, restarase unha correcta. Para aprobar a materia é necesario que o/a alumno/a consiga polo menos o 50% de preguntas netas nesta proba, e que ademais a suma de todos os items da avaliación some polo menos 5 puntos de 10. |
Practical test: |
Exame práctico no que o/a alumno/a deberá efectuar unha técnica de cada unha das prácticas desenroladas o longo do curso. Para aprobar o bloque práctico se deberá explicar e realizar correctamente un mínimo de duas técnicas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
O alumnado poderá contactar co profesorado a través da plataforma virtual, a través do correo electrónico ou a través de calquera outro medio para resolver calquera dúbida que teñan. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
C1 C7 |
O alumnado deberá defender os seus traballos en público. |
5 |
Mixed objective/subjective test |
A23 B1 B3 |
Exame con preguntas (50-70) obxectivas. Cada pregunta terá 4-5 opcións, das cales soamente 1 será válida. Cada 3 preguntas falladas, restarase unha correcta. Para aprobar a materia é necesario acadar polo menos o 50% de preguntas netas nesta proba, e que ademais a suma de todos os items da avaliación some polo menos 5 puntos de 10. |
60 |
Supervised projects |
A23 B1 B3 |
O alumnado deberá realizar traballos en grupo a definir ao longo do curso |
5 |
Laboratory practice |
A23 B1 B3 B19 C7 |
A asistencia a prácticas é obrigatoria. En caso de necesitar realizar algún cambio, será imprescindible que se realice un cambio con algún compañeiro/a. Haberá un exame de prácticas nunha data a determinar de común acordo entre os docentes e alumnado. Para poder realizar o exame, é obrigatorio asistir á totalidade das prácticas. |
5 |
Seminar |
A23 B3 B19 C1 C7 |
A asistencia aos seminarios non é obrigatoria. Avaliarase a asistencia, a participación e a realización de diferentes actividades. |
5 |
Practical test: |
A23 B3 B19 C1 |
Exame práctico no que deberase efectuar unha técnica de cada unha das prácticas desenroladas o longo do curso. Para aprobar o bloque práctico deberase explicar e realizar correctamente un mínimo de duas técnicas. |
20 |
|
Assessment comments |
Para aprobar a materia é imprescindible a asistencia as prácticas e aprobar tanto a proba práctica como a proba mixta. En caso de non superar unha destas partes e polo tanto a materia non estea superada otorgaráse a nota da proba non superada. Estableceranse 5 preguntas de reserva na proba mixta que poderán ser usadas para o redondeo da nota do exáme e por conseguinte tamén da materia. O/a alumno/a que non teña pendente mais de 12 créditos, de materias das que xa estuvese matriculado nalgún curso académico, ou de 18 créditos correspondentes as prácticas, ademais do TFG, para rematar os seus estudos poderá concorrer a unha oportunidade adiantada de avaliación, que se realizará antes da finalización das actividades académicas do 1º cuadrimestre, en aquelas datas que se establezcan no calendario académico aprobado polo Consello de Goberno. Desta forma será evaluado mediante unha proba tipo test de contidos teórico-prácticos según o programa da asignatura. Aqueles/as alumnos/as con matrícula parcial, de mutuo acordo cos docentes da asignatura poderán acordar actividades para poder conciliar os estudos co seu desenrolo profesional de forma que non se vexan en desventaxa debido ao seu tipo de matricula. O alumnado que concorra a segundas e posteriores matrículas serán avaliados conforme a guía docente e os requerimentos docentes e académicos do curso correspondente, sendo responsabilidade do/a alumno/a antes de iniciar o curso reunirse cos profesores responsables da materia para establecer e clarificar aquelas dúbidas que puderan surxir. Recórdase que cada ano poden facerse modificacións nas asignaturas e o alumnado ha de ser consciente deste feito. O número de Matrículas de Honra establecerase en base o número de alumnado matriculado. As Matrículas de Honra concederanse as mellores cualificacións finais. En caso de empate farase unha proba obxectiva entre os candidatos. A cualificación NON PRESENTADO/A será obtida por aqueles/as alumnos/as que non acudan ó examen final nas datas establecidas pola Xunta do Centro. Oportunidade adiantada de avaliación: O alumnado que se encontre nos supostos recollidos na normativa de xestión académica da UDC dispoñerá desta opción para superar a materia mediante unha proba escrita de características similares á a recollida no proceso de avaliación que terá un peso do 100% da cualificación final
|
Sources of information |
Basic
|
Tixa, Serge (2006). Atlas de anatomía palpatoria. Barcelona: Masson
Gallego, T (2007). Bases teóricas y fundamentos de la fisioterapia. Madrid: Panamericana
Aramburu de Vega, Cristina (1998). Electroterapia, termoterapia e hidroterapia. Madrid : Síntesis
Maya Martín, Julián (2010). Estimulación eléctrica transcutánea y neuromuscular . Barcelona : Elsevier
Norris, CM (2001). Estiramientos. Barcelona: Paidotribo
Norris, CM (2001). Estiramientos. Barcelona: Paidotribo
Daza Lesmes, J. (2007). Evaluación clinico funcional del movimiento corporal humano. Madrid: Panamericana
Kapandji, I. A. (2006-2010). Fisiología articular : esquemas comentados de mecánica humana. Madrid : Médica Panamericana
Díaz Mohedo, E. (2015). Fisioterapia en traumatología. Barcelona: Elsevier
Mayoral del Moral, O. et al (2017). Fisioterapia invadida del sindrome de dolor miofascial. Madrid: Panamericana
Valera Garrido, F; Minaya Muñoz, F. (2017). Fisioterapia invasiva. Barcelona: Elsevier
Paoletti, S. (2004). Las fascias. Barcelona: Paidotribo
Sánchez Blanco, I. et al. (2006). Manuel SERMEF de rehabilitación y medicina física. Madrid Panamericana
Beck, FB (1999). Masaje terapéutico. Madrid: Paraninfo
Seco Calvo, J. (2016). Métodos específicos de intervención en fisioterapia. Madrid: Panamericana
Zamorano, E. (2013). Movilización neuromeningea. Madrid: Panamericana
Kendall´s (2007). Músculos, pruebas funcionales, postura y dolor. Madrid : Marbán
José Luis Moreno de la Fuente (2006). Podología Física. Barcelona: Masson
Rueda Sánchez, Martín ( 2004). Podología: los desequilibrios del pie. Barcelona : Editorial Paidotribo
Clarkson, Hazel M. (2003). Proceso evaluativo musculoesquelético amplitud del movimiento articular y test manual de fuerza muscular. Barcelona : Paidotribo
Tutusaus,R; Potau, JM. (2015). Sistema Fascial. Madrid: Panamericana
Hislop HJ; Avers, D; Brown, M. (2014). Técnicas de balance muscular. Barcelona: Elsevier
J.R. Roces , Carmen Fernández y Col (). Vendajes funcionales. Barcelona: BDF |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Biomechanics of the Lower Limb/750G02013 | Podiatric Pathology 1/750G02021 | Podiatric Pathology 2/750G02022 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente, Persoa e Igualdade de Xénero: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…) 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|